ענקית הטלקום והטכנולוגיה הסינית וואווי ממשיכה להגדיל את דריסת הרגל שלה בשוק הרכב הסיני. לצד פיתוח טכנולוגיות חשמליות, פלטפורמה משלה ומנועים חשמליים משולבים, הפכה וואווי לספקית חשובה של רכיבים אלקטרוניים, מערכות הפעלה וממשקים לתעשיית הרכב הסינית. אך בחברה לא מסתפקים רק בכך והיא מעורבת באופן פעיל בייצור מכוניות. לא כאלו הנושאות את שמה, אלא כחלק ממותגי רכב אותם הקימה עם יצרניות מקומיות המספקות את תשתית הייצור.
בשבוע שעבר הודיעה וואווי דרך משרד הטכנולוגיה והתעשיה הסיני על הקמת מותג יוקרה חדש בשם Stelato. הסיבה להודיעה דרך משרד התעשיה הסיני הגיעה כיוון שהשותפה של וואווי למותג היוקרה החדש היא קבוצת BAIC (בייג’ינג אוטומוטיב) שבבעלות ממשלת סין. אגב, BAIC היא גם מי שתייצר עבור שיאומי את המכונית הראשונה שלה. השותפות של וואווי עם BAIC מצטרפת לשיתופי פעולה אחרים ביצור רכב של ענקית הטכנולוגיה הכוללים שותפות עם סרס איתה יצרה את המותג העממי AITO, עם צ’רי איתה יצרה מותג יוקרה בשם לוקסיד ועם JAC שמייצרת עבור וואוי מיניוואן יוקרתי לשוק המקומי.
המותג סטלאטו יוצא לדרך עם מכונית סאלון חשמלית חדשה בשם S9 שתישא בסין תג מחיר ששווה לבין 50 ל-70 אלף דולר, כך שהיא אמורה להתחרות בשוק הסיני באאודי וב.מ.וו. לא פחות. ל-S9 אורך של 516 ס”מ ובסיס גלגלים של 305 ס”מ, מה שממצב אותה מבחינת גודל מול גרסאות בסיס הגלגלים הארוך של דגמי הסאלון הגרמניים (והלא חשמליים). העיצוב של S9 משלב את החזית של לוקסיד S7, גם היא כאמור תוצר ממיזם של וואווי, קו מתניים גבוה, גג מקומר וקשתי וצללית פאסטבק מעוגלת. ניתן להבחין גם במראות צד דקות הממוקמות מתחת לדו החלונות שהן למעשה מצלמות שיוצעו כאופציה במקום מראות הצד המקובלות.
בחזית המכונית ישנה תאורת לד מטריקס מרובת פיקסלים כשעל גג המכונית שוכן ראדר לייזר (ליידאר) לשימוש מערכות הבטיחות המתקדמות. תמונות פנים של ה-S9 לא נחשפו, היא צפויה להכיל המון אבזור, טכנולוגיה והמון מסכים, כאשר מערכת ההפעלה וממשק המכונית הוא HarmonyOS 4 העדכני ביותר של וואווי, המשמש גם בטלפונים הסלולריים של החברה. את הפלטפורמה של המכונית מספקת BAIC אך המנועים החשמליים שיותקנו בה הם מתוצרת וואווי. בגרסת ההנעה האחורית ישנו מנוע בהספק של 304 כ”ס, ובגרסת ההנעה הכפולה מצטרף מלפנים מנוע בהספק של 211 כ”ס. כרגע לא נחשפו פרטים ונתונים על קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה.
המכונית תוצג באופן רשמי בתערוכת בייג’ין שתיערך בחודש הבא, וזמן קצר לאחר מכן היא תחל להימכר בחנויות וואווי ברחבי סין. מחוץ לסין אין כרגע לוואווי כוונות להתרחב, בין היתר בגלל הגבלות המוטלות על מכירת מוצרי החברה בארה”ב והיותה ברשימה שחורה עקב חדש לריגול ויציאתה מהשוק האירופאי.