האיחוד בין קבוצת PSA לקבוצת FCA שיצר את סטלנטיס הביא איתו הזדמנות לדרך חדשה עבור המותגים האיטלקיים שדשדשו תחת הנהלתה של פיאט. הדבר נכון במיוחד עבור לנצ’יה שבמשך כמעט עשור מייצרת רק דגם בודד ומתמקדת בעיקר בשוק המקומי באיטליה. מדובר באפסילון, שבמשך שנים מתמקמת בנישה ייחודית של מכונית עירונית מעוצבת ועם תא נוסעים יוקרתי. זה הספקי כדי למכור כמה עשרות אלפי מכוניות מידי שנה ולהשאיר את לנצ’יה בחיים, אבל לא מספיק כדי להצדיק את קיומה.
תכנית החזרה לחיים של לנצ’יה בעשור הקרוב כולל הצגת דגם חדש כל שנתיים והפיכתה גם היא, לא עלינו, למותג חשמלי. בשלב הראשון והמיידי כדי להתחיל את הרנסס של המותג היה מתבקש להחליף את האפסילון הנוכחית שהוצגה אי שם ב-2011 בדגם חדש. ואכן כבר בשבועות הקרובים תוצג לנצ’יה אפסילון חדשה שתחיל את מסע ההתעוררות המי יודע כמה של לנצ’יה. האפסילון החדשה תחשוף את קו העיצוב החדש של המותג, ועד להשקה הרשמית פרסמה לנצ’יה מספר תמונות המרמזות על התוצאה הסופית.
החרטום מאמץ את המראה הייחודי והמחודד לפנים יחד עם שלושת פסי ה-LED כי שנראו בדגם התצוגה Pu+Ra HPE שנחשף בתחילת השנה. מאחור לאפסילון יש קצה מחודד לדלת תא המטען וצמד יחידות תאורה עגולות שהן מחווה ללנצ’יה סטראטוס, אשר בתוכן ישנה חתימת LED בצורת האות Y. תא הנוסעים המהודר אמור לשלב מסכים דיגיטליים עם אלמנטים מעוגלים יחד עם רמת אבזור וגימור גבוהה ביחס לקטגוריית הגודל.
הגודל הוא עניין באפסילון החדשה. עד כה השתייכה האפסילון לדורותיה לקטגוריית המיני והייתה מבוססת בדור האחרון על פיאט 500. בניגוד לצפוי, הדור החדש של לנצ’יה אפסילון לא יתבסס על פיאט 500e מצד שני, כדי לחזור לעניינים כמה שיותר מהר ולהשאיר סיכוי ללנצ’יה לשרוד, לא יכלו האיטלקים לחכות לפלטפורמה החדשה STLA Small שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ונאלצו לבנות את האפסילון החדשה על בסיס פלטפורמת CMP המודולארית והמוכרת שפותחה במקור על ידי קבוצת PSA עבור פיג’ו 2008 ו-208, אופל קורסה ומוקה וסיטרואן C4,. מאז האיחוד עם FCA שיצר את סטלנטיס נבנו על בסיס הפלטפורמה הזו גם פיאט 600 החדשה וג’יפ אוונג’ר, ובעתיד גם יגיע רכב פנאי קטן של אלפא רומיאו שישא את השם מילאנו.
המשמעות היא שלנצ’יה אפסילון החדשה קופצת קטגוריה ותציע מידות מקובלות למכוניות סופרמיני, מה שמבטיח מרחב פנים ושימושיות עדיפים משמעותית על פני האפסילון היוצאת. אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, יחידת ההנעה תשלב בין מנוע חשמלי בהספק של 156 כ”ס (ואולי גם גרסת 136 כ”ס) עם סוללה בקיבולת של 54 קוט”ש שתספק טווח נסיעה של כ-350 ק”מ האמורים להספיק לשימושים העירוניים אליהם מיועדת האפסילון. עדין לא מה שאנחנו מצפים לקבל מלנצ’יה, אבל האפסילון משאירה פתח לתקווה לקאמבק של המותג האהוב ורב המורשת.