אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות
ראשי » חדשות » ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות

ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות

מנוע ה-V8 האייקוני של בנטלי יוצא לפנסיה אחרי 60 שנים של מהירות וסטייל

כרמל נולדמן 07/06/2020

בנטלי, חברה שהמילה מסורת לא זרה לה, הודיעו על הסוף של 60 שנות מסורת. לאחר ששה עשורים שהמנוע הזה שובץ בכל ספינות הדגל שלהם הוא הרוויח את האפשרות לפרוש לגמלאות כך טוען חבר ההנהלה של החברה. המנוע למי שלא מכיר הוא מנוע 6.75 ליטר בתצורת V8 אשר בגלגול האחרון ייצר 523 כ”ס ו-112 קג”מ.  

במהלך ששה עשורים בנטלי בנו כ-36,000 מנועים כאלה מסדרה L. כל המונעים הורכבו ידנית בסדנה אשר במטה החברה. פיתוח המנוע המקורי החל בתחילת שנות החמישים של המאה הקודמת כאשר מעצב המנועים הבכיר ג’יק פיליפס התבקש למצוא תחליף למנוע 6 הצילינדר הישן. 

הדרישות היו שהמנוע החדש צריך להיות באותו גודל ואותו משקל אבל צריך להפיק כ-50% יותר כוח. התוצאה הייתה מנוע 6.2 ליטר אשר הושק לראשונה ב-1959 בתוך הבנטלי S2, רכב אשר התפאר במזגן הגה כוח וחלונות חשמליים, שנת 59 כן. המנוע עבר עוד כמה גלגולים ובשנת 1971 הוגדל נפחו ל-6.75 ליטר המוכר. 

last-bentley-v8-made-4last-bentley-v8-made-4Preview
last-bentley-v8-made-5last-bentley-v8-made-5Preview
last-bentley-v8-made-2last-bentley-v8-made-2Preview
last-bentley-v8-made-3last-bentley-v8-made-3Preview
last-bentley-v8-made-1last-bentley-v8-made-1Preview

 


מאז ועד היום המנוע עבר עוד שדרוגים ושינויים אך הבסיס שלו נותר זהה לאותם מנועים מלפני 60 שנה. אם אתם רוצים לשים את היד על ההיסטוריה הזאת אז הנה טופ-טיפ: 30 המנועים האחרונים שנבנו ידנית שובצו במהדורה מוגבלת של מולסאן 6.75 הוצאת מולינר שהמחיר שלה בגולה הוא סביב ה-350,000 דולר. בהצלחה.

עוד מנועים שנתגעגע אליהם כאן.

בנטלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד