למותג לנצ’יה 116 שנים של היסטוריה ענפה. בעיקר היסטוריה לאחר שבמשך שני עשורים לנצ’יה הלכה ודעכה. לנצ’יה Pu+Ra HPE, מכונית קונספט חדשה שחשפה לנצ’יה, מבשרת באופן רשמי על הלידה מחודשת של המותג אחרי סמל חדש, שלל הצהרות, מסיבות עיתונאים וטיזרים. לידה שאמורה להכניס את לנצ’יה הישר לשוק הפרימיום האירופי.
על פי אסטרטגיית החברה העדכנית, לנצ’יה תשיק בשנת 2024 את האפסילון החדשה, הן בגרסאות היברידיות והן בגרסאות חשמליות, כשהחל משנת 2026 החברה תשיק רק מכוניות חשמליות לחלוטין. משנת 2028, יחד עם השקתה של הדלתא החדשה, לנצ’יה תחדל למכור מכוניות הנעות באמצעות מנועי בעירה פנימית ותמכור רק מכוניות חשמליות.
Pu+RA HPE מציגה עיצוב המגלם את השפה החדשה של המותג, שפה שכוללת דיאלוג בין העבר לבין העתיד. דוגמה לדיאלוג זה ניתן למצוא בחלקה האחורי של המכונית, עם הפנסים העגולים, שההשראה להם נלקחה מהלנצ’יה סטראטוס האייקונית. כמו כן, למכונית שלל מאפיינים אווירודינמיים: גג נמוך, מראות צד דיגיטליות דקות, חישוקים אווירודינמיים עטופים בצמיגים בייצור מיוחד של חברת Goodyear ועוד. לטובת תחושה ביתית ועיצוב פנים איטלקי, תא הנוסעים מספק דגש על עיצוב ה”ריהוט” באמצעות שיתוף פעולה עם חברת Cassina, חברה איטלקית מובילה בתעשיית ריהוט היוקרה.

לנצ’יה לא מסרה פרטים על יחידת ההנעה פרט לחזון העדכני של החברה בכל הנוגע לשימושיות הגבוהה לה החברה מכוונת: מכונית חשמלית, בעלת טווח נסיעה של למעלה מ-700 ק”מ, זמן טעינה של קצת יותר מ-10 דקות וצריכת אנרגיה נמוכה של פחות מ-10 קוט”ש לכל 100 ק”מ. נתוני ביצועים לא נחשפו, אך הם יהיו חייבים להיות ברמה הגבוהה ביותר כדי לשמר את המורשת הספורטיבית של המותג.
בצד הטכנולוגי לנצ’יה הציגה ממשק וירטואלי חדש העונה לשם S.A.L.A, ממשק שבאמצעותו ניתן לשלוט בלחיצת כפתור או באמצעות זיהוי קולי על מערכת השמע, מערכת בקרת האקלים ותאורת האווירה. הממשק החדש יאפשר לנוסעים לבחור בין שלושה מצבי אווירה שונים, כאשר אחד מהם מתאים עצמו באופן אוטומטי למצב הרוח של הנוסעים. מערכת זו תותקן באפסילון החדשה שכאמור צפויה להיות מושקת בשנה הבאה.
עם כל הכבוד, אנחנו פחות מתרשמים ממשקים ויותר אנשים של חשקים, לכן נצטרך להמתין אם לכל ההצהרות הללו יהיה גיבוי גם על הכביש בצורה שתדע לרגש גם את האוחז בהגה.