אחרי שנים של דעיכה במכירות, קטגוריית המשפחתיות הגדולות זכתה התעוררות בשנתיים האחרונות. הסיבה: הגעתן של טסלה מודל 3 ודגמי סדאן חשמליים כמו, יונדאי איוניק 6, אקספנג P7 ו-BYD סיל שאולי לא הצליחו לאיים על דומיננטיות דגמי הקרוסאובר, אבל בהחלט הצליחו להעיר את הקטגוריה המנומנמת.
הנפגעים הישירים היו דגמי המשפחתיות הגדולות שעוד נותרו בסביבה: סקודה סופרב, יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי. שלושתן התעדכנו במידה זו או אחרת השנה. סקודה הציגה דור חדש לסופרב שצפוי לנחות בישראל בשבועות הקרובים, יונדאי ביצעה מתיחת פנים לסונטה שכבר משווקת בישראל ואילו כעת מגיעה ארצה טויוטה קמארי החדשה.
טויוטה מגדירה את הקאמרי כדור תשיעי בשושלת, אך למעשה מדובר מתיחת פנים מקיפה על בסיס הדור היוצא שהוצג בשנת 2-17 על בסיס הפלטפורמה המודולארית של טויוטה. הפרופיל נותר דומה אך עיצוב החזית שונה לחלוטין ומיישר קו עם המראה החדש אותו ראינו בפריוס, ב-CH-R ובקראון הגדולה יותר. תא הנוסעים עוצב מחדש ומציע מעתה לוח מחוונים דיגיטלי מלא (ברמת האבזור הבכירה) מערכת מולטימדיה חדשה וממשק עדכני.
טויוטה קאמרי החדשה משווקת רק עם יחידות הנעה היברידיות, כשלישראל היא מגיעה עם יחידה משודרגת על בסיס זו של הדור היוצא. היחידה ההיברידית משלבת מנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי בהפסק במשולב שצמח במעט ל-230 כ”ס המועברים לגלגלים הקדמיים דך תיבת הילוכים רציפה אלקטרונית. נתוני הביצועים השתפרו והקאמרי מאיצה ל-100 קמ”ש ב-7.2 שניות. סוללת ליתיום-יון חדשה מאפשרת יותר מחזורי טעינה ופריקה וטווח חשמלי גדול יותר, מה שמאפשר לטויוטה להצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 20.4 ק”מ לליטר.
הבשורה הלא פחות חשובה של טויוטה קאמרי החדשה היא בכך שמחיר המכונית דווקא הוזל ביחס לדור היוצא, בניגוד למגמת ההתייקרויות העכשווית בשוק הרכב בישראלי וכצעד מתבקש מול מחיר דגמי הסדאן החשמליים. מחיר הקאמרי ברמת הגימור הבסיסית LE עומד על כ-210 אלף שקלים, כ-15 אלף שקלים פחות מגרסת הכניסה של הקאמרי הקודמת, כשהיא מצוידת במושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, ריפודי עור סינטטי ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, אך ללא לוח מחוונים דיגיטלי ועם חישוקי 17 אינץ’ צנועים.רמת גימור XLE כבר כולל את לוח המחוונים הדיגיטלי וחישוקי 18 אינץ’ לצד ריפודי עור אמיתיים, מושב נוסע מתכוונן חשמלית וכיוון חשמלי לגלגל ההגה תמורת מחיר של 227 אלף שקלים.