השמועות על מותו היו מוקדמות. בשנה החולפת ביצעה אסטון מרטין ריענון משמעותי למשפחת דגמי ה-GT שלה. אסטון מרטין הציגה את ה-DB12 בגרסאות קופה וקבריו ולאחר מכן את הואנטאג’ החדשה, אך שני הדגמים הוצגו רק עם וראיציה עדכנית למנוע ה-V8 כפול המגדשים של AMG, ללא כוונה להציג גרסאות בעלות מנוע ה-V12 שהוצע בדגמים שקדמו להם משיקולי איכות הסביבה.
חובבי המותג האריסטוקרטי קיבלו את הגזרה כיוון שלפחות תהליך החשמול עליו הצהירה אסטון מרטין פסח נכון לעתה על שני הדגמים הנחשקים, והסתפקו ב-DBS סופרלג’רה 770 שהייתה מהדורת הפרידה מהמנוע שהפך להיות מזוהה עם אסטון מרטין ברבע המאה האחרונה. אמנם הכיוון אליו תהלך אסטון מרטין בשנים הקרובות יהיה לשילוב של מנועי בעירה פנימית עם מערכת היברידית נטענת, ואפילו הצגת הדגם החשמלי הראשון של אסטון מרטין נדחתה, אבל כולם כבר הפנימו שמנוע ה-V12 הפך להיסטוריה.
אלא שכעת אסטון מרטין מפתיעה וחושפת פרטים ראשונים אודות מהדורה משודרגת למנוע ה-V12. לדברי אנשי החברה המנוע המוכר עבר שורה ארוכה של שינויים ושיפורים בהם ראשי צילינדר שעוצבו מחדש, בלוק מנוע מחוזק, גלי זיזים מוחלקים וחמים, סעפות יניקה ופליטה חדשות לשיפור זרימת האוויר והגזים, מזרקים בלחץ גבוה וצמד מגדשי טורבו משופרים העובדים בסל”ד גבוה יותר. בקיצור, המון שינויים מכאניים שכיף למנות ולגלגל על הלשון בעידן של מנועים חשמליים, קיבולות סוללה וקצב טעינה. התוצאה הסופית היא הספק של 835 כ”ס ומומנט של 102 קג”מ, שדרוג משמעותי לעומת המהדורה האחרונה של מנוע ה-V12 המספק ב-DBS סופרלג’רה 770 כ”ס ו-91.7 קג”מ. מה שחשוב לא פחות, הוא מספק צליל פשוט נפלא כפי שניתן לשמוע בסרטון שלפניכם.
לפני שאתם מסתערים על סוכנות אסטון מרטין בהרצליה כאן המקום לצנן את במעט ההתלהבות. הקאמבק של מנוע ה-V12 יהיה בערבון מוגבל, כאשר הוא ייוצר בעבודת יד בכמויות נמוכות ולא יגיע לדגמי ה”מאסה” של אסטון מרטין כעת או בעתיד. המנוע המעודכן צפוי לערוך בכורה בדגם על חדש שייוצר בכמות מוגבל ויוצג לקראת סוף השנה, כשמן הסתם זו לא צפויה להיות גרסת V12 לאסטון מרטין ולהאלה ההיברידית שגם תוצג פחות או יותר במקביל. בנוסף מצהירים באסטון מרטין כי הוא יופיע בעוד מספר דגמי עילית שיוצגו בשנים הבאות ויוצרו בכמויות מצומצמות. עם זאת, לא מן הנמנע שבעתיד יקבל המנוע המעודכן גם ואריאציה היברידית.