אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה
ראשי » מגזין » הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה
מכוניות סיניות

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

תוך שנים ספורות הפכו יצרניות הרכב הסיניות לגורם דומיננטי בשוק הרכב הישראלי. הנה חמשת הדגמים שאחראים להצלחה המקומית

ששי כהן 14/05/2025 צלם: ששי כהן, יצרן

מכוניות סיניות הפכו בשנים האחרונות לשחקניות מרכזיות בזירת הרכב הישראלית. עם יותר מ-30 מותגים כמעט אנונימיים שנחתו כאן בארבע השנים האחרונות, הפכו שמות כמו BYD, ג’ילי צ’רי ואחרים לשמות מוכרים בבתים רבים. בשנת 2024 כמעט רבע מהמכוניות החדשות שנמכרו בישראל הגיעו מהרפובליקה העממית, וכמו שזה נראה כרגע, זוהי רק ההתחלה.

מותגי הרכב הסיניים הצליחו לחדור לשוק המקומי ולכבוש אותו, בעיקר בזכות רכבים חשמליים מתקדמים, תגי מחיר אטרקטיביים וטכנולוגיה שלא מביישת את המותגים הוותיקים מאירופה, יפן ודרום קוריאה. גם בשנת 2025 קצב הדגמים והמותגים הסיניים לא עוצר, אך יחד עם זאת, ברור לנו שלא כולם ישרדו כאן בהמשך.

הדרך להצלחה של היצרניות הסיניות בשוק הישראלי כוללת כמה ציוני דרך להם אחראים כמה דגמים חשובים. הנה רשימה של חמשת דגמי המכוניות מסין שזכו להצלחה לא מבוטלת והיו משמעותיים במיוחד עבור השוק הישראלי.


MG ZS – ההצלחה הסינית הראשונה
מותג MG הנמצא בבעלות SAIC, קונצרן הרכב הגדול ביותר בסין, הגיע לארץ בשנת 2010 ונחשב לחלוץ מותגי הרכב מסין. החדירה לשוק הישראלי לא הייתה קלה בלשון המעטה, הדגמים לא עמדו בתקינה האירופאית והוגבלו ל-400 מסירות בשנה, וגם אלו לא בדיוק נמכרו מהר. השינוי החל בפברואר 2018 עם השקת דגם ה-ZS, קרוסאובר מודרני יחסית שהוצע עם תקינה אירופאית שלא הגבילה כמויות, עם תמחור אגרסיבי מ-99,999 שקל וקמפיין רכישה דיגיטלי חדשני שהשיקה היבואנית. השילוב של אלו סלל את הדרך להצלחה ראשונית משמעותית לדגם סיני בארץ.

באוקטובר 2019 קיבל הדגם חיזוק עם הצטרפות הגרסה החשמלית המלאה שלו שהציעה טווח של 263 ק”מ  ומחיר תחרותי שהחל מ-138,888 שקלים. מיד לאחר מכן יצאו שלל הודעות לעיתונות בסגנון: “המונית החשמלית הראשונה בישראל”, “החשמלית הראשונה בצה”ל” ו-“רכב הפיקוח העירוני החשמלי הראשון” כולם ייוחסו לעסקאות רכישה גדולות של ה-ZS EV. בסה”כ עלו לכבישי ישראל כ-7,168 מדגמי ה-ZS מהדור הראשון שלו, לפני שהוחלף בתחילת 2025 בדור חדש, שבינתיים משווק בארץ רק בגרסה היברידית וכבר הספיק להעלות כאן על הכבישים עוד 1,300 יחידות.

שוק הרכב

BYD אטו 3– המוביל הבלתי מעורער
בספטמבר 2022 השיקה שלמה מוטורס את מותג הרכב BYD, שהוא כיום מותג הרכב החשמלי הגדול ביותר כיום בעולם. הפעילות החלה עם שלושה דגמים בתחילת הדרך, אך מי שלקח את ההובלה הוא דגם האטו 3. זהו קרוסאובר משפחתי חשמלי, מודרני למראה ומאובזר היטב, אשר מציע טווח נסיעה של כ-420 ק”מ, ביצועים נאים, עיצוב פנימי בהשראת תא טייס ו-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי. יחד עם מחיר תחרותי, אחריות נדיבה ואספקות ללא הגבלה מצד היצרן, בתקופה בה משבר השבבים העולמי היכה כמעט כל יצרן רכב, הוא הפך לרכב החדש של מר ישראלי.

בשנתיים האחרונות מדובר היה גם במכונית הנמכרת ביותר בישראל ובסך הכל נמכרו כאן עד כה 30,219 מדגמי האטו 3 במשך שנתיים וחצי בלבד. יחד עם זאת, העלאת המסים על דגמים חשמליים בתחילת השנה, פגעה בו משמעותית, וגם התחרות מסביב הפכה להיות צפופה, כך שככל הנראה את הובלת השוק בסיכום  השנה הוא כבר לא ישחזר.

 ג’ילי גיאומטרי C – מלכת הטווח
בנובמבר 2021 השיקה גיאו מוביליטי, מקבוצת יוניון מוטורס, את הגיאומטרי C –  הדגם הראשון של ענקית הרכב ג’ילי בישראל בפני עצמה, והדגם הסיני הראשון שחזינו בהסתערות שטרם היכרנו כאן על אולם התצוגה שלו מיד עם ההשקה המקומית. ג’ילי גיאומטרי C הוא קרוסאובר קומפקטי חשמלי נאה למראה, עמוס באבזור ועם מנוע 204 כ”ס שסיפק ביצועים נאים. אך היתרון העיקרי שלו היה היעילות האנרגטית המצוינת, כאשר לצד הצהרת היצרן לטווח נסיעה עד 460 ק”מ (בגרסת הסוללה הגדולה), הוא אכן הצליח במציאות להגיע לנתון הכי קרוב להצהרת היצרן.

יחד עם מחיר תחרותי במיוחד בתחילת דרכו, מצאה את עצמה היבואנית עם מבול של הזמנות וקושי אדיר לספק את הביקוש, מה שהוביל על הדרך להתפתחות של “שוק שחור”. לקוחות ערמומיים וזריזים זיהו מיידית את הפוטנציאל, ובדיוק באותה שיטה שעבדה באותה שנה בקרב רוכשי טסלה, רכשו מכוניות והציעו אותן מיד למכירה עם קבלתם במחיר שהיה גבוה ממחיר הרכב באולם התצוגה וגרפו רווח קל של אלפי שקלים. בתקופה שחלפה מאז, עלו כאן לכבישים כ-18,717 מדגמי הגיאומטרי C, שהמשיכה לככב, אם כי כבר במספרים קטנים יותר, בשל התחרות העזה והצטרפות שלל מתחרים.

צ’רי טיגו 8 – הצלחה גם עם מנוע בנזין
בנובמבר 2022 השיקה בישראל קרסו מוטורס (פריסבי כיום) את פעילות צ’רי, ענקית רכב סינית נוספת. הפעם ובניגוד לכל שאר הסיניות שהגיעו לכאן רק בדגמי חשמליות (למעט MG ששיווקה גם וגם), החליטה היבואנית להתחיל את השיווק בארץ עם שלושה דגמי קרוסאובר המונעים כולם במנועי בנזין. בשעה שבעיתונות הרימו גבה על המהלך המוזר, היבואן ניצל את ההזדמנות שבעת שהשקת המותג משבר השבבים העולמי היה בשיאו, בו נרשם בארץ מחסור חמור בדגמים חדשים בעלי בעירה פנימית, מה שהוביל לעליית מחירים חדה במחירי המשומשות, הארכת חוזי ליסינג ל-4 שנים ואפילו יותר ללקוחות בשל היעדר מכוניות. בפרט שהיצרן התחייב על הדרך גם לספק כל כמות שתידרש.

יחד עם עיצובים נאים, אבזור עשיר במיוחד ותג מחיר זול יחסית לתוצרת המערבית, נהנתה צ’רי מחדירה מרשימה לשוק המקומי, כאשר הכוכב העיקרי היה דגם הטיגו 8, רכב פנאי 7 מושבים שנכנס לאחת הקטגוריות החזקות בארץ עם תג מחיר שהחל מ-168,000 שקלים שסלל לו את הדרך להשתלט במהירות על הקטגוריה, שבאותה עת סבלה ממחסור וזמינות מוגבלת של הדגמים המובילים כמו סקודה קודיאק, ניסן אקסטרייל ומיצובישי אאוטלנדר. 11,947 מדגמי הטיגו 8 עלו עד כה על כבישי ישראל, ולכך תרמה גם זכיה במרכז הרכב הצה”לי. בינתיים המתחרה מבית מיצובישי חזר להוביל את המכירות, אך הטיגו 8 ממשיך להימכר היטב גם זמן רב לאחר שהסתיים משבר השבבים העולמי.

אקספנג G6 – האיום המשמעותי על טסלה מודל Y
אקספנג דווקא אינה נמנית על ענקי הרכב הסיניים, והיצרן אף מכנה את עצמו כ-“חברת טכנולוגיה שמייצרת גם מכוניות”. השיווק בישראל החל על ידי פריסבי בנובמבר 2023 עם צמד דגמים חשמליים, חודש בלבד לאחר טבח ה-7 באוקטובר שהביא עימו את המלחמה הקשה. בהשקת המותג, המכוון להתחרות בשוק היוקרה, התקשו קברניטי החברה לספק תחזית מכירות לשנת השיווק הראשונה וטענו שתכננו על כ-1,000 מכוניות, אך בעקבות המלחמה צפוי הנתון להיות קטן משמעותית. בפועל, מסרה אקספנג בשנת השיווק הראשונה 4,869 מכוניות.

ביולי 2024 הושק דגם ה-G6 שהוא רכב פנאי משפחתי חשמלי המהווה מתחרה ישיר לטסלה מודל Y. לצד עיצוב מודרני ותא נוסעים מאובזר היטב, בדומה לטסלה, גם אקספנג G6 משווק ב-3 רמות גימור לבחירה ואפילו עם אותם השמות (סטנדרט ריינג’, לונג ריינג’ ופרפורמנס…), מספק ביצועים מרשימים (עד 477 כ”ס ותאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות בגרסת הפרפורמנס) לצד טווח נסיעה עד 570 ק”מ, וזאת במחירים נמוכים משמעותית מטסלה. שבעצמה הגיבה לאחר ההשקה בהוזלה מידית של מודל Y. תוך פחות משנה עלו כאן לכבישים 5,014 יחידות של אקספנג G6 שהפכו אותו למוביל הקטגוריה.

 

BYD BYD אטו 3 MG MG ZS אקספנג G6 ג'ילי ג'ילי גיאומטרי C מכוניות סיניות מכונית סינית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד