העשור הקרוב הוא עשור של להיות או לחדול עבור אלפא רומיאו, מה שצריך אותה להציג דור חדש של דגמים ולבצע מעבר להנעה חשמלית. בינתיים, היצע הדגמים של אלפא רומיאו דל למדי והג’וליה שהיא הדגם העיקרי הנושא בנטל כבר לא צעירה.
אז מה עושים כדי לעורר מחדש את העניין במכונית והמותג? פונים לעבר. ליתר דיוק לאחת מסדנאות העיצוב הנודעות אשר במהלך השנים אחראית לכמה מהמכוניות היפות והנחשקות ביותר של אלפא רומיאו בכל הזמנים.
מדובר בסדנת זגאטו המהוללת מילאנו שהוציא תחתיה כמה דגמים אייקונים כמו ג’וליה TZ, ג’וניור Z, אלפא SZ ו-TZ3.אחרי שבשנים האחרונות התרכזה זגאטו בעיקר בשיתופי פעולה עם אסטון מרטין ואיזו-ריבולטה שקמה לתחיה מחדש חוזרים בסטודיו לשתף פעולה עם השכנה ממילאנו.
המכונית הנושאת את השם אלפא רומיאו ג’וליה זאגאטו SWB חשפה את חתימת האור האחורית שלה בעת ההכרזה, וכעת בסרטון שהועלה לאינסטגרם של זגאטו ישנה הצצה נוספת ומעט יותר מפורטת לקוי העיצוב של המכונית. למכונית יהיה בסיס גלגלים קצר יותר מהג’וליה, כפי שמרמז השם SWB (קיצור של Short Wheel Base), וניתן להבחין בקווים זוויתיים וכונסי אוויר שמזכירים במידת מה את ה-8C קומפטציונה מלפני עשור.
גם המנוע מקבל הצצה של מספר שניות ולא ניתן להתעלם מסמלי התלתן הירוק ותצורת ה-V6. ניתן להניח שזהו מנוע ה-2.9 הנפלא של הג’וליה תלתן, קרוב לודאי מגרסת ה-GTAm הבכירה בה הוא מניב 540 כ”ס.
בתא הנוסעים ניתן להבחין בצמד משובים בעלי מסגרת סיבי פחמן וכלוב בטיחות, מה שאומר שהג’וליה זגאטו תהיה קרוב לוודאי קופה דו-מושבית.
המכונית הסדרתית אמורה להופיע במהלך השנה הבאה, תיוצר בעבודת יד בכמות מצומצמת ותישא תג מחיר עסיסי. עכשיו רק נשאלת השאלה, למה באלפא רומיאו חיכו יותר מ-6 שנים כדי להציג גרסת קופה לג’וליה?