נכון, זו מכונית הפוסטרים האולטימטיבית. כולנו מכירים אותה. אבל מבט נוסף ייגלה לך שזו לא עוד קונטאש אלא אחת משתיים שנוצרו ב-1980, ויש להן מתחת למכסה המנוע תוספת משמעותית מאוד. אבל מעבר להיות המכונית הזו זכר לתקופה וימים אחרים, היא גם עברה חיים מעניינים לא פחות כאלה שכוללים התרסקות מסתורית וציפה מחדש.
למי שלא מכיר – ב-1980 החליט מקס בובנאר, איש למבורגיני שווייץ שבבעלותו היו כבר אז למבורגיני רבות, לבנות קונטאש מוגדשת. הוא חבר למהנדס מחברת השיפורים קוניג (שנות ה-80′ העליזות), לקח LP400 חדשה ואדומה ויצא לדרך. הסיפור טוען שהיו גם כמה חבר’ה מלמבורגיני שהצטרפו לחגיגה. מפה לשם, ל-V12 המפורסם של ביזאריני נוספו שני מגדשי טורבו בריאים שדחקו בו להפיק 750 כ”ס. מעניין כמה טורבו-לאג היה שם. קיט הולבש על גופה של הקונטאש (קוניג זוכרים?) ומדבקות טורבו גדולות. והשמחה הייתה גדולה.
המכונית האדומה הייתה כנראה מוצלחת למדי. לאחריה יוצרה מיד אחת שחורה. מקומה של השחורה ידוע ומוכר באוסף למבורגיני גרמני. אבל הסיפור של האדמונית הזו מסובך יותר. בתחילת שנות ה-80′ היא מצאה את מקומה בנבדה תחת ידיו של יזם שככל הנראה היה מוכר למדי בלאס-וגאס והסביבה. ואז, סביב 1982 היא נעלמה. השמועות אמרו שהאוטו התרסק, נגוז. סוף סיפור.
קופצים כמעט 30 שנה קדימה – ב-2020 הביט סוחר רכבי-על ממיאמי בתמונה של קונטאש אדומה ברשת. המכונית האדומה הייתה מוקפת בעוד רכבי אספנות. בפינת התמונה נראה חלק קטן של קונטאש נוספת. הוא טס, לנבדה, בכדי לבדוק מה בדיוק הסתתר שם. כך התגלתה מחדש הקונטאש “שרוסקה”. מסתבר שאותו יזם הוריש את המכוניות שלו לאחד מחבריו. אותו חבר הניח את הקונטאש באחסנה ושם היא הייתה עד לפני ארבע שנים. אחרי משא ומתן ארוך, מצאה המכונית את ביתה אצל אותו סוחר מכוניות על. אבל הסיפור שלה, עדיין לא נגמר.
עד כמה המכונית הזו הייתה משמעותית בתקופתה? לאחד האירועים שערך אותו סוחר במיאמי, הוזמן לא אחר מאשר וולנטינו בלבוני. נהג הניסוי המיתולוגי של למבורגיני לא רק שהכיר את המכונית, אלא גם נהג בה לאחר שנבנתה. זה הזמן לתהות האם למבורגיני לא השתעשעה ברעיון הזה בעצמה. הנה בלבוני נוהג בה אחרי 30 שנים בהן לא ראה אותה, לפי מה שהוא אומר, זו עדיין מכונית מעניינת מאוד:
לאחר תקופה, המכונית נמכרה, שוב. הפעם לגוף שונה לחלוטין. הקונטאש האמורה מצאה את עצמה בבעלות חברה חדשנית למדי. החברה הזו מאפשרת לאנשים מכל העולם, לקנות מניות ולהשקיעה בנכסים מכל סוג. הקונטאש טורבו האדומה הוצעה לציבור המשקיעים תחת שווי של 600,000 דולרים. כן – בתצוגה, לא בנהיגה…
לפני שבועיים, הודיעה החברה על הסכמת המשקיעים למכור את הנכס הזה תמורת 1,181,250 דולרים. המכירה הזו, השאירה את המשקיעים מרוצים. אבל אותנו זה פחות מעניין. מה שכן מעניין זו העובדה שזו ה-LP400 היקרה ביותר שנמכרה אי-פעם. במצעד הקונטאש היקרות הכללי היא ניצבת במקום ה-6.
לאן התגלגלה המכונית הזו כעת? מי הוא אותו קונה? שאלה מצוינת. אנחנו יכולים רק לקוות שלמקום בה היא תעשה את מה שהיא אמורה לעשות מדי פעם. שייתנו לה למתוח רגליים ולשאוג. למכונית מיוחדת כל-כך, מעידן אחר, מגיע יותר מאשר לעמוד באיזה מחסן.