קשה מאד לאספני רכב לשבוע מהתחביב שלהם. גם אם בחניה שלהם יהיו עשרות מכוניות והם הגיעו למסקנה שזה מספיק, זהו רק מצב זמני ותמיד יכולה לצוץ מכונית שתעורר את התשוקה מחדש. זה נכון במיוחד אם כסף הוא לא מגבלה כמו במקרה של ג’רי סיינפלד, שמוסיף בימים אלו עוד מכונית לאוסף המפואר שלו. במקרה של סיינפלד מדובר בעוד פורשה ולא סתם אחת, אלא בפורשה 911 מסדרת 996 שהיא היקרה ביותר שנמכרה עד כה.
הקומיקאי ג’רי סיינפלד ידוע כחובב ואספן מושבע של מכוניות פורשה (אם כי בסדרה המפורסמת שלו הוא נהג בעיקר על סאאב). בשנת 2016 החליט סיינפלד לפנות קצת מקום בחניה ומכר 18 מכוניות מהאוסף שלו בהן דגמים נדירים כמו 550 ספיידר, 356 ספידסטר ועוד כמה מכוניות מיוחדות מההיסטוריה של היצרן הגרמני. למי שחשש, ג’רי לא עזב את התחביב לגמרי ועדין הוא מחזיק כמה וכמה מכוניות פורשה נחשקות בהן ה-911 הראשונה שיוצרה ו-911 קאררה RS 2.7 משנת 1973, כך שהרכש החדש בהחלט יהיה בחברה טובה.
אז מה הופך את פורשה 996 שרכש ג’רי סיינפלד כעת למיוחדת כל כך כדי שתצדיק צ’ק בסך 1.2 מיליון דולר? בפרט שמדובר בדור הראשון של ה-911 עם קירור מים בעל החזית הלא שגרתית שהפכה אותו לדור הפחות חביב בקרב חובבי פורשה. ובכן זוהי פורשה 996 משנת 1999 ממהדורת קלאסיק קלאב קופה שנוצרה כמחווה לקאררה RS 2.7 הקלאסית. בהתאם לכך היא בעלת מאפייני עיצוב תואמים כמו ספויילר “דאקטייל” מאחור המשתלב עם מכסה המנוע, מדבקות צד וכמובן חישוקי חמש צלעות מושחרים. את המראה משלימים צביעה אפורה ייחודית ופנים בריפוד עור-בד אפור כחלחל בסגנון שנות השבעים וסט תיקים תואם.
במהדורת הקלאסיק קלאב פורשה לא הסתפקה רק בקוסמטיקה. יחידת ההנעה שונה מאשר ב-996 הסטנדרטית והיא נלקחה מה-GT3 של אותו דור. המשמעות היא שלקלאסיק יש מנוע 3.6 במקום 3.4 ליטר עם הספק של 385 כ”ס, 85 כ”ס יותר מאשר ב-996 הרגילה, ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. גם יתר המכלולים קרובים יותר לאלו של ה-GT3.
רק יחידה אחת של פורשה 996 קלאסיק קלאב ייוצרה על ידי פורשה בשיתוף מועדון בעלי פורשה האמריקאי, כפרויקט על בסיס 996 סטנדרטית. רק לאחר שנים החליטה פורשה לייצר מהדורת קלאסיק קלאב בת 250 יחידות שנחשבות גן הן לפריט אספנים מבוקש, אבל לא כמו המכונית החד פעמית שנרכשה על ידי ג’רי. גם כיום מציעה פורשה את ה-911 במהדורת קלאסיק והיא עולה כמעט פי 2 מ-911 מקבילה כך שאפשר להבין למה ערכה של המהדורה המיוחדת הזו רק עלה. האם היא שווה 1.2 מיליון דולר? זה לא באמת משנה לאספנים כמו סיינפלד שחושקים בדגם מסוים ויכולים להרשות לעצמם.