אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התרשמות ראשונה: שברולט קורבט C8 על המסלול
ראשי » מבחני דרכים » התרשמות ראשונה: שברולט קורבט C8 על המסלול
שברולט קורבט

התרשמות ראשונה: שברולט קורבט C8 על המסלול

אחרי עשרות שנים סוף סוף מגיעה שברולט קורבט לישראל ביבוא רשמי. סיבה מצויינת לדגום את מכונית הספורט של אמריקה על המסלול הישראלי

דין אפפל 27/08/2023 צלם: בני דויטש

בואו נדבר על הסטיגמה שמכוניות אמריקאיות לא פונות. אם יש להן 2 דלתות, מנוע גדול והן חזקות בקו ישר זאת ההגדרה למכונית ספורט אמריקאית, או יותר נכון, מכונית שרירים. זה אולי היה נכון בעבר, אבל  כבר הרבה זמן זה לא המצב בפועל, ואין כמו השברולט קורבט החדשה להוכיח זאת. אמנם הדור הנוכחי של הקורבט הוצג עוד ב-2020 בתקופת הקורונה ולא מעט יחידות עשו את דרכן לישראל ביבוא אישי או מקביל אבל עתה ניתן להזמין אותה ישירות מהיבואן. למעשה, זוהי הפעם הראשונה שהקורבט מגיעה ארצה ביבוא רשמי.

לפני שנפגוש אותה על הכביש הציבורי, קפצנו למסלול מוטורסיטי ליד באר-שבע לנהיגת התרשמות ראשונית באירוע שהפיק היבואן. מהלך כזה דורש אומץ. כי אם יש מקום שמדגיש את החסרונות של רכב ספורט יותר מאשר את היתרונות שלו זה מסלול מירוצים. אבל מדובר בציון דרך מקומי, לכן גם הצטרפו לאירוע גם כמה דגמי קורבט קלאסיים.

נכון לעתה מגיעה לישראל שברולט קורבט בגרסה הסטנדרטית (עבור ה-ZO6 נצטרך עוד להמתין) עם מנוע 6.2 ליטר המספק  490 כ״ס ו-64.2 קג״מ ממש לא בסיסיים. עד לפה נשמע נתון אמריקאי לחלוטין, רק שבדור השמיני כידוע המנוע עבר לראשונה בשושלת קורבט מקדמת המרכב למרכזו, מאחורי הנהג והנוסע, כשהכוח עובר לגלגלים האחוריים בלבד דרך תיבת 8 הילוכים דו-מצמדית, גם לראשונה בקורבט. רגע לפני שנספר איך היא נוסעת חשוב לציין שהגרסה שמגיעה לישראל מצוידת בחבילת Z51 שכוללת שדרוגים מכאניים במטרה לחדד את ההתנהגות אף יותר. בלמים מוגדלים, מערכת פליטה ספורטיבית יותר, דיפרנציאל מוגבל אלקטרוני, מערכת קירור משופרת, יחס העברה סופי מקוצר ועוד. חוץ מחבילת ההתנהגות הקורבט מגיעה עם חבילת אבזור LT2 שהיא הרמה האמצעית ובתכלס מכסה את רוב תא הנוסעים בעור ומושבי הספורט המוצלחים מציעים גם קירור בנוסף לחימום.

Corvette C8 BD 01Corvette C8 BD 01Preview
Corvette C8 BD 02Corvette C8 BD 02Preview
Corvette C8 BD 03Corvette C8 BD 03Preview
Corvette C8 BD 04Corvette C8 BD 04Preview
Corvette C8 BD 05Corvette C8 BD 05Preview
Corvette C8 BD 06Corvette C8 BD 06Preview
Corvette C8 BD 07Corvette C8 BD 07Preview
Corvette C8 BD 08Corvette C8 BD 08Preview
Corvette C8 BD 09Corvette C8 BD 09Preview
Corvette C8 BD 10Corvette C8 BD 10Preview
Corvette C8 BD 11Corvette C8 BD 11Preview

 


על המסלול לא יפתיע אף אחד לגלות שהקורבט חזקה. מאוד. ואם זאת הכוח לא מתפרץ ומגיע בגוש אחד גדול של מומנט אלא הולך ונבנה עם העליה בסל״ד. זה היתרון במנוע אטמוספרי גדול שמאפשר לשלוט בצורה מדויקת יותר בכמות הכוח והגז שרוצים ביציאה מהפניות. וצריך את יכולת המינון הזאת כי אם תהיו חזירי גז ותתקרבו למגבלות תגלו נטיה לתת היגוי בולטת מאוד. אם יש משהו שמכוניות עם מנוע מרכזי לא אוהבות זה תיקון חד תחת עומס באמצע פניה. או אז הקורבט עשויה לצאת להיגוי יתר חד וקשה לתפיסה גם למי שמיומן.

המזל הוא שעד שם היכולות של הקורבט מרשימות מאוד בהתחשב בצמיגי המישלין פיילוט ספורט 4 S, צמיג ספורטיבי יומיומי יותר מאשר צמיג מסלול. כל עוד לא מגיעים ל-90% יכולת של השלדה הקורבט מרגישה נטועה מאוד ומשרה המון ביטחון, בין היתר הודות להיגוי בעל משקל נכון, מאוד מדויק ואפילו בעל פידבק קל מהצמיגים. כמו גם הבלמים הפתיעו והצליחו לשמור על יכולת נשיכה והאטה טובה. המתלים הציגו יכולת שיכוך נהדרת על המסלול, עם שילוב מוצלח בין גיהוץ של גלי אספלט קטנים לבין התנגדות לעומסי רכינה הצדדים.

שברולט קורבט C8 בהחלט מוכיחה רק שאמריקאיות יודעות לפנות, אלא הן יודעות לפנות אולי אפילו טוב יותר מרכבי ספורט מהיבשת הישנה. משפט שלפני כמה עשורים לא היינו מאמינים שנגיד, אבל גם לא האמנו שימכרו בישראל קורבט באולם התצוגה, לא? עד כמה שברולט קורבט מצליחה בדור השמיני להיות מכונית ספורט יעילה גם מחוץ למסלול? את זה נבדוק בקרוב כאשר ניקח את שברולט קורבט למבחן דרכים מלא ומקיף ונחזור לעדכן.

שברולט קורבט C8 – תעודת זהות
מנוע: 6,162 סמ”ק, V8 מרכזי, הספק: 490 כ”ס ב-6,450 סל”ד, מומנט: 64.2 קג”מ ב-5,150 סל”ד, תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 8 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 272 ס”מ, משקל: 1,610 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 2.9 שניות, מהירות מרבית: 296 קמ”ש, מחיר: 779,000 שקלים

 

 

Z51 קורבט C8 שברולט שברולט קורבט שברולט קורבט C8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד