אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
השקה מקומית: ק.ט.מ במסלול
ראשי » מבחני דרכים » השקה מקומית: ק.ט.מ במסלול

השקה מקומית: ק.ט.מ במסלול

ק.ט.מ בחרו להציג את בציר האספלט העדכני שלהם במסלול בפצאל ולא באיזה אולם ממוזג. כן, היה חם.

אריאל אלסיבוני 08/09/2020 צלם: בני דויטש

ק.ט.מ משיקה בישראל את ה-890 דיוק R וה-1290 סופר-דיוק R על המסלול בפצאל. מאחורי המשפט הזה נחים לא מעט דברים אבל מה שעובר לי בראש זה רק דבר אחר. “בואנה, יש להם ביצים” או משהו בסגנון הזה.

לא דבר חריג לכאורה במדינה מתוקנת. בעוונותיי, לאורך השנים נכחתי בלא מעט רכיבות השקה על מסלול. אבל הן לא היו כאן. הן היו במקומות אחרים בהם דברים כאלו הם עניין שבשגרה. בישראל אני זוכר שלושה אירועים כאלו. האחד השקת הג’יקסר 750 על המסלול בנחשונים ז”ל לפני יותר מעשור. השני השקת אופנועים בנפח בינוני של הונדה על המסלול בכוכב יאיר (כן, כן, ז”ל) לפני חצי עשור. ועכשיו זה.

ק.ט.מ הביאו שני 890 בתוליים ו-1290 דנדש לכבוד האירוע. ולידם בפיטס כל אופנוע הדגמה אחר שנח באולם היבואן. חבר את זה לחום האדיר בבקעה, לקולגות שלא תמיד יודעים איפה עובר הגבול ולעובדה שמדובר בכלים כוחניים למדי, ותסכים איתי – ביצים גדולות.

מרגיש בבית. 1290 סופר-דיוק R בפצאל

 


בנימה אישית אני רוצה לספר לך שאירועים מסוג זה, הם לא תמיד הדרך הכי טובה להתרשם מכלי כזה או אחר. הזמן דחוק, מספר כלים, החום המעיק או כל תירוץ אחר. מבחן אמיתי, כזה שלוקח אותך ואת המכונה לאורך כמה מאות ק”מ של היכרות עמוקה, לא יהיה כאן. אז אחרי ששיחררתי אותי ואותך מהעניין הזה, תן לי לספר לך מה עבר לי בראש כשנחתתי בפצאל. מהמזגן במרצדס לתופת של הביקעה.

אז הפיטס של המסלול הנהדר הזה מלא עכשיו בכלים כתומים. מקטן עד גדול מסינגלים מהמזרח ועד הגלגול הכי-הכי של ה-LC8. זה הזמן לעלות על ציוד. ולראות מה הסיפור פה. היום, יישחקו הכלים לפנינו.

כמו שצריך…

 

ק.ט.מ 890 דיוק R

האופנוע הזה לוקח את ה-790 דיוק לרמה גבוהה יותר. לטעמי מתבקשת. זה האופנוע שק.ט.מ היו צריכים להציג מלכתחילה. המנוע כאן חזק יותר, הנפח טיפס ואיתו ההספק (121 כ”ס, 166 ק”ג). אבל זו לא הנקודה העיקרית כאן. זאת אומרת, היא משמעותית ומהנה, הכוח זמין ונשלט ושולח את הגלגל הקדמי לשמיים בשמחה, אבל יש דברים חשובים יותר.

מיתלים לדוגמה. לעומת הסידור הבסיס מאוד של ה-790 יש כאן בולמי APEX של WP. אלו רכיבים איכותיים שגם מרגישים ככה וגם מאפשרים יכולת כיוונון כמו שצריך. התוצאה היא הצמדה משובחת של הצמיגים לאספלט הלוהט ובעיקר שמירה על יציבות כיוונית משופרת משמעותית. זה מורגש בכל רגע, ובייחוד בכל אחד משלבי הפנייה.

אפשר לציין באותה נשימה גם את מערכת הבלימה שקפצה למקום אחר עם מונובלוקים ראדיליים עדכניים של ברמבו, שחובקים דיסקים גדולים יותר. כל הדברים האלו ביחד התבטאו בצורה מושלמת על המסלול, עם שפע של ביטחון לרוכב, משחקיות אדירה וחיוך גדול מתחת לקסדה. רכיבה לצד ה-790 הראתה בקלות את ההבדל המשמעותי שיש בין שני הדגמים האלו.

N-VAN (14 of 14)N-VAN (14 of 14)Preview
N-VAN (13 of 14)N-VAN (13 of 14)Preview
N-VAN (12 of 14)N-VAN (12 of 14)Preview
N-VAN (1 of 4)N-VAN (1 of 4)Preview
N-VAN (2 of 4)N-VAN (2 of 4)Preview

 

לכבוד הגעת ה-890 מחירו של ה-790 עודכן אל מתחת ל-70,000 שקלים. ה-890 יימכר כאן ב-79,900 שקלים.

 

ק.ט.מ 1290 סופר-דיוק R

איך אני אנסח את זה בעדינות? 180 כ”ס על 185 ק”ג עטופים בהכי טוב שק.ט.מ יודעת להציע היום. אבל כרגיל הסיפור כאן עמוק יותר מצמד הנתונים שהובאו כאן. למעשה, למעט המנוע ששופר, כל השאר כאן חדש לגמרי. המחיר למי שחייב לדעת נקבע על 142,900 שקלים.

אם הזכרנו את המנוע נמשיך לרגע איתו, השינויים העיקריים כאן הם גל ארכובה קל יותר ומערכת הזנת דלק ושונה שמביאים את התפוקה כאן ל-180 כ”ס כאמור ולא פחות מ-14.2 קג”מ. בריא. מסביב למנוע הזה יש אופנוע חדש כאמור. זה אומר שלדה, זרוע אחורית וכל מערכת עזר לרכיבה שיש בספר.

עכשיו קח את היצירה הסופר-טכנולוגית הזו, על האלקטרוניקה, קרבון ואלומיניום שמפארים כל פינה בה ותשליך אותו לתוך הסבך הצפוף והטכני של פצאל. מה אתה חושב שתקבל? בדיוק ההיפך. למרות היכולת, הכוח, והתחכום, הביסט 3.0 פשוט מתפקד בצורה מעוררת השתאות, גם על פינה צפופה שכביכול קטנה על מידותיו.

N-VAN (8 of 14)N-VAN (8 of 14)Preview
N-VAN (10 of 14)N-VAN (10 of 14)Preview
N-VAN (11 of 14)N-VAN (11 of 14)Preview
by benny doutsh (422)by benny doutsh (422)
מרגיש בבית. 1290 סופר-דיוק R בפצאל
Preview
N-VAN (7 of 14)N-VAN (7 of 14)Preview
N-VAN (6 of 14)N-VAN (6 of 14)Preview
N-VAN (5 of 14)N-VAN (5 of 14)Preview
N-VAN (4 of 14)N-VAN (4 of 14)Preview
N-VAN (4 of 4)N-VAN (4 of 4)Preview
N-VAN (3 of 4)N-VAN (3 of 4)Preview
N-VAN (3 of 14)N-VAN (3 of 14)Preview
N-VAN (1 of 14)N-VAN (1 of 14)Preview
N-VAN (2 of 14)N-VAN (2 of 14)Preview

 

זו מגה-מכונה, שרותמת את כל מה שיש בה לטובת הרוכב ולא נגדו. כזו שמאפשרת לך באמת לעוף. כאמור ההקפות הספורות לא מגיעות בכדי להחליף מבחן מלא, אבל הרושם הראשוני הוא של כלי חזק, קל ומאוד לא מאיים לרכיבה. למרות תנוחת הרכיבה הראשונית שמרגישה גבוהה על כלי צר יחסית. מעניין יהיה לגלות איך הוא מתפקד בסיטואציות רכיבה אחרות, ולרדת לעומקו. נעשה את זה, בקרוב.

 

ק.ט.מ
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
העולם השתגע: מקלארן ארטורה היבריד פלאג-אין

העולם השתגע: מקלארן ארטורה היבריד פלאג-אין

פורשה 911 GT3 חדשה: אפשר להתלהב

פורשה 911 GT3 חדשה: אפשר להתלהב

הוסקוורנה: דואגים לדור העתיד

הוסקוורנה: דואגים לדור העתיד

סקירה (וידאו): מיצובישי ספייסטאר

סקירה (וידאו): מיצובישי ספייסטאר

סוזוקי GSX1300R היאבוסה החדש (וידאו)

סוזוקי GSX1300R היאבוסה החדש (וידאו)

אודי S3 (מבחן): ילד סנדביץ׳

אודי S3 (מבחן): ילד סנדביץ׳

טסלה בישראל: מ-170,000 שקלים

טסלה בישראל: מ-170,000 שקלים

אוקטביה: דור חדש למשפחתית הספורטיבית

אוקטביה: דור חדש למשפחתית הספורטיבית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד