לפני קצת יותר משבוע נמכרה במכירה פומבית על ידי בית המכירות RM Sotheby’s מכונית המרצדס W196 R סטרימליינר שזכתה באליפות הפורמולה 1 בשנת 1955 ועליה נהגו חואן מנואל פאנג’יו וסר סטרלינג מוס. המכונית הנדירה שנמכרה במחיר אסטרונומי של כ-54 מיליון דולר הייתה שייכת לאוסף של מוזיאון המכוניות של מסלול המרוצים באינדיאנפוליס, אשר הוציא לאחרונה למכירה עוד מספר מכוניות יוצרות דופן בעלות היסטוריית מרוצים עשירה.
מכונית נוספת מהאוסף נמכרה לפני מספר ימים, אמנם במחיר נמוך בהרבה מאותה מרצדס מופלאה, אבל עדין בסכום גבוה להחריד שאמור לשקף את מעמדה ההיסטוריה של המכונית. מדובר במכונית פרארי 250LM מספר שלדה 5893 אשר זכתה במרוץ 24 השעות של לה-מאן בשנת 1965.
במכונית עם המספר 21 עליה נהגו מאסטן גרגורי האמריקאי ויוכן רינדט האוסטרי בקבוצת נורת’ אמריקן רייסינג. זו הייתה הפעם הראשונה שבה קבוצת מרוצים פרטית זכתה במרוץ 24 השעות של לה-מאן עבור פרארי, ובאופן אירוני גם הפעם האחרונה בה זכתה פרארי בלה-מאן עד שנת 2023.
הפרארי 250LM הייתה אבולוציה של הפרארי 250P והתחרתה בקטגוריית הפרוטוטייפ בנפח של עד 4.0 ליטר, כשהיא מצוידת במנוע V12 בנפח 3.3 ליטר. קבוצת פרארי הרשמית התחרתה באותו מירוץ בקטגוריית הפרוטוטייפ עם ה-330 P2 בעלת מנוע V12 בנפח 4.0 ליטרים, אך הצוותים שלה נאלצו לפרוש בגלל סיבות טכניות. שנה לאחר מכן אותה 330 כבר תיאלץ לראות את האחוריים של פורד GT40 שהחלה את שנות התהילה שלה שגרמו לפרארי בעשור שלאחר מכן לוותר על הלה-מאן ולהתמקד בפורמולה 1.
המכונית הספציפית נבנתה בשנת 1964 (אך נרשמה כדגם 1965) עם מנוע 3.0 ליטר שהוחלף מאוחר יותר למנוע ה-3.3 ליטר החזק יותר איתו הגיעה ללה-מאן. קריירת המרוצים של ה-5893 המשיכה גם אחרי הזכיה בלה-מאן. היא התמודדה עוד פעמים בלה-מאן והשתתפה 4 פעמים במרוץ 24 השעות של דייטונה, כך שמדובר באחת ממכוניות הפרארי הספציפיות שהשתתפו בהכי הרבה מרוצי סיבולת של 24 שעות. אחרי שסיימה את קריית המרוצים שלה נמכרה המכונית לאספן מכוניות אמריקאי ובשנת 1972 נרכשה על ידי המוזיאון באינדיאנפוליס שהחזיק בה עד השבוע, כשהוא דואג לתחזק אותה ולשמר אותה במצב נסיעה עם תיעוד מדוקדק של היסטורית התיקונים.
רק 32 יחידות של פרארי 250LM יוצרו על גרסאותיה השונות במהלך השנים, כאשר לאף אחת מהן אין ייחוס יוקרתי כמו של המכונית הספציפית הזו, שגם מעולם לא עברה שיפוץ מלא או בניה מחדש. זה הספיק כדי שאספן אלמוני הציע עבורה סכום של 36 מיליון דולר. לא מכונית הפרארי היקרה ביותר בהיסטוריה, תואר זה שמור ל-250GTO/330LM שנמכרה בשנה שעברה, אבל בהחלט בין אחת היקרות שבהן שהחליפו ידים במכירה פומבית.