לפולקסווגן יש זכות ראשונים על המצאת ה-GTI, והיא לא מתכוונת לוותר עליה עם המעבר לעידן החשמל. בתערוכת מינכן הנפתחת היום חושפת פולקסווגן קונספט המרמז לדור הבא של ההוט האץ’. זה לא מפתיע, אבארט כבר עשתה זאת, וגם מיני עברו להנעה חשמלית. למרבה הצער כדי שנתרגל שגם ה-GTI בדרך להתחשמל. עם זאת, אפשר להתנחם בעובדה שהדגם הסדרתי לא יגיע לייצור לפני שנת 2027, עד אז לפחות תוכלו עדיין לרכוש GTI טהורה עם מנוע בעירה פנימית.
הקונספט של פולקסווגן ID. GTI מבוסס על ה-ID.2 שהוצגה מוקדם יותר השנה. שתיהן יבנו על גבי פלטפורמת MEB המיועדת למכוניות חשמליות בעלות הנעה קדמית. נתוני ההספק והסוללה, שאמורים להיות הדבר החם ברכבי ביצועים, לא נמסרו, אך הצפי הוא שההספק יהיה גבוה מ-223 כ”ס שיועדו לגרסת הקצה של ה-ID.2. לחובבי הבנזין, פולקסווגן מציעה כתחליף מערכת שמע המסוגלת לספק צלילים של דגמי ה-GTI ההיסטוריים כגון הגולף GTI דור ראשון משנת 1976 או הגולף GTI דור שני משנת 1986 שזכתה למנוע 16 שסתומים. מיותר לציין שאנחנו כמובן מעדיפים את המקור.
המידות שפורסמו, אורך של 410 ס”מ ובסיס גלגלים של 260 ס”מ, ממקמות את ה-ID.GTI קרוב למידותיה של הפולו הנוכחית, אך כידוע, רכב חשמלי מציע מרחב פנימי נדיב יותר מאשר רכב בנזין בגודל זהה. מעצבי פולקסווגן ניסו להביא לידי ביטוי עיצוב ספורטיבי בזכות חישוקי “20 בעלי שמונה חישורים, ספויילר שחור ובולט מאחור ושלל סימולי GTI מסביב, לצד מאפייני GTI קלאסיים כמו תיחום אדום ל”שבכה” הקדמית וכנפוני פלסטיק שחורים מסביב לבתי הגלגלים.
תא הנוסעים טרם נבנה, ולכן אנו נאלצים להסתפק בהדמיות מחשב שפורסמו על ידי פולקסווגן, שכוללות הגה מרובע, סימני “Stop” ו-“Play” על זוג הדוושות שנותרו ומושבים בעלי בד משובץ המהווה את סימן ההיכר של תאי הנוסעים של דגמי ה-GTI לדורותיהם.
כידוע, האות ‘I’ ב-GTI מייצגת את המילה ‘Injection’ (הזרקה). במידה ושאלתם את עצמכם כיצד רכב חשמלי יכול לענוד את השילוש הקדוש הזה, התשובה, לדברי פולקסווגן, שהאות ‘I’ תייצג את המילה ‘Intelligence’ (אינטיליגנטי). נו באמת פולקסווגן, אנחנו קצת יותר אינטליגנטים מזה.