אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התקינה האירופאית הורגת את פורשה 718 מוקדם מהצפוי
ראשי » חדשות » התקינה האירופאית הורגת את פורשה 718 מוקדם מהצפוי
פורשה 718

התקינה האירופאית הורגת את פורשה 718 מוקדם מהצפוי

פורשה 718 בוקסטר וקאיימן צפויות להיות מוחלפות בשנה הבאה, אך תקנות אבטחת הסייבר של האיחוד האירופי מאלצות את פורשה להפסיק למכור אותן מוקדם מן הצפוי

אופיר דואק 03/04/2024 צלם: יצרן

משפחת דגמי ה-718 של פורשה נמצאת בסוף חייה. בשנה הבאה יפנו דגמי הבוקסטר והקאיימן בעלי מנועי הבוקסר המרכזיים את מקומם לדור חדש לחלוטין, שיהיה למרבה הצער חשמלי באופן מלא, ויתבסס על פלטפורמת PPE החדשה שפותחה בשיתוף אאודי. לכאורה היה נדמה שלמעריצי פורשה יש אמנם זמן להיפרד מצמד הדגמים ואף לרכוש להם אחת, אלא שמסתבר שלפחות באירופה יאלצו חובבי הרכב להיפרד מצמד הספורטיביות של פורשה מוקדם מן הצפוי.

כניסתן לתוקף של תקנות אבטחת הסייבר העדכניות של האיחוד האירופאי יאלצו את פורשה להפסיק למכור את דגמי ה-718 באירופה כבר ב-1 ביוני. התקנות העדכניות נועדו כדי לוודא אבטחת מידע ברמת גבוה שתוכל למנוע השתלטות מרחוק על הרכב, מה שמאלץ את יצרניות הרכב לאמץ ולהתקין פרוטוקול אבטחה מתקדם ויקר, שלא ממש כדאי להתקינו בדגמים מסוימים, בטח כאלו שנמצאים בסוף מחזור החיים. בהיעדר התאמה לתקנות הסייבר החדשות לדמים פשוט לא תהיה תקינה אירופאית, מה שיהפוך אותם למרבה האבסורד ל”לא חוקיים” והם יאסרו למכירה.

פורשה כאמור תאלץ להפסיק למכור את דגמי הבוקסטר והקאיימן באירופה כבר הקיץ, אך הם ימשיכו להימכר כמתוכנן בשאר העולם ובבריטניה, שכבר לא שייכת לאיחוד האירופאי, עד להצגת המחליפות החשמליות בשנה הבאה. עם זאת, באופן מעניין, עדין יהיה ניתן לרכוש במדינות אירופה את דגמי הבוקסטר והקאיימן, אך רק בגרסאות ה-GT4 RS הקיצוניות. הסיבה? מדובר בסדרות יצור מצומצמות בכמויות בהן לא נדרשת עמידה בתקנות הסייבר העדכניות. כך שאם אתם עדין רוצים ליהנות מחוויית נהיגה אמיתית בפורשה בעלת מנוע מרכזי ומנוע בעירה פנימית, תצטרכו לפתוח עוד יותר את הכיס ולרכוש את דגמי ה-GT4.

718 ספיידר RS – עדין חוקית באירופה

אגב, דגמי הקאיימן והבוקסטר הם לא הקורבנות היחידים של תקנות הסייבר המחמירות. גם דגמים ספורטיביים נוספים צפויים לאבד את התקינה האירופאית שלהם, בהם סובארו BRZ וטויוטה GR86 שיצרניותיהן הודיעו שלא יטרחו לבצע התאמות לתקינה החדשה כיוון שהדבר לא מוצדק מבחינה כלכלית. עוד הוכחה כואבת ועצובה לכך לרגולציה המוגזמת של האיחוד האירופאי שפוגעת בחובבי הנהיגה.


מחברת אורכיד יבואנית פורשה לישראל נמסר כי הצעד לא ישפיע על שיווק הבוקסטר והקאיימן בישראל, ועדין ניתן לרכוש את הדגמים מהמלאי הקיים של היבואנית בארץ.

פורשה פורשה 718 פורשה בוקסטר פורשה קאיימן פורשה קאיימן GT4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד