במשך שנים נחשבה MG כיצרנית של מכוניות ספורט, ועמדה בראש החזית של מכוניות הרודסטר העממיות משנות ה-50 ועד סוף שנות ה-70. כבר מזמן למדנו לשים את הנוסטלגיה הזו בצד כאשר הפכה MG למותג סיני לכל דבר ועניין תחת בעלותה של SAIC, למרות שזו הציגה את הסייברסטר כגלגול מודרני, חשמלי (ולא זול) לרודסטר הבריטית הקלאסית.
לצד זאת יש ל-SAIC חזות להרחיב את המותג MG לשווקים ופלחי שוק בהם לא הייתה מעולם, וזה ההסבר שעומד מאחור MG סייבר X שנחשפה כקונספט בתערוכת שנחאי. כן, אתם רואים נכון, רכב שטח גדול, רבוע עם גלגלי ענק הנושא את סמל MG. מזל שססיל קימבר, האיש שייסד את MG לפני 100 שנה כבר לא איתנו. ב-MG לא הסתפקו בכך, ופרסמו תמונות של סייבר X כאילו הוא דוהר על אדמת הירח, וזו כבר ממש היסחפות.
העיצוב של MG סייבר X כולל צללית רבועה, מכסה מנוע גבוה עם שתי בליטות שריריות בקצוותיו ובתי גלגלים גדולים ומאסיביים שנועדו לאכלס צמיגים גדולי קוטר וחתך בעלי פרופיל קרבי. את המקוריות העיצובית שמרו ב-MG לחזית האוטמה והזקופה. יש כאן פס לד רוחבי כמיטב האופנה וגם סמל MG מואר, ומה שבולט הוא השימוש בפנסים קופצים הממוקמים בקצוות מכסה המנוע – סידור שהיה נפוץ במכוניות ספורט עד סוף שנות ה-90 ולצערנו חלף מן העולם בגלל תקנות בטיחות. רעיון שהיינו מצפים למצוא דווקא בסייברסטר ולא ברכב שטח מגודל, אבל הוא בהחלט משרת את המטרה ומושך תשומת לב.
למרות הניסיון לשוות לסייבר X מראה קשוח (בכל זאת, הוא הרי מגיע מהירח) ויתרו ב-MG על סממנים אופיניים לרכבי שטח ייעודים כמו כננת, טבעות גרירה וגלגל אחורי תלוי מאחור, כך שנראה שלמרות הכל לא מדובר בתחליף עתידי ללנד רובר דיפנדר. נתוני מידות לא פורסמו למעט נתון אורך של 4.3 מטרים, דומה לאורכו של לנד רובר דיפנדר 90 ולרכבי קרוסאובר עירוניים.
ב-MG כדרכם של הסינים לא מפזרים יותר מידי פרטים טכניים אודות הקונספט. ממה שכן ידוע, MG סייבר X צפוי להיבנות על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית בשם E3, עם סוללה מובנית כחלק מרצפת הרכב. ההנעה תהיה כפולה אך לא ידוע אם היה תהיה משילוב של מנוע מלפנים ומאחור או שב-MG יחליטו ללכת עד הסוף עם מנוע חשמלי נפרד לכל גלגל שגם מאפשר ליצור חלוקת כוח מדויקת לפי דרישה, כמו גם מצבי זחילה צידית וסיבוב במקום כפי שראינו בדגמים חשמלים העושים שימוש בתצורה זו. כמו כן, לאור הפופולאריות בסין צפויה להיות מוצגת גם גרסה היברידית נטענת או בעלת מאריך טווח.
גרסה סדרתית של MG סייבר X צפויה להגיע לייצור כבר השנה כדי להתחיל את השיווק, לפחות בסין, כבר בתחילת 2026. עכשיו רק נותר לראות כמה רחוק ילכו ב-MG עם נאמנות לעיצוב הקונספט, והאם צפויה לנו אלטרנטיבה מוזלת למרצדס G קלאס וללנד רובר דיפנדר החשמלי שיופיע בעתיד הקרוב.