גם השנה תערוכת הטכנולוגיה CES הנערכת בימים אלו בלאס וגאס משמשת כסוג של תערוכת רכב המספקת לנו הצצה לגבי עתיד התעשייה. המגמה של השנים האחרונות נמשכת, כשיותר ויותר יצרניות רכב מגיעות וחושפות בתערוכה קונספטים ופיתוחים טכנולוגיים עתידיים התחומים של נהיגה אוטונומית, הנעה חשמלית, מציאות רבודה ועוד שלל תחומים שלא ירשימו חובבי רכב, אבל כן ילהיבו גיקים של טכנולוגיה ומסכים.
הונדה בחרה בשנה שעברה לחשוף בתערוכה שני קונספטים בסדרת דגמים חשמליים עתידנית אותה היא מכנה Series 0. שני הקונספטים הציגו עיצוב עתידני עם הבטחה לשילוב של טכנולוגיות מתקדמות לנהיגה אוטונומית וממשק תפעול מתקדם. מה שהיה מעניין יותר הוא שבהונדה הצהירו שהדגמים יגיעו לייצור סדרתי ב-2026 על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה וגמישה, שזה אומר שבכך תצמצם הונדה את הפער שנוצר בינה לבין היצרניות המובילות בז’אנר החשמלי.
לא פעם אפשר להתייחס להצהרות המלוות לדגמי קונספט עתידניים בספקנות, אך לפחות במקרה של הונדה נדמה שהם אכן בדרך לממש את ההבטחות. לתערוכת CES השנה הביאה הונדה שוב צמד דגמי קונספט מסדרה 0 החדשה, אלא שבהונדה כבר מגדירים אותם כאב טיפוס וניכר שכבר נעשו בהם שינויים שמקרבים אותם לייצרו סדרתי.
אב הטיפוס הראשון שנקרא במקור Space Hub הפך, כמה לא מפתיע, ל-SUV. הוא איבד את השמשה הקדמית המשופעת והמראה המיניוואן בקופסה אחת טובת צללית מקובלת יותר של רכב פנאי, אם כי נשמרו האלמנטים מהקונספט המקורי כמו עיצוב החרטום, הקורה האחורית והקופסאתיות של הזנב עם יחידות התאורה ההיקפיות, כאשר הפעם נוסף גם חלון אחורי צר ולא ממש שימושי..
אב הטיפוס השני שמר על השם Saloon כמו גם על הצללית הנמוכה, אך קיבל עיצוב חזית שונה בקווים חדים כשהוא מוותר על צמד דלתות כנפי השחף הגדולות לטובת סידור קונבנציונלי של ארבע דלתות. תא הנוסעים גם הוא שונה כדי להפוך למשהו יותר פרקטי וישים לייצור המוני, אך עדין עושה שימוש בפריסה רוחבית של מסכים תוך שימוש בממשק תפעול שהוא חלק ממערכת הפעלה ומידע אותה היא מכנה ASIMO OS.
שני אבות הטיפוס משמשים גם בסיס להצגת טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מתקדמת ברמה 3 שתאפשר לנהג להסיט את המבט מהכביש בכל רגע נתון, עם יכולות אוטונומית מלאה באזורים מוגדרים. לטענת הונדה היכולות הללו יגיעו לגרסאות הסדרתיות של שני הדגמים אשר יגיעו לאולמות התצוגה בארה”ב במחצית השניה של 2026, כאשר לאחר מכן הם ישווקו גם ביפן ואירופה.