בואו נדבר על הסטיגמה שמכוניות אמריקאיות לא פונות. אם יש להן 2 דלתות, מנוע גדול והן חזקות בקו ישר זאת ההגדרה למכונית ספורט אמריקאית, או יותר נכון, מכונית שרירים. זה אולי היה נכון בעבר, אבל כבר הרבה זמן זה לא המצב בפועל, ואין כמו השברולט קורבט החדשה להוכיח זאת. אמנם הדור הנוכחי של הקורבט הוצג עוד ב-2020 בתקופת הקורונה ולא מעט יחידות עשו את דרכן לישראל ביבוא אישי או מקביל אבל עתה ניתן להזמין אותה ישירות מהיבואן. למעשה, זוהי הפעם הראשונה שהקורבט מגיעה ארצה ביבוא רשמי.
לפני שנפגוש אותה על הכביש הציבורי, קפצנו למסלול מוטורסיטי ליד באר-שבע לנהיגת התרשמות ראשונית באירוע שהפיק היבואן. מהלך כזה דורש אומץ. כי אם יש מקום שמדגיש את החסרונות של רכב ספורט יותר מאשר את היתרונות שלו זה מסלול מירוצים. אבל מדובר בציון דרך מקומי, לכן גם הצטרפו לאירוע גם כמה דגמי קורבט קלאסיים.
נכון לעתה מגיעה לישראל שברולט קורבט בגרסה הסטנדרטית (עבור ה-ZO6 נצטרך עוד להמתין) עם מנוע 6.2 ליטר המספק 490 כ״ס ו-64.2 קג״מ ממש לא בסיסיים. עד לפה נשמע נתון אמריקאי לחלוטין, רק שבדור השמיני כידוע המנוע עבר לראשונה בשושלת קורבט מקדמת המרכב למרכזו, מאחורי הנהג והנוסע, כשהכוח עובר לגלגלים האחוריים בלבד דרך תיבת 8 הילוכים דו-מצמדית, גם לראשונה בקורבט. רגע לפני שנספר איך היא נוסעת חשוב לציין שהגרסה שמגיעה לישראל מצוידת בחבילת Z51 שכוללת שדרוגים מכאניים במטרה לחדד את ההתנהגות אף יותר. בלמים מוגדלים, מערכת פליטה ספורטיבית יותר, דיפרנציאל מוגבל אלקטרוני, מערכת קירור משופרת, יחס העברה סופי מקוצר ועוד. חוץ מחבילת ההתנהגות הקורבט מגיעה עם חבילת אבזור LT2 שהיא הרמה האמצעית ובתכלס מכסה את רוב תא הנוסעים בעור ומושבי הספורט המוצלחים מציעים גם קירור בנוסף לחימום.
על המסלול לא יפתיע אף אחד לגלות שהקורבט חזקה. מאוד. ואם זאת הכוח לא מתפרץ ומגיע בגוש אחד גדול של מומנט אלא הולך ונבנה עם העליה בסל״ד. זה היתרון במנוע אטמוספרי גדול שמאפשר לשלוט בצורה מדויקת יותר בכמות הכוח והגז שרוצים ביציאה מהפניות. וצריך את יכולת המינון הזאת כי אם תהיו חזירי גז ותתקרבו למגבלות תגלו נטיה לתת היגוי בולטת מאוד. אם יש משהו שמכוניות עם מנוע מרכזי לא אוהבות זה תיקון חד תחת עומס באמצע פניה. או אז הקורבט עשויה לצאת להיגוי יתר חד וקשה לתפיסה גם למי שמיומן.
המזל הוא שעד שם היכולות של הקורבט מרשימות מאוד בהתחשב בצמיגי המישלין פיילוט ספורט 4 S, צמיג ספורטיבי יומיומי יותר מאשר צמיג מסלול. כל עוד לא מגיעים ל-90% יכולת של השלדה הקורבט מרגישה נטועה מאוד ומשרה המון ביטחון, בין היתר הודות להיגוי בעל משקל נכון, מאוד מדויק ואפילו בעל פידבק קל מהצמיגים. כמו גם הבלמים הפתיעו והצליחו לשמור על יכולת נשיכה והאטה טובה. המתלים הציגו יכולת שיכוך נהדרת על המסלול, עם שילוב מוצלח בין גיהוץ של גלי אספלט קטנים לבין התנגדות לעומסי רכינה הצדדים.
שברולט קורבט C8 בהחלט מוכיחה רק שאמריקאיות יודעות לפנות, אלא הן יודעות לפנות אולי אפילו טוב יותר מרכבי ספורט מהיבשת הישנה. משפט שלפני כמה עשורים לא היינו מאמינים שנגיד, אבל גם לא האמנו שימכרו בישראל קורבט באולם התצוגה, לא? עד כמה שברולט קורבט מצליחה בדור השמיני להיות מכונית ספורט יעילה גם מחוץ למסלול? את זה נבדוק בקרוב כאשר ניקח את שברולט קורבט למבחן דרכים מלא ומקיף ונחזור לעדכן.
שברולט קורבט C8 – תעודת זהות
מנוע: 6,162 סמ”ק, V8 מרכזי, הספק: 490 כ”ס ב-6,450 סל”ד, מומנט: 64.2 קג”מ ב-5,150 סל”ד, תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 8 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 272 ס”מ, משקל: 1,610 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 2.9 שניות, מהירות מרבית: 296 קמ”ש, מחיר: 779,000 שקלים