רכבי SUV גדולים ומפוארים במיוחד תופסים בשנים האחרונות את מקומן של הלימוזינות המסורתיות, כרכבים שנועדו לבעלי הממון האוהבים להתרווח בשיא הנוחות. המגמה הזו מאפשרת גם ליצרניות שהן מחבורת הגרמניות או מותגי העל הבריטיים להציע אלטרנטיבות שינוע סופר מאובזרות ונוחות למי שיכול להרשות לעצמו.
וולוו למשל עשתה זאת עם גרסת Excellence על בסיס רכב הפנאי הגדול שלה XC90, שיחידות בודדות שלו גם הגיעו בעבר גם לישראל. כעת ממשיכים בוולוו במסורת ומציגים גרסת אקסלנס סופר מהודרת על בסיס EX90, רכב הפנאי החשמלי הגדול של החברה שלמעשה תופס את מקומו של ה-XC90 המתיישן. הגרסה האקסקלוסיבית הוצגה בתערוכת שנגחאי ולא רק בגלל בעלת הביית של וולוו, אלא כי בשוק הסיני מאד אוהבים גרסאות לימוזין מפוארת על בסיס רכבי פנאי.
שלא כמקובל, וולוו EX90 אקסלנס לא זוכה למרכב מוגדל ובסיס גלגלים מוארך ונותרה זהה במידותיה לגרסאות הרגילות. בכל מקרה לא מדובר ברכב קטן, עם אורך כולל של יותר מחמישה מטרים ובסיס גלגלים של כמעט שלושה מטרים. השינויים החיצוניים מסתכמים בעיקר בחישוקים שונים בקוטר 22 אינטש, גימור מתכתי לחצאיות ההיקפיות של המרכב וצביעה דו-גוונית אה-לה רולס רויס.
עיקר השינויים בגרסת האקסלנס הם כמתבקש בתא הנוסעים, וליתר דיוק מאחור. בניגוד ל-EX90 שמגיע בתצורת 7 מקומות עם שורת מושבים שלישית, גרסת האקסלנס מציעה רק שני מושבים נפרדים מאחור הממוקמים בצורה המנצלת את מלוא רוחק הסרנים כדי למקסם את מרחב הרגלים, וגם לאפשר להגיע למצב של כמעט שכיבה אם תרצו לנמנם במהלך הנסיעה. המושבים מחוממים מקוררים וגם כוללים חמש תוכניות עיסוי שונות.
אגב, באופן מעניין, לא תמצאו באקסלנס ריפודי עור נאפה רכים, כיוון שמתוך דאגה סביבתית בחרו בוולוו להציע בחירה בין עור סינטטי מחומרים ממוחזרים או בבד שהוא שילוב של צמר וחומרים סינטטיים ממוחזרים. כנראה שהשבדים לא פונים ללקוחות המסורתיים של בנטלי ורולס רויס. עם זאת ישנו גימור עץ שוודי עם מתגים ותאורה המוטמעים בתוכו וכמובן מתגי קריסטל שכבר התרגלנו לראות בוולוו בשנים האחרונות.

הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות מקונסולה מרכזית הנעה חשמלית וכוללת מחזיקי כוסות לשמפניה, אותה ניתן לאכסן במקרר שמאחורי המושבים. בנוסך ישנה מערכת מולטימדיה ובידור עם מסך 14.5 אינטש מרכזי, מערכת שמע היקפית של Bowers&Wilkins עם רמקולים המשולבים במשענות הראש
וולוו EX90 אקסלנס תוצע עם מערכת ההנעה הבכירה בהיצע של הדגם, המשלבת בין שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 500 כ”ס והנעה כפולה. סוללה בקיבולת של 111 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה של 600 ק”מ.