‘מאיר חברה למכוניות’ השקיה היום באולם התצוגה החדש שלה בהרצליה את וולוו XC40 – רכב שכבר הספיק לזכות בתואר מכוניות השנה באירופה. מדובר בכניסה ראשונה של וולוו לקטגוריית רכבי ה-SUV הקטנים. בעקבות השקתה של ה-XC40, מציעה וולוו שלושה דגמי SUV חדשים (יחד עם ה-XC60 וה-XC90) בפלח השוק בעל קצב הצמיחה המהיר ביותר בשוק הרכב. ה-XC40 החדשה היא המכונית הראשונה המבוססת על ארכיטקטורת הרכב הקומפקטי המודולרית (CMA) החדשה של וולוו, שתהווה בסיס לכל דגמי סדרה 40 בעתיד, כולל מכוניות חשמליות לחלוטין.
בוולבו מציינים שני אירועים מרכזיים בגלגולה הנוכחי, קנייתה ע”י חברת ג’לי הסינית ב-2010 ומינוי המנכ”ל הקאן סאמיולסון (håkan Samuelsson) ב-2013, שהביא רוח ושפה חדשים שהגדילו את היצע הדגמים, דבר שתרם לעליה במכירות ובשורת הרווח, וולבו מכרה ב-2017 כ-571,577 מכוניות, גידול של 7% מול 2016. כאשר היעדים מדברים על 800,000 מכוניות עד שנת 2020.
את האולם החדש חנך נציג בכיר מהנהלת וולבו העולמית, אריק סטיגמר, שהסביר מהי השפה החדשה של וולבו, בוולבו לא רוצים לקוחות וירטואליים שיקנו און-ליין, רוצים לראות את הלקוחות באולם התצוגה ולשם כך בנו באולם החדש אזור שנראה כמו סלון ביתי. בוולבו רוצים לתת ללקוחות תחושה של בית ותחושה שלכל לקוח פונים בצורה אישית.
“אל תקרא לי אחי”, בוולבו לא רוצים לקרוא ל-XC40 החדש אחיו הקטן של ה-XC60 אלא בן דוד, ה-DNA משותף אבל עם ייחודיות משלו. ה-XC40 מביא שפה חדשה צעירה וקלילה למשפחת רכבי וולוו. המעצבים של הרכב מספרים שההשפעות עליו הגיעו בין השאר מעולמות סרטי המדע הבדיוני ואם היו צריכים להגדיר אותו בכמה מילים הן היו: “רובוט קטן וקשוח”. השפעות נוספת של המעצבים היו מעולמות התעופה ועיצוב המטוסים וכמובן הקו הסקנדינבי הנקי שמלווה את וולוו בכל מכוניותיה.
מבחינת עיצוב פנים, ה-XC40 מציעה גישה חדשה לחלוטין לאחסון בתוך המכונית. במהלך פיתוח הרכב, וולוו העולמית חקרה בצורה מעמיקה איך נהגים משתמשים ברכבם ומאחסנים בו את חפציהם האישיים. בעקבות כך ב-XC40 ישנו עיצוב פנימי שמעניק לנהגים מקומות אחסון פונקציונליים יותר בדלתות ומתחת למושבים, מקום מיוחד לטלפונים כולל טעינה אלחוטית ואפילו וו נשלף לתיקים קטנים. בנוסף, כמו דגמי ה-SUV הגדולים יותר, XC60 ו-XC90, כוללת ה-XC40 את מערכת המידע והבידור המקושרת של וולוו, Sensus, המופעלת באמצעות צג המגע בעל המיצוב האנכי.
ה-XC40 משווק בישראל בשתי גרסאות עיקריות: T4 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו הזרקה ישירה, שמייצר 190 כ”ס ומשודך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים והנעה קדמית. ה-T4 מאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש בתוך 8.4 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ”ש. תצרוכת דלק משולבת 6.6 ל’/ 100 ק”מ. גרסה שנייה היא ה-T5, גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו הזרקה ישירה , המפיק 247 כ”ס ומגיע עם הנעה כפולה. ה-T5 מאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6.5 עד למהירות מרבית של -230 קמ”ש. תצרוכת דלק משולבת 7.2 ל’/ 100 ק”מ.
ה-XC40 תוצע בשלוש רמות גימור: מומנטום, מומנטום+ ו-R דיזיין. ברמת הבסיס, מומנטום, שמחירה 240,000 שקל ל-T4 או 280,000 ל-T5. תקבלו חלון גג פנורמי, תאורת לד, חישוקי “18, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3”, מערכת מולטימדיה עם מסך אנכי “9 ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית לטלפון חכם ומושב נהג מתכוונן חשמלית.
רמת הפלוס (262,900 ל-T4, 292,900 ל-T5) מוסיפה ריפודי עור מלא, מערכת “פיילוט אסיסט” (Pilot Assist), צבע לבן לגג, פתיחה חשמלית לתא מטען, חיישני חנייה קדמיים.
רמת הגימור R דיזיין תעלה 279,900 ל-T4 ו-299,900 ל-T5, במחיר הזה תקבלו: חבילת עיצוב ספורטיבי, גג בצבע שחור, תאורת לד אדפטיבית. כיוון חשמלי למושב הנוסע ועוד.
אבזור הבטיחות כולל: מערכת בלימת חירום אוטונומית עם סיוע אקטיבי בהיגוי להתחמקות ממכשול, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרה לערנות הנהג, מערכת לזיהוי תמרורים, מערכת הגנה ומניעה מפני ירידה מהכביש (Run-off Road protection and mitigation) והתראת תנועה חוצה עם תמיכה בבלימה.
שרון גלזר, מנכ”ל חטיבת המכוניות הפרטיות של מאיר, מעריך שהשנה יימכרו בין 200 ל-300 יחידות של ה-XC40. לדבריו, “אפשר למכור הרבה יותר כלי רכב כאלה, אבל זה תלוי ברמת האספקה שנוכל לקבל מהיצרן”. לגבי הגרסאות ההיברידיות של ה-XC40 צופים בחברת “מאיר” שאלו יגיעו לקראת אמצע שנת 2019.