את מותג ווי (Wey) מבית גרייט וול הסינית כבר אין צורך להציג בישראל. בסוף שנת 2022 החל המותג את פעילותו בישראל כמותג פרימיום המתמקד ברכבים בעלי הנעה היברידית נטענת (PHEV)’ כאשר הדגם הראשון שלו במקומותינו הוא רכב הפנאי Coffee 01. לפני מספר שבועות הצטרף אחיו הקטן, שנקרא Coffee 02, בעל מראה דומה למדי האמור לנגוס בפלח רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים דוגמת וולוו XC40, אאודי Q3 ולקסוס NX.
בהתאם למיתוג ולמיצוב כ “פרימיום”, ווי קופי 02 משווק בישראל בשתי רמות גימור, Premium ו-Luxury, עם רשימת אבזור נדיבה. גרסת ה-Luxury הבכירה כוללת מספר תוספות לא שגרתיות בסגמנט כגון תצוגה עילית על השמשה, מערכת שמע בעלת 12 רמקולים, מערכת חניה אוטונומית, מושב נוסע מתכוונן באופן חשמלי, חימום ואוורור בזוג המושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית ומערכת אקטיבית לסינון רעשים. פריטים שחלקם לא מוצע גם בדגמים גדולים ויקרים בהרבה.
מחירה של גרסת ה-Luxury הבכירה אותה קיבלנו למבחן הדרכים הוא 269,900 שקלים, כאשר אם תסתפקו ברמת גימור Premium המעט צנועה היותר תוכלו לחסוך 30 אלף שקלים. אבל עם כל הכבוד לתמורה למחיר, אי אפשר להסתפק במפרט ובתפריט וצריך לבדוק גם את הארומה של קופי 02.
מסתכלים בקנקן
ווי קופי 02 הגיע אלינו בצבע שחור שמקנה לו מראה יוקרתי הודות לשילוב לא מוגזם של ניקלים בשבכה הקדמית, במסגרות החלונות ובתא המטען. העיצוב דומה למדי לאחיו הגדול קופי 01, עד כדי כך שרוב האנשים יאלצו להתבונן בכיתוב על גבי תא המטען על מנת לדעת באיזה דגם מדובר. אורכו של ה-02 עומד על 467 ס”מ (20 ס”מ פחות מה-01), רוחבו 189 ס”מ (7 ס”מ פחות מה-01), ובסיס הגלגלים שלו 274.5 ס”מ. גובהו של ה-02 עומד על 173 ס”מ (4 ס”מ יותר מה-01), גובה חריג בקטגוריה המאפשר להסתכל מלמעלה על רכבי הפנאי שמסביב כאשר יושבים במושב הנהג. בדומה לאחיו הגדול, גם קופי 02 מעט גדול מאשר מתחריו הישירים. העיצוב הכללי שמרני יחסית ואינו פורץ דרך, אך התוצאה הכללית נעימה לעין.
תא הנוסעים של ווי קופי 02 הוא בעל תפיסה ועיצוב דומים לאלו של האח הגדול עם לא פחות משלושה מסכים: לוח מחוונים, מסך מולטימדיה גדול במרכז ומסך נוסף מתחתיו השולט על בקרת האקלים. במידה וזה לא מספיק, לקופי 02 גם תצוגה עילית של נתונים נבחרים על גבי השמשה הקדמית. שלושת המסכים מספקים מראה מודרני, טכנולוגי ונקי מכפתורים אך באופן אישי היינו מעדיפים כפתורי מצבי נהיגה ועצמת שמע לטובת שימושיות גבוהה יותר. ממשק המולטימדיה אינטואיטיבי, אם כי המערכת אינה כוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
שילוב של שלל סוגי חומרים שאיכותם, הרכבתם וגימורם (פרט לגימור חד בחלקם התחתון של חישורי ההגה) – טובים תורמים לתחושת היוקרה. זוג המושבים הקדמיים נוחים לישיבה, אם כי בלטה בהעדרה אפשרות כיוון לגב התחתון. תנוחת הישיבה נוחה אך נהגים גבוהים עלולים להתמודד עם מרחב מצומצם לברך ימין, שאת חלקו תפסה הקונסולה המרכזית הרחבה, כאשר בין המושבים משענת יד רחבה וקבועה המכסה על תא אחסון גדול.
המושב האחורי מספק מרווח רגליים וראש לא פחות ממצוינים, בין היתר הודות לרצפה השטוחה שתורמת גם למרווח כפות הרגליים של הנוסע השלישי. איכות החומרים הטובה שנתקלנו בה בסביבת הנהג נמצאת גם במושב האחורי. תא המטען בעל דלת נפתחת חשמלית החושפת פתח הטענה רחב אך רצפה גבוה יחסית, כאשר מתחתיה אין גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח ותאי אחסון קטנים.
נוהגים
מערכת ההנעה ההיברידית של ווי קופי 02 משלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 201 כ”ס בטווח שבין 6,000 ל-6,300 סל”ד ומומנט של 32.6 קג”מ בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל”ד. בנוסף למנוע הבנזין ישנו גם מנוע חשמלי המפיק 161 כ”ס ו-33 קג”מ. ביחד נתון ההספק המשולב גבוה למדי: 362 כ”ס ו-51 קג”מ העוברים לגלגלים הקדמיים, כאשר מנוע הבנזין מחובר באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם תשעה יחסי העברה.
על הכביש המספרים האלו מתורגמים ל-6.6 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 230 קמ”ש, מה שאומר בפועל שבמהלך המבחן לא נרשם מחסור בכח בשום תוואי דרך. למעשה, בעת האצה נחושה, קופי 02 מתקשה להוריד את הכח לכביש בהילוכים הנמוכים ובקרת האחיזה מתערבת באגרסיביות כדי לייצר אחיזה.
בנהיגה בעיר התרשמנו מכיול רך התורם לנוחות נסיעה טובה. פעולת תיבת ההילוכים החלקה, הניתנת לשליטה ידנית באמצעות משוטים מאחורי ההגה, תורמת גם היא לנסיעה הנוחה. מחוץ לעיר לעומת זאת בכביש גלי הרכות מורגשת, ובשילוב המשקל העצמי הגבוה העומד על 2.1 טון, יכולת השיכוך והריסון עובדת במקרים מסוימים קצת פחות טוב. לזכותו של ווי קופי 02 רשמנו באותם הכבישים המהירים בידוד רעשים טוב מאד. בכבישים מפותלים האחיזה גבוהה וניתן לשמור על קצב מהיר אך אם דוחקים את קופי 02 לקצה, המשקל העצמי הגבוה יחד עם כיול המתלים הרך המייצרים זוויות גלגול מוחשיות, אינם מעודדים להגביר עוד את הקצב. בלאו הכי זה לא מה שמעניין את הרוכשים הפוטנציאלים. יכולת הבלימה טובה אך דוושת הבלמים נוקשה, מהלכה קצר והיא מצריכה הסתגלות קלה.
סוללת 34 קוט”ש גדולה יחסית אמורה לספק על פי היצרן טווח חשמלי של 124 ק”מ. לפי מבחן שערכנו ניתן להגיע לכ-100 ק”מ אמיתיים על חשמל בלבד, נתון חריג בהחלט בקטגוריה. צריכת הדלק, כמו בכל רכב היברידי-נטען, קצת פחות מרשימה כאשר הסוללה מתרוקנת ומתייצבת סביב כ-10 ק”מ לליטר.
מאריך טווח
ווי קופי 02 מציעה חבילה המשלבת תא נוסעים מרווח מאד, איכותי וטכנולוגי, הספק מרשים המתורגם לביצועים נמרצים למדי ונוחות נסיעה טובה כאשר גולת הכותרת היא טווח נסיעה חשמלי מלא הטוב ביותר בקטגוריה של דגמי הפלאג-אין מסוגו. למי שמחפש רכב פנאי היברידי-נטען יוקרתי בגודל קומפקטי, ה-WEY Coffee 02 מציע תמורה טובה למחיר, אלא שהתחרות הגדולה של קופי 02 מגיע דווקא מדגמי הקרוסאובר החשמליים והנחשקים הנמכרים במחיר דומה ובראשם טסלה מודל Y.
ווי קופי 02 – תעודת זהות
מנוע: 1,998 סמ”ק טורבו בנזין, מנוע חשמלי קדמי, הספק משולב: 362 כ”ס, מומנט משולב: 51 קג”מ, תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 9 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 274.5 ס”מ, משקל: 2,100 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.6 שניות, מהירות מרבית: 230 קמ”ש, טווח נסיעה חשמלי (יצרן): 124 ק”מ, מחיר (דגם מבחן): 269,900 שקלים