משפחתיות הסדאן ששלטו בשוק הישראלי במשך עשורים ארוכים ירדו מגדולתן בשנים האחרונות לטובת רכבי הקרוסאובר השונים. עם זאת,ף עדין מדובר בקטגוריה משמעותית בה נמכרות עשרות אלפי יחידות מידי שנה, לא מעט בזכות הביקושים בציי הרכב וחברות הליסינג. עד לאחרונה השחקניות העיקריות בקטגוריה היו יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה וטויוטה קורולה – שבעקבות החרם הטורקי נעדרת בשנה האחרונה.
אלא שגם את הקטגוריה הזו מסמנות כעת יצרניות הרכב הסיניות. חודשים ספורים לאחר שנחתה בארץ צ’רי אריזו 8 מגיעה ארצה התשובה של BYD הנקראת סיל 5, אשר שיווקה בארץ מתחיל בימים אלו במקביל לתחילת השיווק בשוק הסיני. מדובר בדגם ההיבירידי-נטען השני של BYD בישראל אחרי סיל U DM-i שנחתה בסוף השנה שעברה, כשבעקבותיה יגיעו דגמים היברידים-נטענים נוספים בהם הסיליון 07 מהסקרנת.
BYD סיל 5 משתייכת גם היא לסדרת ה-Ocean של החברה, מה שבא לידי ביטוי בנגיעות העיצוביות בחזית וביחידות התאורה האחוריות היוצרות קשר עיצובי לסיל הגדולה והיקרה יותר. היא כאמור מתמודדת בקטגוריית משפחתיות הסדאן מול מכוניות כמו סקודה אוקטביה ויונדאי אלנטרה (ואחותה קיה K4 שתצטרף במהלך השנה) אך היא מעט גדולה מהן כשהיא נמתחת לאורך של 478 ס”מ (10 ס”מ יותר מהאלנטרה והאוקטביה ) ובעלת בסיס גלגלים של 272 ס”מ (זהה לזה של האלנטרה, 2 ס”מ יותר מאשר באוקטביה). מיקום הסוללה ברצפת הרכב מאפשר להציע תא מטען בגודל נאה של 508 ליטרים.
בהתאם למידות הנדיבות כך גם המרחב בתא הנוסעים שמעוצב הסגנון המוכר של BYD, עם מסך מרכזי ענק ומסתובב וריכוז של מתגים פיזיים לפונקציות עיקריות סביב בורר ההילוכים בקונסולה המרכזית. גם בסיל 5 ניתן לפגוש באותו ממשק תפעול מוכר משאר דגמי BYD התומך בעדכוני OTA לצד אפליקציה ייעודית לשליטה מרחוק ברכב. בהתאם למיצוב, איכות החומרים בסיסית יותר מאשר בסיל, אבל גם כאן ניתן למצוא ריפודי עור סינטטי, תפרים ירוקים ואפשרות לריפודים ודיפונים בצבע בהיר המעניקים מראה ותחושה אוורירית יותר.
יחידת ההנעה ההיברידית דומה לזו שפגשנו כבר בסיל U לאחרונה. היא משלבת מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי המספק 98 כ”ס עם מנוע חשמלי המותקן בצמוד אליו, היוצרים יחד הספק משולב של 212 כ”ס ו-30.6 קג”מ כאשר הכוח מועבר לגלגלים דרך תמסורת ישירה בדומה לזו במכונית חשמלית ולא על ידי תיבת הילוכים כפי קיימת בדגמים ההיברידיים-נטענים של צ’רי וג’אקו. תפוקה זו מאפשרת לסיל 5 להאיץ ל-100 קמ”ש ב-7.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 180קמ”ש. סוללת 18.3 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי מלא של כ-100 ק”מ, כאשר טווח הנסיעה המשוקלל המוצהר על ידי BYD עומד על 1,050 ק”מ הודות לצריכת דלק ממוצעת של 21.7 ק”מ לליטר על פי נתוני היצרן. טעינת הסוללה מתבצעת בקצב של 6.6 קילוואט בעמדת AC ביתית.
הבשורה העיקרית של BYD סיל 5 לקטגוריה מגיעה בגזרת המחיר, העומד על 175 אלף שקלים – 5,000 שקלים יותר מהאלנטרה בעלת יחידת ההנעה ההיברידית הרגילה ו-1,000 שקלים פחות ממחירה של צ’רי אריזו 8. BYD סיל 5 מגיעה ברמת אבזור אחת הכוללת מערך מלא של מערכות בטיחות וסיוע אקטיביות לנהג, מושב נהג מתכוונן חשמלית, גג שמש חשמלי וחישוקי 17 אינץ’.
נראה שהגעת של BYD סיל 5 עומדת לעורר את הקטגוריה המנומנמת ולהוסיף התלבטויות למקבלי הרכב הצמוד.