אחרי שהציגה קו מלא של דגמי פרימיום חשמליים וביססה את רשת החלפת הסוללות שלה בסין, יצאה NIO במהלך להרחיב את היקף הייצור והמכירות עם שני מותגים חדשים. הראשון הוא “אונבו” שנועד להיות מותג חשמליות עממי ונפוץ יותר, ואילו המותג השני הוא פיירפלי (Firefly) שנועד להיות מותג צעיר, אופנתי ויוקרתי שמיועד גם לשוק האירופאי וימוצב מול סמארט ומיני.
החשיפה של פיירפלי והדגם הראשון שלה הייתה בסוף שנת 2024, עם מטרה להתחיל בשיווק באירופה כבר במחצית הראשונה של 2025. אלא שתכנית המכסים של האיחוד האירופאי על מכוניות מתוצרת סין אילץ את ניו לדחות את מועד ההשקה האירופאי, ובנתיים להתחיל לשווק בימים אלו את הפיירפלי בשוק הסיני התחרותי במיוחד.
כאשר נחשפה הפיירפלי הוערך מחירה בכ-21 אלף דולר, מה שהיה מעניק לה באירופה יתרון לא רק מול מיני קופר E אלא גם מול הדגמים החשמליים הזולים של קבוצת סטלנטיס (סיטרואן eC3 ופיאט גרנדה פנדה) והעתידיים של פולקסווגן (ID.1) ורנו (טווינגו) שנועדו לספק מענה לצורך במכוניות חשמליות עממיות במחיר של כ-20 אלף יורו.
אלא שכעת עם תחילת השיווק בסין מתגלה כי המחיר של הפיירפלי נמוך ממה שהוצהר בהתחלה. ניו תשווק את המכונית בשתי רמות אבזור שמחירן נעה בין 16.5 ל-17.5 אלף דולר לפי שער ההמרה הנוכחי. זה אומר שגם עם מכס אירופאי של 25%, עדין מחירה יהיה נמוך מאשר המתחרות הפוטנציאליות בשוק האירופאי, וזו הצהרת כוונות רצינית כאשר תחילת השיווק באירופה הוא לא שאלה של אם אלא מתי.
הגרסה הסדרתית של ניו פרייפלי שומרת על העיצוב הייחודי, שבא לידי ביטוי בחזית הלא שגרתית עם שלוש יחידות תאורה עגולות בכל צד שנראות כאילו הועתקו ממערך מצלמות של סמארטפון וקורה אחורית רחבה ומאסיבית החוברת אל תוך הגג. לפיירפליי מידות מקובלות לקטגוריית הסופרמיני, עם אורך כולל של 4 מטרים בדיוק, רוחב של 178 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב יחסית של 261.5 ס”מ. גם תא המטען נדיב ביחס לגודלה של המכונית, עם 335 ליטרים מלפנים ועוד 95 ליטרים מלפנים.
על ההנעה אחראי מנוע חשמלי אחורי בהספק של 140 כ”ס. לא הרבה, אבל מספיק כדי להאיץ את המכונית ל-100 קמ”ש ב-8.2 שניות, נתונים של קטנה חמה מלפני עשור וחצי, עם מהירות מרבית של 150 קמ”ש. כמו בכל דגמי ניו, גם לפיירפלי סוללה הניתנת להחלפה ברשת עמדות החלפת הסוללות של ניו הפעילה כרגע בעיקר בסין (אגב, תחנה ראשונה מתוך 4 צפויה להיות מוקמת בישראל בשנה הקרובה). לסוללה קיבולת של 42.1 קוט”ש, מה שאמור להספיק לטווח נסיעה של 420 ק”מ על פי התקן הסיני – כ- 330 ק”מ לפי התקן המערבי המחמיר יותר. טכנולוגיה זו תאפשר לניו להציע את הפיירפלי גם במסלול רכישה הכולל השכרה של הסוללה על בסיס חודשי, מה שיאפשר לה להציג יתרון מחיר משמעותי עוד יותר מול המתחרות בהיותה של הסוללה הרכיב היקר ביותר בערך המכונית.
למרות התמחור הנמוך מהצפוי, ניו פיירפלי עדין תגיע ברמת אבזור גבוה ביחס לקטגוריה ובכלל. לצד מערך מלא של מערכות ADAS ומסך מגע 13.2 אינץ’ בתא הנוסעים, תגיע המכונית ברמת הגימור הבכירה גם עם מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום, אוורור ועיסוי, תאורת אווירה משתנה וריפודי עור סינטטי.