ההצלחה האדירה לה זוכה פורד ברונקו מאז הוצג לפני כשלוש שנים מדרבנת גם יצרניות רכב נוספות לקפוץ לביצה הרווחית של רכבי השטח הקשוחים. ג’יפה הציגה גרסאות קיצוניות על בסיס הרנגלר, ג’נרל מוטורס החזירה לחיים את האמר כמפלצת שטח חשמלית וגם פולקסווגן מתכננת להציג בקרוב את התשובה שלה בנידון.
לפני כשנה וחצי רכשה פולקסווגן את יצרנית המשאיות אינטרנשיונל נביסטאר, כשמעבר לתשובה שהרכישה העניקה לה בתחום הרכב הכבד היא גם העניקה זכויות לשימוש באחד השמות האייקונים בעולם רכבי השטח: סקאוט.
אינטרנשיונל סקאוט שהוצג בראשית שנות ה-60 הקדים את הברונקו כשהיה רכב פנאי שטח ורסטילי, עם מבנה קשוח ואפשרות להסרת הגג. הסקאוט זכה להצלחה לא רעה, אבל הוא ירד מפס הייצור בשנת 1981 ללא מחליף כיוון שאינטרנשיונל העדיפה להתמקד בעולם המשאיות והמיכון החקלאי הרווח יותר עבורם.
ההודעה על ייצור דור חדש של הסקאוט כבר פורסמה חודש מאי האחרון, אך כעת עושה פולקסווגן צעד נוסף במיזם ומודיעה על הקמת מפעל ייעודי לבניית הסקאוט החדש אשר יוקם בדרום קרולינה בהשקה של 2 מיליארד דולר, יעסיק כ-4,000 עובדים ויוכל לייצר עד 200 אלף כלי רכב בשנה.
פולקסווגן ניצלה את ההזדמנות כדי לשחרר עוד טיזר המציג את צללית הסקאוט החדש שאמור להיחשף רשמית בשנת 2024 ולצאת לשוק האמריקאי תחילה שנה לאחר מכן כדגם 2026. הסקאוט החדש צפוי להיות בעל הנחה חשמלית ויוצא במרכב SUV סגור, אך גם במרכב טנדר בעל קבינה כפולה, כאשר העיצוב יהיה פרשנות מודרנית לקווים של הסקאוט הקלאסי. מחיר היעד ההתחלתי של הסקאוט צפוי להיות כ-40 אלף דולר, אבל בדומה לברונקו ולרנגלר הוא יציע שפע אפשרויות שדרוג שאף יכפילו את מחירו.