בשנה הבאה תציין פולקסווגן 50 שנה להולדתה של הגולף GTI, אך חגיגות יום ההולדת כבר החלו. לפני שבוע קבעה גולף GTI שיא אישי בנורבורגרינג עם הזמן הטוב ביותר אי פעם שקבעה גולף סדרתית בגיהנום הירוק. השיא נקבע על ידי גולף GTI בגרסת 50Edition, אותה הציגה פולקסווגן רשמית בסוף השבוע במרוץ 24 השעות של נורבורגרינג.
מהדורת ה-50 שנה ל-GTI מתבססת על גרסת הקלאבספורט שחשפה פולקסווגן בדיוק לפני שנה באותו המקום, אך עם מספר תוספות ושדרוגים שהופכות אותה ל-GTI הכי הכי שיש. זה מתחיל קודם כל במנוע, שזכה למספר שינויים ותוספת של 25 כ”ס שהביאו אותו להספק של 325 כ”ס ו-42.9 קג”מ. זו לא הגולף הסדרתית הכי חזקה. רק 8 כ”ס פחות מאשר בגולף R, מה שהופך את מהדרות ה-50 ל-GTI הסדרתית החזקה ביותר אי פעם עם הנעה קדמית.
כמו יתר דגמי ה-GTI אחרי מתיחת הפנים האחרונה, גם מהדורת ה-50 שנה תגיע רק עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה וללא אופציה לתיבה ידנית. אפשר להתנחם בכך שהביצועים יהיו טובים יותר מאשר בגרסת הקלאבספורט הסטנדרטית. בפולקסווגן לא מפרסמים נתונים רשמיים נכון לעתה, אך ניתן לצפות לקיזוז של כמה עשיריות שניה מ-5.6 השניות להן זקוקה הקלאבספורט כדי להגיע ל-100 קמ”ש. כאשר המהירות המרבית ללא הגבלה עם חבילת הביצועים צפויה לטפז בעוד כמה קמ”שים מעבר ל-267 המרביים של הקלאבספורט.
כדי להוריד את הכוח ביעילות לכביש ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה דמי משופר, כיול מתלים שונה ומרכב מונמך ב-15 מ”מ שגם תורם למראה הקרבי. כמובן שאי אפשר גם בלי קוסמטיקה חיונית. מהדורת ה-50 שנה תגיע עם גג, מראות צד ופתח פליטה בצבע שחור ופסי צד שחורים בדלתות במקביל לקו החצאיות. תגי GTI 50 מוצמדים לספויילר האחורי, למראות הצד וספי הדלתות ואת החבילה משלימים חשיוקי 19 אינץ’ ייחודיים לגרסה עם קאליפרים אדומים בולטים. בתא הנוסעים ישנו גלגל הגה חדש עם תגי המהדורה המיוחדת, דוושות אלומיניום אדומות ומושבים ספורטיביים בשילוב בד משובץ, כי בכל זאת הנוסטלגיה היא עניין חשוב כאן.
מי שלא מסתפק בכל השינויים הללו יוכל להוסיף גם את חבילת ה-GTI Performance האופציונלית. חבילה זו כוללת קפיצים מוקשחים ב-20% מלפנים ומאחור עם הנמכה של המרכב ב-5 מ”מ נוספים ותושבות מתלה משופרות. מערכת הפליטה שודרגה לכזו מתוצרת אקרפוביק עם דוד אחורי מטיטניום, מה שחוסך 11 ק”ג ממשקל המכונית. משקל נוסף נחסך בזכות חישוקי 19 אינץ’ מחושלים וקלים יותר השוקלים רק 8 ק”ג לחישוק, כשהם עטויים בצמיגי סמי סליקס פוטנזה Race של ברידג’סטון ברוחב 235 מ”מ.
את מהדרות ה-50 של פולקסווגן גולף GTI ניתן יהיה לקבל בחמישה צבעים, בהם צבע ירוק כהה ייחודי למהדורה זו וצבע אדום טורנדו המזוהה עם דגמי ה-GTI הבכירים מאז הופיע בשנת 1986 ב-GTI 16V ולאחר מכן ב-גולף VR6 וב-GTI TCR. פולקסווגן טרם חשפה את המחיר של גולף GTI במהדורת ה-50, אך הוא יתפרסם לקרת תחילת השיווק של המכונית ברבעון הראשון של 2026