אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית
ראשי » חדשות » קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית
הונדה פרלוד

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

אחרי כמעט רבע מאה, הונדה פרלוד חוזרת לכביש עם עיצוב קופה אלגנטי ויחידת הנעה היבירידית מתקדמת שלא בטוח שתשמח את חובבי המותג

אופיר דואק 28/10/2025 צלם: יצרן

אחרי שני עשורים שחונים, יצרניות הרכב היפניות מנסות להחזיר אט אט שמות של דגמים ספורטיבים מן העבר בפרשנות מודרנית במטרה לקרוץ מחדש לחובבי הרכב. טויוטה הבטיחה קאמבק של הסליקה ואולי גם ה-MR2, מאזדה רמזה על דור חדש בשושלת הואנקל ואילו הונדה הקדימה אותן וכבר לפני שנתיים חשפה בתערוכת טוקיו קונספט שמרמז על דור חדש לפרלוד אחרי כמעט רבע מאה. הקונספט זכה לקבלת פנים חמה מצד הקהל המקומי, שמחכה הרבה זמן שהונדה תחזיר עטרה לישנה בכל הקשור ליצור מכוניות ספורטיביות. בשנה שעברה כבר הוצגה הפרלוד כאב טיפוס מגובש יותר וכעת נחשפת רישמית הגרסה הסדרתית שתוצג גם בתערוכת טוקיו הקרובה.

הדור החדש של הונדה פרלוד שומר כמעט מוחלט לדגם התצוגה, עם שינויים קלים. זה אומר צללית קופה קלאסית עם קו מתניים גבוה וצללית גג נמוכה ומשתפלת. בניגוד לדגמים ספורטיביים של הונדה במשך השנים שהלכו על קווי עיצוב נועזים ומוחצנים, הפרלוד שומרת על מראה מעודן ומאופק יחסית, בתלי התחכמויות וכנפונים מיותרים. מצד שני, ניכר ניסיון ליצר אזכור וקשר עיצובי לדורות הקודמים של הפרלוד, ובעיקר לדור האחרון שיצורו הופסק בתחילת שנות ה-2000. דבר שניכר במכסה המנוע הבולט מעט קדימה עם השבכה הקטנה הצרה, או בעיצוב האחוריים הנמתחים לאחור ומזדקרים מעלה, אם כי סידור יחידות תאוררה המחוברות בינהן יזכיר לחובבי הונדה בעלי דמיון מפותח את האקרוד קופה של תחילת שנות ה-2000.

כמו כל הונדה, ליחידת ההנעה יש משקל מיוחד. עם בדורות האחרונים שלה פרלוד כיכבו מנועים אטמוספריים עם תזמון שסתומים משתנה שעבדו בסל”ד גבוה, הפרלוד הנוכחית צועדת עם רוח הזמן ומונעת על ידי טכנולוגיה היברידית. משובר בטכנולוגיית ה-eHEV המוכרת מדגמים אחרים של החברה, המשלבת מנוע בנזין עם צמד מנועים חשמליים, כאשר מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור ומצטרף להנעה רק תחת עומס. לא בדיוק המתכון הספורטיבי שחובבי הרכב ציפו לו.


למערכת ההיברידית המשלבת מנוע 2.0 ליטר יש הספק משולב של 184 כ”ס, שזה בערך מה שהיה לפרלוד 2.2 ליטר מהדור האחרון. במקרה הנוכחי זה אמור להספיק ל-8.2 שניות בזינוק ל-100. לא ממש משהו שיעשה רושם על חובבי המותג ובכלל. כיוון שליחידת ההנעה הזו לא מחוברת תיבת הילוכים קונבנציונלית, פיתחה הונדה מערכת המכונה S+ Shift המדמה תחושה וצליל של העברות הילוכים עם שמונה יחסי העברה וירטואליים.

למרות זאת, בהונדה מבטיחים שהשקיעו מאמץ כדי להפוך את הפרלוד לחדה ומהנה לנהיגה הודות לטכנולוגיית מתלים וגאומטריה שנלקחה מהסיוויק טייפ R, לא מפתיע שכן אחרי הכל הפרלוד חולקת רכיבים מפלטפורמת הסיוויק, אך עם בסיס גלגלים קצר יותר של 261 ס”מ. לצד הכיול הספורטיבי תצויד הונדה פרלוד במתלה אחורי רב חיבורי ובבולמי זעזועים אדפטיביים כסטנדרט עם מספר מצבי שיכוך המותאמים למצבי הנהיגה השונים. את החבילה משלימה מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו. מצד שני הבחירה על חישוקי ה-19 אינץ’ היא של צמיגי קונטיננטל פרימיום קונקט 6 מה שמשחזק את ההנחה שבהונדה בחרו לייצר כאן מכונית קופה שנוטה לכיוון GT.

חובבי ההארדקור אולי יתאכזבו במידת מה מהפרלוד (ואולי יזכו לפיצוי עתידי עם גרסאות חמות יותר), אבל מכוניות קופה כאלו מהצד העממי יחסית של המפה שהיו נפוצות בשנות ה-90 הן משהו שכל כך חסר לנו בשנים האחרונות. עכשיו נותר לקוות שאולי בהונדה ישכילו להוסיף להיצע של הפרלוד החדשה גם יחידת הנעה מהזן היותר מחשמל.
מחירה של הונדה פרלוד החדשה אמור להתחיל באזור ה-40 אלף דולר, כמחירה של הונדה CR-V היברידית מאובזרת. לכם כבר ברור מה אנחנו היינו מעדיפים.

Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
הונדה פרלודהונדה פרלודPreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview
Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupeHonda’s all-new Prelude e:HEV sports coupePreview

הונדה הונדה פרלוד מכונית קופה פרלוד פרלוד 2026 פרלוד היברידית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד