בשנות ה-90, עוד בטרם הצטרפה וולוו לאופנת רכבי הפנאי והקרוסאובר הציע החברה גרסאות שטח כפולות הנעה תחת הכינוי “קרוס קאנטרי” על בסיס דגמי הסטיישן הפופולאריים שלה. דגמי הקרוס קאנטרי לא נועדו רק לספק מענה לאופנה המתפתחת אלא גם מענה פרקטי לתנאי החורף הלא פשוטים באירופה ובעיקר במדינות סקנדינביה.
למרות שהיצע הדגמים של וולוו כולל כיום מגוון דגמי קרוסאובר, היא לא זנחה עדין את גרסאות הקאנטרי על בסיס דגמי הסטיישן שלה. כעת מרחיבה וולוו את ההיצע ומציגה גרסת קרוס קאנטרי גם ל-EX30 שמלכתחילה לא תוכנן להציע יכולת שטח משמעותית, אפילו שיש לו גרסת הנעה כפולה.
גרסת הקרוס קאנטרי של וולוו EX30 מתבססת על גרסת ההנעה הכפולה שלה שני מנועים חשמלים בעלי הספק משולב של 428 כ”ס וטווח נסיעה של 427 ק”מ בממוצע. לפחות לא כשמזג האוויר קר מידי, מה שמכוניות חשמליות לא ממש אוהבות. מעבר לכך וולוו לא מפרטת אם נעשו שינויים ביחידת ההנעה והעברת הכוח או התווספו מצבי נהיגה ייעודיים לנהיגה בשטח מעבר למצבי הנהיגה הקבועים בדגם הסטנדרטי.
חיצונית נבדלת וולוו EX30 קרוס קאנטרי בפגושים שונים המשתלבים עם חצאיות היקפיות מפלסטיק שחור וקשיחה, זאת לצד חיפויי פלסטיק קשיח דומה לרוחב החזית ודלת תא המטען. הפלסטיק שבחזית הוא בעל טאץ’ עיצובי חביב בדמות טקסטורה טופוגרפית של הרי קבנקייסה בשבדיה. וולוו הגביהה את המרכב של EX30 במספר ס”מ לא ידוע והעניקה לו צמיגים בעלי חתך גבוה ופרופיל המתאים לדרכים לא סלולות, מה שלפחות ויזואלית מעניק ל-EX30 מראה תכליתי ומעט קרבי יותר. נוסף ניתן לקבל את הקורסקאנטרי עם לוחת החלקה תחתנות המגינות גם על גחון הרכב וחישוקי 18 אופציונליים לעוד קצת מרווח גחון.
תא הנוסעים עבר מספר התאמות כדי להפוך לשימושי יותר עבור המטיילים. כך למשל הוסרו הרמקולים בדלתות לטובת תאי אכסון נוספים, הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש כדי לספק יותר מקום אכסון בשילוב מחזיקי כוסות וגם לנוסעים מאחור ישנה יחידת אכסון נוספת ונשלפת. מי שצריך יותר מקום לציוד יוכל לקבל את וולוו EX30 קרוס קאנטרי גם עם מוטות גג מחוזקים בשילוב סל תואם לנשיאת מטען. תוספת ייעודית נוספת, לפחות באירופה, היא תמיכה מלאה בממשק קוגל מפות כדי להקל על הניווט גם בשטח.