אחרי שקטפה את תואר המכונית החשמלית הנמכרת והמכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה שעברה, BYD לא שוקטת על השמרים ומתחילה לשוק בישראל באיחור קל את סיל U. מדובר ברכב פנאי חשמלי בסגמנט D המציג מידות גדולות יותר מהאטו 3 רב המכר. אורכו 479 ס”מ (ארוך יותר ב-33 ס”מ) ובסיס הגלגלים שלו עומד על 277 ס”מ מטרים (ארוך יותר ב-5 ס”מ).
לאוהבי הדולפינים ושאר חיות הים נוכל לספר שהעיצוב של BYD סיל U נשאר נאמן לקו העיצובי של סדרת האוקיינוס של BYD אליה הוא משתייך, למרות שבניגוד לשמו הקשר לסיל הסדאנית הוא סמנטי ועיצובי בלבד. על היבשה הוא נע באמצעות מנוע חשמלי המספק 218 כ”ס, שמניע את זוג הגלגלים הקדמיים באמצעות אנרגיה שמתקבלת מסוללת הבלייד המוכרת של היצרן הסיני. ברמת הגימור Comfort ישנה סוללה בקיבולת 71.8 קוט”ש, המאפשרת טווח נסיעה משולב מוצהר של עד 420 ק”מ על פי תקן WLTP, כבשרמת הגימור Design ישנה סוללה בקיבולת 87 קוט”ש שמספקת טווח נסיעה מוצהר גבוה יותר ב-80 ק”מ על פי תקן WLTP.
כמקובל בקרב המותגים הסינים בכלל ו-BYD בפרט, רמת האבזור גבוהה. כבר בגרסת הכניסה, Comfort, ישנם גג פנורמי נפתח, תאורת LED מלאה, דלת תא מטען הנפתחת ונסגרת באופן חשמלי, מערכת שמע עם 9 רמקולים, חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ’ ומגוון מערכות בטיחות, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תנועה חוצה מאחור. הגרסה הבכירה, Design, מוסיפה לאבזור מסך מולטימדיה בגודל 15.6 אינץ’ הכולל את אפשרות הסיבוב על צירו ב-90 מעלות אותה פגשנו בדגמי BYD האחרים, תצוגה עילית (HUD), מערכת שמע עם 10 רמקולים מבית Infinity, ומערכות מתקדמות נוספות כמו תאורת אווירה דינמית ומערכת לטיהור האוויר.
בפן הטכנולוגי, BYD סיל U מציע את מערכת “HI BYD” לתפעול קולי, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, ועדכוני גרסה מרחוק (OTA). פונקציית ה-V2L מאפשרת שימוש ברכב כספק כוח נייד למכשירים חשמליים אחרים אותם רכשתם בתשוקה עזה. מחירה של גרסת ה-Comfort עומד על 189,990 שקלים ומחירה של גרסת ה-Design הנחשקת עומד על 209,990 שקלים.
מדובר במחירים תחרותיים ונמוכים יחסית לסגמנט שבו טווח המחיר נעה בין 100 ל-250 אלף שקלים. בכך BYD סיל U מצטרף למגמה שבה התחרות העזה סוף סוף דוחפת את המחירים כלפי מטה זאת לאחר שאקספנג G6 הושק במחיר התחלתי של 200 אלף שקלים, טסלה הגיבה מיידית בהוזלת מודל Y למחיר התחלתי של 210 אלף שקלים ואפילו יונדאי נאלצה לייבא גרסת כניסה מוחלשת של איוניק 5 המחודש במחיר דומה. אנחנו יכולים לברך על המהלך ולקוות שמגמת ההוזלה הזו תמשיך ותבוא לידי ביטוי גם בסגמנטים אחרים בשוק הרכב הישראלי.