אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
וולוו מוכרת את אחזקותיה בלינק אנד קו, אך השותפות נמשכת
ראשי » חדשות » וולוו מוכרת את אחזקותיה בלינק אנד קו, אך השותפות נמשכת
לינק אנד קו

וולוו מוכרת את אחזקותיה בלינק אנד קו, אך השותפות נמשכת

אחרי שייסדו שותפות מסחרית בינהן, וולוו מוכרת את מניות לינק אנד קו שבבעלותה לג'ילי אך תמשיך לשווק את מכוניות המותג דרך סוכניה באירופה

יובל לוי 10/02/2025 צלם: יצרן, רונן טופלברג

חברת וולוו הודיעה לאחרונה כי קיבלה אישור מבעלי המניות שלה למכור את מלוא אחזקותיה (30%) בחברת לינק אנד קו, תמורת כ-741 מיליון דולר. בתום העסקה זיקר תחזיק ב-51% מלינק אנד קו, בעוד שג’ילי תחזיק ב-49% הנותרים. ג’ילי היא כידוע בעלת המניות העיקרית בחברת וולוו, ולכן אין זה מפתיע כי הקשרים העסקיים בין החברות לא ייפגעו, והן ימשיכו לשתף פעולה בתחום המכירות, הלוגיסטיקה והפצת החלפים.

המהלך מגיע לאחר שבחודש ספטמבר 2024 ייסדו וולוו ולינק אנד קו שותפות מסחרית, במסגרתה הוסכם כי לינק אנד קו תיעזר ברשת הסוכנויות של וולוו למכירת רכביה בשבע מדינות שונות באירופה: שוודיה, גרמניה, הולנד, בלגיה, צרפת, ספרד ואיטליה. לפי המודל העסקי לקוחות יוכלו לרכוש רכבי לינק אנד קו ישירות דרך סוכנויות וולוו נבחרות.

זה המקום להזכיר כי בשנה שעברה מכרה וולוו גם את אחזקותיה בפולסטאר, החטיבה הספורטיבית אותה הקימה שהפכה למותג מכוניות חשמליות שבדי-סיני. אם כי מכירת מניות פולסטאר לג’ילי נעשתה להבדיל בגלל הפסדי פולסטאר. כמו עם לינק אנד קו, גם הקשר בין וולוו לפולסטאר נמשך כשהשינוי נעשה רק במבנה הבעלות שעבר לג’ילי.


אם נחזור ליחסים בין וולוו ללינק אנד קו, למרות שמדובר כרגע במהלך המתמקד באירופה, קשה להתעלם מהזווית הישראלית. וולוו מיובאת לישראל על ידי חברת “מאיר” מאז שנת 1967, וזו החלה ב-2023 לשווק גם את דגמי לינק אנד קו. הדגם הראשון שהושק בארץ היה לינק אנד קו 01 ולאחרונה הצטרף אליו הדגם החשמלי לינק 02, שמכוון לשוק רכבי הפנאי החשמליים הצומח בישראל.

נשיא השווקים הבינלאומיים בוולוו, ארק נובינסקי, ציין כי “לשותפות עם לינק אנד קו יש את כל המרכיבים הדרושים להצלחה לטווח ארוך. בעוד שלינק אנד קו אחראית לפיתוח המוצרים ואסטרטגיית המכירות שלה, המומחיות הקמעונאית והתהליכים התפעוליים שלנו יסייעו להרחיב את פעילותה באירופה.”

למרות שהשינוי במבנה הבעלות עשוי להשפיע בעתיד על האסטרטגיה העסקית של וולוו, השותפות המסחרית עם לינק אנד קו צפויה להמשיך ולחזק את נוכחות שני המותגים באירופה וגם בישראל – שוק שבו הביקוש לרכבי פנאי היברידיים וחשמליים ממשיך לצמוח משנה לשנה לצד תחרות גוברת בין המותגים מאירופה ומסין.

ג'ילי וולוו לינק אנד קו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד