כבר שנים ארוכות שאלפא רומיאו נאבקת על הישרדותה וכעת היא יוצאת לקרב האולי אחרון תחת כנפי סטלנטיס. לאור העובדה שאלפא חייבת להגדיל את נפח המכירות שלה ולהזרים קהל לעיר לאולמות התצוגה, לא היססו האיטלקים לשלוף מהארכיון עבור הקרוסאובר הקטן והחדש שלהם את השם המחייב “ג’וניור”, אבל רק אחרי עימות מול ממשלת איטליה שהתנגדה שרכב שאינו מיוצר באיטליה יקרא בשם “מילאנו”.
אז כן, אלפא רומיאו ג’וניור מנסה להדגיש את המורשת והשורשיים האיטלקיים, אבל הוא כלל לא מיוצר באיטליה והוא גם לא ממש אלפא רומיאו. הג’וניור הוא עוד ואריאציה למשפחת הקרוסאוברים הקטנים של קבוצת סטלנטיס, כשהוא מתבסס על הפלטפורמה המשמשת בין היתר את פיג’ו 2008, אופל מוקה וג’יפ אוונג’ר אבל גם את פיאט 600 ולנצ’יה אפסילון החדשות.
מתחת לעיצוב המתאמץ שמנסה להביא אזכורים לדגמי אלפא קלאסיים באריזת קרוסאובר מודרנית מציע אלפא רומיאו ג’וניור שתי יחידות הענה עיקריות איתן הוא מגיע כעת ארצה. לגרסה ההיברידית מנוע 1.2 ליטר טורבו המספק 136 כ”ס בתוספת 28 כ”ס שמגיעים מהמנוע החשמלי, כשהוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. יחידת הנעה אותה ניתן למצוא בין היתר גם בפיג’ו 3008 החדש. עם 8.9 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 190 קמ”ש אלו לא הביצועים שילהיבו את האלפיסטים.
לצד הגרסה ההיברידית תוצע גם גרסה חשמלית מלאה שלה מנוע חשמלי בספק של 156 כ”ס, אשר הודות לסוללה בקיבולת של 54 קוט”ש מציעה טווח נסיעה של 410 ק”מ.
בשנה הבאה צפויה להצטרף גרסת הולוצ’ה החשמלית שאמורה להיותה גרסה הספורטיבית של הג’וניור ברוח ימי החשמל. לולוצ’ה 280 כ”ס וכיול שלדה ספורטיבי, אך גם עם טווח נסיעה נמוך משמעותית משל הגרסה החשמלית הרגילה.
המחיר של אלפא רומיאו ג’וניור בישראל מתחיל ב-170 אלף שקלים לגרסה ההיברידית ו-190 אלף שקלים לגרסה החשמלית ברמת הגימור הבסיסית הכוללת פנסי לד קדמיים, בקרת אקלים, בלם יד חשמלי וחישוקי 17 אינץ’. בתוספת של מחיר של 20 ו-15 אלף שקלים בהתאמה ניתן לקבל את חבילת Spacial המוסיפה מושב נהג חשמלי עם עיסוי, ריפודים בשילוב עור, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, צביעה דו-גוונית וחישוקי 18 אינץ’.