ORA
המותג החשמלי הייחודי של גרייט וול צפוי להתרחב השנה עם דגם סדאן בשם 07 ORA (שנודעה בעבר בשם Next Cat) שאמור להתחרות על המשבצת החמה של טסלה מודל 3. בניגוד ללא מעט דגמים סיניים המכוונים לאותה מטרה ונראים כמו שכפול זהה, אורה כדרכה תציע עיצוב רטרו עגלגל ומושקע עם דמיון לא מבוטל לפורשה ובנטלי ותא נוסעים מושקע במיוחד עם אווירת פרימיום, לצד רשימת אבזור ארוכה.
אורה 07 תוצע בגרסת הנעה קדמית עם מנוע בהספק של 204 כ”ס או בגרסת “פרפורמנס” כפולת הנעה ומנועים בהספק משולב של 403 כ”ס. סוללה בקיבולת של 84 קוט”ש אמורה להעניק טווח נסיעה של כ-500 ק”מ. במחיר המשוער אמור להיות באזור רבע מיליון שקלים.
אקספנג
קצת באיחור עקב המצב הביטחוני, החלה חברת פריזבי (לשעבר קרסו) לשווק לפני מספר שבועות את המותג הסיני המסקרן אקספנג. אקספנג החלה את פעילותה בארץ עם מכונית סדאן גדולה בשם P7 ו-SUV מגודל בשם G9 שנכון לעתה מהווה את הדגם הבכיר של החברה, ואותו בחנו לאחרונה. על פי תכניות ההתרחבות של המותג, במהלך 2024 צפוי להגיע גם קרוסאובר קטן ועממי יחסית בשם G6 שמכוון ללב קטגוריית החשמליות, עם מרכב האצ’בק/קופה נאה ומפרט אבזור עשיר במחיר שצפוי להיות באזור ה-200 אלף שקלים ואולי אף פחות מכך.
BYD
אחרי שנת בכורה מוצלחת בה כבשה את תואר “המכונית הנמכרת ביותר בישראל” תמשיך BYD במתקפה על השוק המקומי. הדגם שימשיך אתה מומנטום הוא BYD סיל שהשקתו נדחתה עקב המצב הביטחוני, אך תתרחש כבר בתחילת 2024. BYD סיל היא מכונית סדאן שתתחרה ראש בראש מול טסלה מודל 3, עם עיצוב וטכנולוגיה עדכנית על בסיס סוללת הבלייד הייחודית של BYD. הסיל תוצע בגרסת הנעה אחורית או בגרסת פרפורמנס כפולת מנועים והנעה עם למעלה מ-500 כ”ס.
ברבעון השני של 2024 צפוי לנחות גם קרוסאובר גדול מהאטו 3 הפופולארי בשם סיל U שייתמצב מול טסלה מודל Y. למרות השם, הוא מבוסס על פלטפורמה שונה מזו של הסיל סדאן ואין ביניהם קשר ממשי, אך כמו יתר דגמי BYD אמור לספק שילוב אטרקטיבי של ביצועים ותמורה למחיר מול המתחרים. בנוסף, BYD טאנג בעל שבעת המושבים אמור לעבור מתיחת פנים בקרוב כאשר הדגם המעודכן יגיע ארצה במחצית השניה של 2024.
וויה
דגם שני של מותג היוקרה הסיני הנקרא Dream אמור להצטרף לצידו של ה-Free באולם התצוגה בהרצליה. מדובר במיניוואן יוקרתי במיוחד וגדול מידות (אורך של 530 ס”מ) בעל חזית עם שבכת כרום עצומה ותא נוסעים אולטרה מפנק ל-7 נוסעים המכיל מושבי קפטן חשמליים ושלל מסכים. מערכת ההנעה החשמלית כוללת מנוע יחיד בהספק של 430 כ”ס וטווח נסיעה שיעמוד על 480 ק”מ על פי התקן האירופאי. כל אלו מספיקים כדי להפוך את החלום של וויה למוביל נוסעים לימוזני במלוא מובן המילה, כאשר מחיר באזור של חצי מיליון שקלים מיעד אותו למשפחות מפונקות או לשירותי הסעות VIP.
זיקר
מותג היוקרה החשמלי של ג’ילי יושק בישראל בשבוע הבא, כשבשלב ראשון יוצעו כאן שני דגמים. הדגם הראשון הוא זיקר X, קרוסאובר קומפקטי החולק בסיס משותף עם וולוו EX30 וסמארט #1 ויוצע בגרסאות הנעה דומות. מעליו יוצע זיקר 001, דגם סאלון גדול בעל צללית פאסטבק בסגנון פורשה פאנמרה. זיקר 001 מוצע במגוון גרסאות של הנעה אחורית או כפולה ובעולם גם בגרסה ספורטיבית עם למעלה מ-1,200 כ”ס שלא אמורה להגיע ארצה בעתיד הנראה לעין.
יואנהאנג – דאיון
קבוצת כדורי המייבאת את סקייוול תנסה להרחיב בשנת 2024 את האחיזה בשוק החשמליות המקומי עם מותג חדש בשם דאיון השייך ליצרנית בעלת השם לא פשוט יואנהאנג (Yuanhang). בכדורי ינסו להשיק במהלך השנה הקרובה שלושה דגמים של המותג בהם מכונית סדאן סאלונית באורך של יותר מ-5 מטרים בשם Y6 וקרוסאובר במידות דומות עם שורת מושבים שלישית, שניהם יוצעו עם מנועים בהספקים של 340 ו-680 כ”ס ומפרט אבזור עשיר. לצידם אמור להצטרף קרוסאובר קטן ועממי בשם ES3.
MG
MG נבדלת משלל מותגי הרכב הסיניים בזכות ההקשר שלה ל-MG הבריטית שהייתה אחראית לכמה ממכוניות הספורט האהובות מעולם. בניסיון לחזק את השורשים, חשפה השנה MG את הגרסה הסדרתית של הסייברסטר, רודסטר בעל עיצוב ספורטיבי, גג בד מתקפל, דלתות מספרים והנעה חשמלית. עם הספקים שבין 300 ל-500 כ”ס הביצועיים צפויים להיות עדיפים על פני לא מעט מכוניות ספורטיביות מובהקות.
לתדמית הספורטיבית של MG אמורה לתרום גם גרסת ה-XPower הספורטיבית של MG4 עם צמד מנועים חשמליים, 435 כ”ס וזינוק ל-100 ב-3.8 שניות. לפחות באירופה ה-XPower זולה מטסלה מודל 3 הסטנדרטית ויהיה מעניין לראות אם תצליח חברת לובינסקי לשמור על מחיר אטרקטיבי גם בישראל.
סמארט
לאחר שחצי ממניותיה נרכשו על ידי ג’ילי, יצאה סמארט לדרך חדשה כיצרנית של רכבים חשמליים קומפקטיים בעלי עיצוב אופנתי וטכנולוגיה עדכנית. בחברה מקפידים להדגיש שהעיצוב נעשה על ידיד מרצדס, אבל ג’לי מספקת את הפלטפורמות והייצור נעשה בסין כך שהיא יכולה להיכלל ברשימה הנ”ל.
לפני שבועיים הושק הדגם הראשון של סמארט בארץ הנקרא #1 (האשטאג 1), שהוא קרוסאובר במידות סופרמיני בעל עיצוב צעצועי ומתוק החולק מכלולים עם וולוו EX30. סמארט #1 מוצע בתצורה של מנוע אחורי בהספק של 272 כ”ס וגרסת ביצועים הנושאת את השם בראבוס עם סממני עיצוב ספורטיביים בהשראת הסדנה המהוללת ושני מנועים חשמליים בהספק משולב של 420 כ”ס. המחירים מפתיעים לטובה יחסית ומתחילים ב-175 אלף שקלים ומגיעים עד ל-210 אלף שקלים לגרסת הבראבוס. הדגם השני של סמארט שיגיע ארצה נקרא #3 והוא כבר קרוסאובר במידה אחת גדולה יותר, עם מכלולי הנעה וסוללה דומים לאלו של ה-#1 עם מרחב פנים ושימושיות עדיפה.
פורטינג
כמו כמעט כל יבואנית רכב גדולה בישראל, גם UMI מחזיקה בזיכיון למותג רכב חשמלי סיני כאשר במקרה שלה מדובר במותג פורטינג (Forthing) שהיא חברה בת של ענקית הרכב דונגפנג. רכבים ראשונים של פורטינג כבר נצפו בישראל בקיץ החולף כאשר הגיעו לצורכי תקינה, כאשר השקת פעילות המותג מתוכננת לשנת 2024.
הדגם הראשון של המותג בישראל נקרא פריידי (Friday) והוא קרוסאובר בגודל משפחתי באורך של 460 ס”מ ובעל בסיס גלגלים של 271.5 ס”מ. על ההנעה אחראי מנוע חשמלי בהספק של 201 כ”ס כאשר ניתן לבחור בין שני גדלי סוללה, הגדולה בהן בעלת קיבולת נדיבה של 85 קוט”ש האמורים לספק טווח של יותר מ-500 ק”מ. הפריידי אמור להגיע ברמת אבזור גבוהה ועם אחריות ל-4 שנים. המחיר המשוער הוא באזור 180 אלף שקלים.
צ’רי
את החדירה המוצלחת שלה לשוק הישראלי הצליחה צ’רי לעשות ללא שום דגם חשמלי. בשנת 2024 תתחיל גם צ’רי לשווק בישראל דגמים חשמליים, כשאת הדרך תסלול הגרסה החשמלית של ה-FX הקומפקטי לפני כחודשיים בסין ותהווה אלטרנטיבה מקומית לBYD אטו 3 וג’ילי גיאומטרי C המצליחים. העיצוב מעט שונה מדגם הבנזין, בעיקר בחזית ועל ההנעה אחראי מנוע חשמלי קדמי בהספק גנרי של 204 כ”ס. סוללת 61 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה של כ-400 ק”מ ויש אפשרות לטעינה מהירה בקצב של 110 קילוואט.