כבר תקופה לא קצרה שאנחנו מחכים לדור חדש של שברולט קורבט ZR1, גרסת העל של האייקון האמריקאי המובהק הזה. הדור הקודם הדהים את כולם (פחות או יותר) עם נתונים שאתגרו את הטובות שבאקזוטיות, לפחות על הנייר.
לכן ברור שהציפייה לדור חדש ומשופר הייתה בשמיים, במיוחד אחרי שב-2014 הוצגה Z06 עם הספק קרוב לשל הדור היוצא (625 כ”ס ו-638 כ”ס בהתאמה) ובשנה שעבר אפילו הקאמארו הגיעה ל-640 כ”ס עם גרסת ה-ZL1. אז הנה מה שצריך כדי לייצר יורשת ראויה:
1. מנוע. לא מפתיע שהמנוע תופס את מרכז הבמה במכונית שכזו – ה-ZR1 קיבלה את מנוע ה-LT5 שמופיע כאן לראשונה עם הזרקה ישירה ועקיפה. זהו V8 בנפח 6.2 ל’ עם מגדש-על שמסוגל לדחוס למנוע אוויר בנפח גדול ב-52% מאשר זה שנמצא במנוע ה-LT4 שמשרת את ה-Z06. התוצאה היא 755 כ”ס ב-6,300 סל”ד ו-98.8 קג”מ ב-4,400 סל”ד שעוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבה ידנית עם שבעה יחסים או אוטומטית עם שמונה.
2. קירור. מנוע גדול וחזק מפיק הרבה חום. בשברולט מספרים על ארבעה רדיאטורים חדשים וכי מכסה המנוע (כולל החריץ הפתוח במרכז שעשוי מסיבי פחמן) תוכנן כך שיתעל את האוויר ביעילות למערכות הקירור השונות.
3. אוויר. אותו אוויר שמשמש לקירור מסייע לשברולט גם בהצמדת המכונית הזו לקרקע. ה-ZR1 מגיעה עם כנף אחורית נמוכה, כנף תחתית בחזית ושינויים נוספים ביחס לקורבט רגילה שמקנים לה כוח הצמדה גדול ב-60% מה-Z06 עם החבילה האווירודינאמית הבכירה.
4. מהירות. כהרגלם בתקופה האחרונה בשברולט לא מפרסמים נתוני ביצועים, אבל כאשר המנוע האדיר הזה נדרש לטפל במשקל עצמי של 1598 ק”ג (לא רע עם מנוע כזה בחזית ושימוש עדין יחסית בחומרים אקזוטיים וקלים) לא נראה לנו שמישהו יצא לא מרוצה. גם ההצהרה של שברולט על מהירות מרבית של יותר מ-336 קמ”ש נשמעת הגיונית…
5. עוד קצת. למי שסתם שברולט קורבט ZR1 פשוט לא מספיקה לו, האמריקאים מציעים את חבילת ZTK. היא כוללת כנף גבוהה מתכווננת ידנית שמוסיפה להצמדה, ספליטר מסיבי פחמן מלפנים, כיול שונה למתלים וצמיגי פיילוט ספורט קאפ 2 במידה 335/25R20 מאחור ו-285/30R19 מלפנים. מי שירצה יוכל להזמין אותה בחבילת עיצוב בצביעה כתומה ייחודית, שמלבד תא נוסעים קצת מצועצע נראית נהדר.