ניסאן הייתה מחלוצות ההנעה החשמלית בעידן המודרני והובילה טכנולוגיית בתחום בראשית העשור הקודם, אך קבלת החלטות שגויה הותירה אותה הרחק מאחור. כעת מנסים בניסאן לסגור את הפער במירוץ החימוש, ואחרי שהציגו את ה”אריה” בשנה שעברה והכריזו כי עד 2030 כל מכוניותיה באירופה יהיו חשמליות, מתפנים בחברה לעשות קצת שרירים עם קונספט חדש כדי שניקח את ההצהרות שלה ברצינות.
הקונספט החדש הנקרא 20-23 נוצר על ידי סטודיו העיצוב האירופאי של ניסאן שחוגג בימים אלו 20 שנה להיווסדו, כך שניתנה לו יד חופשית להפגין יצירתיות. ניסאן 20-23 קונספט מביאה פרשנות לאיך צריכה להיראות האצ’בק חמה בעידן החשמלי, או לפחות איך מעצבי ניסאן היו רוצים שהיא תיראה לפני שהיא תפגוש את המציאות.
התוצאה היא האצ’בק שמשלבת אלמנטים של מוכנית מסלול עם מכונית על, החל מדלתות המספריים הייחודיות, ניפוחי גוף עצומים, שלא לומר מוגזמים ושלל ספויילרים מכל עבר. כל אלו מצליחים להסתיר כמה אלמנטים שדווקא יש להם פוטנציאל להגיע לדגם הסדרתי כמו יחידות התאורה העגולות מלפנים ומאחור המוטמעות במשטחי הגוף ונותנות קריצה דווקא למיני. הקוקפיט ממוקד הנהג פנטזיונרי בהתאם ותואם את גישת הרייסרית העתידנית. מוגזם אבל אנחנו בהחלט אוהבים את הרעיון שמשלב בין חמידות עגלגלה לספורטיביות קשוחה.
אפשר להתייחס ל-20-23 כיציאה חד פעמית, אבל מתחת שלל הספויילרים ניתן למצוא רמזים ליורשת העתידית של המיקרה, שכן למרות שהסגמנט הסופר מיני הולך ומדלדל בניסאן עדיין רואים בו כפלח שוק חושב באירופה. הבסיס אמור להיות פלטפורמת CMF B-EV החדשה של רנו ניסאן שתשמש גם את רנו 5 החשמלית ואת אלפין A290 שתהיה הגרסה הספורטיבית שלה – מה שאומר שגרסת ביצועים למייקרה החשמלית היא רק עניין של החלטה. אפילו שהיא חשמלית, אנחנו בהחלט בעד.