בחודש אפריל תתקיים תערוכת הרכב של שנחאי שהיא אחת מתערוכות הרכב החשובות עבור תעשיית הרכב הסינית. כבר כעת מתחילות היצרניות הסיניות בחשיפות ראשונות לדגמים החדשים אותם יציגו בתערוכה האמורים להגיע לייצור ולאולמות התצוגה המקומיים במהלך המחצית השניה של 2025. חלק מהדגמים הללו הם גם בעלי רלוונטיות עבורנו, כשחלקם מיועד גם לייצור וצפוי לקבל תקינה אירופאית.
אחד הדגמים אותם תחשוף דונגפנג הוא Nammi 06 שכבר כעת מתפרסמות תמונות רשמיות ופרטים ראשונים אודותיו. מדובר קרוסאובר קומפקטי חדש המוצג תחת המותג הצעיר והאופנתי שלה הנקרא Nammi. עדין לא ידוע אם ומתי הוא יקבל תקינה אירופאית שיכולה להעניק לו כרטיס הפלגה לישראל, אך הוא מעניין עבור השוק הישראל משתי סיבות.
האחת היא שהדגם הראשון של דונגפנג בישראל, הבוקס כידוע, שייך גם הוא למשפחת הנאמי (בסין הוא נמכר תחת השם 01), מה שאומר שקרוב לוודאי שגם הוא יהיה מיועד ליצוא, אך כנראה יזכה לשם שונה. הסיבה השניה היא המידות והמיצוב של ה-06. מדובר בקרוסאובר באורך של 430 ס”מ ורוחב של 186 ס”מ עם בסיס גלגלים נאה של 271.5 ס”מ. מידות אלו ממצבות אותו בדיוק בקטגוריה המתפתחת של קרוסאוברים קומפקטיים חשמליים ונגישים יחסית, מ-BYD אטו 2 החדש וקיה EV3 ועד לגרסאות החשמליות של אופל פרונטרה וסיטרואן C3 איירקרוס.
העיצוב של דונגפנג נאמי 06 בעל צללית קובייתית ושילוב של זוויות חדות מזכיר בצורה מחשידה את זה של קיה EV3. הדבר בולט בעיקר בעיצוב החזית ויחידות התאורה עם פס הלד האנכי, בחיפויים הרבועים לבתי הגלגלים, הבחירה בהשחרת הקורה הקדמית עדי לשוות לגג מראה “צף” ועיצוב הקורה האחורית הרחבה אותה חוצה חיפוי שחור דקורטיבי. את כל האלמנטים הללו תמצאו גם בקרוסאובר הקומפקטי של קיה.
דונגפנג לא משחררת כרגע תמונות של תא הנוסעים ויהיה מעניין לראות אם הדמיון יופגן גם שם. בכל מקרה ניתן לצפות לשילוב מקובל בין מסך רוחבי קטן עבור לוח המחוונים ומסך מרכזי גדול עבור מערכת המולטימדיה והתפעול הכללי של מערכות הרכב. לנאמי 06 יהיה מנוע חשמלי קדמי בהספק של 181 כ”ס ומהירות מרבית המוגבלת ל-150 קמ”ש, כאשר משקל המכונית עומד על 1,975 ק”ג לא נמוכים, מה שמעיד כנראה על שימוש בסוללה גדולה יחסית. נתוני הסוללה, קצה הטעינה וטווח הנסיעה לא פורסמו נכון לעתה.
דונגפנג נאמי 06 מצויד במערך מלא של מערכות ADAS שפותח בשיתוף חברת DJI. השיווק בסין צפוי להתחיל לקראת אמצע השנה עם תג מחיר התחתי משוער של 100 אלף יואן שהם כ-14 אלף דולר. לא במקרה זה בדיוק המחיר המוצמד שם ל-BYD אטו 2.