בפעם הראשונה, ו-28 שנים לאחר שהוצג, עושה לקסוס LX את דרכו לישראל. מדובר ברכב הבכיר בהיצע ה-SUV של מותג היוקרה היפני, והאח המהודר של לנד קרוזר 300 רב היכולת שעדין מסורב עליה. עם זאת, אין לנו מה להרגיש מקופחים. לקסוס LX מצטרף כאן לקטגוריה איכותית ומצומצמת הכוללת את מרצדס GLS, ב.מ.וו X7 וריינג’ רובר. הדור החדש והרביעי במספר של ה-LX שהוצג לפני כשנה הוא בעל עיצוב החיצוני מוחצן הכולל שבכת ענק הדורשת עיכול והופעה אגרסיבית וצעקנית משהו, בדיוק מה שאוהבים במדינות המפרץ ובארה”ב. ישראל אגב, היא המדינה הראשונה באירופה בה יושק הדגם.
המפרט של לקסוס LX600 אומר הכל ובגדול. הוא פותח על שלדת סולם חדשה (GA-F) ומצויד במנוע בנזין V6 טווין-טורבו בנפח 3.5 ליטר, המפיק 415 כ”ס, מומנט מרבי של 66.2 קג”מ ומשודך לתיבה אוטומטית 10 הילוכים. מערכת ההנעה כפולה הכוללת תיבת הפחתה (בתפעול אלקטרוני) ונעילות דיפרנציאל. עם יחידת הכוח הנ”ל מציע הרכב תאוצה ל-100 קמ”ש בתוך 6.9 שניות זריזות למדי. יכולות השטח שלו צומצמו ביחס לדור היוצא וללנד קרוזר 300, עם מרווח גחון נמוך יותר (20.5 ס”מ), זווית גישה קטנה יותר (25 מעלות) וחישוקי גלגלים ענקיים “20-22 לבחירה הרגישים יותר לנהיגת שטח אמיתית. מערכת המתלים מורכבת כעת מקפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים, בשילוב מערכת הידראולית ממוחשבת המאפשרת מרווח גחון משתנה כאופציה.
כיאה לספינת דגל, הממדים החיצוניים ענקיים. האורך עומד על 509 ס”מ, הרוחב על כמעט 2 מטרים והגובה מתנשא ל-189 ס”מ, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 285 ס”מ, מספקים 7 מושבים מרווחים וכוללים מנגנון קיפול חשמלי חדש עבור השורה השנייה והשלישית. כאופציה נתין לקבל את לקסוס LX600 בגרסת VIP עם ארבעה מושבים עצמאיים הכוללים פונקציות לחימום, אוורור ומסאז’ ליוקרה ונוחות עילאית. תא הנוסעים כולל שימוש נרחב של עור ועץ וכמעט כל גאדג’ט חשלי שתוכלו העלות על דעתכם.
לקסוס LX600 ישווק בישראל בשלוש רמות גימור, כאשר מחירו ההתחלתי הוא 890 אלף ש”ח והוא יכול לטפס עד מעבר למיליון שקלים עבור רמת הגימור הבכירה.