פורשה 919 נפרדה מרוצי הסיבולת וכחלק מחגיגות הפרידה, היא יוצאת לסיבוב ברחובות מנהטן. אז שנייה לפני שאתם פורצים בבכי, הנה כמה עובדות שצריכים לדעת בנושא:
1. פורשה 919 Hybrid התחרתה בקטגוריה הבכירה ביותר במרוצי הסיבולת. אפשר לקרוא לזה WEC ואם רוצים לדייק אז LMP1 שזה Le Mans Prototype בצורתה הבכירה ביותר.
2. כמו שבטח הבנתם, מדובר ברכב היברידי. אז יש פה גם מנוע V4 בנפח שני ליטרים וגם הנעה חשמלית עם סוללות ליתיום-יון. כל זה שוקל 875 ק”ג. כבר סיפרנו לכם עליה, בעבר למי שחייב פרטים נוספים.
3. עם הניצחון שלה ב-2015, ה-919 שברה רצף של חמש שנים רצופות בהם אודי ניצחה את מרוץ הלה-מאן. אודי ניצחה בלה-מאן מאז שנת 2000 לא פחות מ-13 פעמים עם מכונית מונעת מנוע דיזל. היא הובסה על ידי מכונית היברידית. רק אומרים…
4. הניצחון הראשון של פורשה היה בשנת 1970, עם פורשה 917 האייקונית. גם היא שברה רצף של חברה קטנה בשם פורד עם ה-GT-40.
5. כדי להראות את הפוטנציאל של המכונית, בחודש שעברה פורשה לקחה אותה למסלול הבלגי SPA-FRANCORCHAMPS. עם מעט שינויים טכניים, פורשה שברה את שיא המסלול הלא רשמי שנקבע לפני כן על ידי לואיס המילטון עם מכונית פורמולה 1. 1.41.770 דק’, 783 אליפות השנייה מהיר מהזמן של המילטון.
6. זאת לא הפעם הראשונה שפורשה לוקחת את ה-919 לסיבוב דאווין בעיר. בפעם הקודמת היא עשתה את זה בלונדון ב-2016 עם מארק וובר.
7. פורשה עוזבת את האליפות כדי להשקיע באליפות הפורמולה E. מדובר באליפות של רכבים חשמליים, ואם זה נראה לכם מצחיק, אז גם מרצדס נוטשת את ה-DTM לטובתה. הרבה אנשים הפסיקו לצחוק, בטח אחרי שגם אודי הודיעה שהיא פורשת ממרוצי הסיבולת.