משפחת דגמי ה-718 של פורשה נמצאת בסוף חייה. בשנה הבאה יפנו דגמי הבוקסטר והקאיימן בעלי מנועי הבוקסר המרכזיים את מקומם לדור חדש לחלוטין, שיהיה למרבה הצער חשמלי באופן מלא, ויתבסס על פלטפורמת PPE החדשה שפותחה בשיתוף אאודי. לכאורה היה נדמה שלמעריצי פורשה יש אמנם זמן להיפרד מצמד הדגמים ואף לרכוש להם אחת, אלא שמסתבר שלפחות באירופה יאלצו חובבי הרכב להיפרד מצמד הספורטיביות של פורשה מוקדם מן הצפוי.
כניסתן לתוקף של תקנות אבטחת הסייבר העדכניות של האיחוד האירופאי יאלצו את פורשה להפסיק למכור את דגמי ה-718 באירופה כבר ב-1 ביוני. התקנות העדכניות נועדו כדי לוודא אבטחת מידע ברמת גבוה שתוכל למנוע השתלטות מרחוק על הרכב, מה שמאלץ את יצרניות הרכב לאמץ ולהתקין פרוטוקול אבטחה מתקדם ויקר, שלא ממש כדאי להתקינו בדגמים מסוימים, בטח כאלו שנמצאים בסוף מחזור החיים. בהיעדר התאמה לתקנות הסייבר החדשות לדמים פשוט לא תהיה תקינה אירופאית, מה שיהפוך אותם למרבה האבסורד ל”לא חוקיים” והם יאסרו למכירה.
פורשה כאמור תאלץ להפסיק למכור את דגמי הבוקסטר והקאיימן באירופה כבר הקיץ, אך הם ימשיכו להימכר כמתוכנן בשאר העולם ובבריטניה, שכבר לא שייכת לאיחוד האירופאי, עד להצגת המחליפות החשמליות בשנה הבאה. עם זאת, באופן מעניין, עדין יהיה ניתן לרכוש במדינות אירופה את דגמי הבוקסטר והקאיימן, אך רק בגרסאות ה-GT4 RS הקיצוניות. הסיבה? מדובר בסדרות יצור מצומצמות בכמויות בהן לא נדרשת עמידה בתקנות הסייבר העדכניות. כך שאם אתם עדין רוצים ליהנות מחוויית נהיגה אמיתית בפורשה בעלת מנוע מרכזי ומנוע בעירה פנימית, תצטרכו לפתוח עוד יותר את הכיס ולרכוש את דגמי ה-GT4.

אגב, דגמי הקאיימן והבוקסטר הם לא הקורבנות היחידים של תקנות הסייבר המחמירות. גם דגמים ספורטיביים נוספים צפויים לאבד את התקינה האירופאית שלהם, בהם סובארו BRZ וטויוטה GR86 שיצרניותיהן הודיעו שלא יטרחו לבצע התאמות לתקינה החדשה כיוון שהדבר לא מוצדק מבחינה כלכלית. עוד הוכחה כואבת ועצובה לכך לרגולציה המוגזמת של האיחוד האירופאי שפוגעת בחובבי הנהיגה.
מחברת אורכיד יבואנית פורשה לישראל נמסר כי הצעד לא ישפיע על שיווק הבוקסטר והקאיימן בישראל, ועדין ניתן לרכוש את הדגמים מהמלאי הקיים של היבואנית בארץ.