קונטיננטל השיקה את SportContact 7, האחרונה בקו הצמיגים בעל הביצועים הגבוהים ביותר. וההשקה הזו, היתה מיוחדת למדי. קודם כל היא אחת הראשונות שקונטי עורכת מחוץ לגבולות גרמניה לצמיג הזה. שנית ההשקה הזו לא נערכה תוך מצגת משעממת כזו או אחרת.
לא. ההשקה הזו נערכה במסלול מוטורסיטי, עם צי שלם של רכב אודי. עמדת החלפת צמיגים דאגה שלכל אחת מהמכוניות יהיו גומי טרי. למה? כי לשלוח עשרות אנשים, פעם אחר פעם אל המסלול, במשך יומיים וחצי, התבטאו בצורך באספקה סדירה של גומי טרי. האירוע חולק לכמה תחנות. באחת ניתן היה להתנסות בצמיג החדש מול צמיג סיני (איכותי יחסית) בבלימה על משטח רטוב. אחר אפשר ביצוע תרגילי חמיקה ממכשול. תחנה נוספת כללה ג’ימקאנה טכנית וכמובן – התאפשר לנוכחים לרוץ בהקפות חופשיות על המסלול.
קצת על הצמיג עצמו. קונטי כרגע מציעה אות הספורט-קונטקט 7 במגוון של 42 גדלים כשהוא מיועד כרגע לחישוקי בין 19 אינץ’ ל-23 אינץ’. מכאן אפשר להבין משהו על הרכבים אליו מיועד הצמיד הזה. הכיוון הוא למכוניות חזקות, גדולות וכבדות יחסית. וגם לאנשים, שרוצים להרכיב מוצר איכותי במקום במחבר בינם לבין האספלט.
בהשוואה לדגם הקודם בקונטי מספרים שזה הנוכחי משפר את ביצועי המסלול ב -10 אחוזים. עוד לטענתם מרחקי הבלימה הרטובים צומצמו ב -8 אחוזים כשבלימה יבשה קצרה ב -6 אחוזים. הנסועה הממוצעת טיפסה לעומת הדור הקודם ועלתה ב -17 אחוזים. כל אלו, שיפור של תוצאות בתחומים מנוגדים כל כך הם תוצאת של פיתוח תערובת גומי חדשה ועיצוב סוליה שיממש את יכולת התרכובת האמורה.
על המסלול קל היה להתרשם מהאחיזה הגבוהה, גם עם מכוניות כבדות וחזקות כדוגמת ה-RSQ3. ההתנהגות עקבית מאוד ואיבודי האחיזה נעשים בהדרגתיות. התצוגה המרשימה ביותר סביב המסלול היתה של ה-TT שעם סט צמיגים כזה, מימשה בקלות את היתרונות המבניים שלה על שאר המכוניות בסביבה. אבל התחנות המעניינות ביותר היו דווקא אלו שהשוו בין היכולת של הצמיג החדש לאלו של צמיג סיני איכותי. ככל שעבר היום, והשחיקה התגברה – התגלתה עובדה אחת. הצמיגים הסיניים הראו יכולת לא רעה ואפילו מפתיעה.
אבל ככל שהתקדם היום, והצמיגים החלו נשחקים, התגלה ההבדל המשמעותי. בזמן שהצמיג הסיני הראה שחיקה חדה ביכולת, הקונטי המשיך לספק את אותם הביצועים על אספלט יבש ורטוב. עושה רושם שגם אם יצרן כזה או אחר מצליח לייצר תכונות אחיזה טובות, בתחילת חיי הצמיג, החוכמה האמיתית, היא לשמור על אותן התכונות לאורך חיי הצמיג. מעניין בהחלט.