סקודה חשפה את מתיחת הפנים של האוקטביה, המשפחתית הפופולארית של המותג הצ’כי והדגם הנמכר ביותר שלו בעידן החדש עם למעלה מ-7 מיליון יחידות מאז הושקה בשנת 1996. הדור הנוכחי של סקודה אוקטביה כבר ב-2019 והוא עובר מתיחת פנים במקביל לדור השמיני של פולקסווגן גולף ,שגם הוא עודכן לאחרונה, אבל גם במקביל לחשיפת סקודה סופרב וסקודה קודיאק החדשים.
המשמעות לסמיכות הזו היא שבסקודה השתדלו להעניק לאוקטביה חזית עדכנית המיישרת קו עם הסופרב והקודיאק, מה שבא לידי ביטוי בעיצוב כונסי האוויר הרוחביים בחלקו התחתון של הפגוש, ביטול פנסי הערפל ויחידות תאורה חדשות עם חתימת LED עדכנית. במקביל בתא הנוסעים קיבלה האוקטביה מערכת מולטימדיה בעלת הממשק החדש של החברה, לצד אופציה למסך מרכזי בגודל 13 אינץ’. היצע המנועים ימשיך לכלול מנועי טורבו בנזין 1.5 ו-2.0 ליטר ו-2.0 טורבו דיזל. מנוע ה-2.0 זכה לחיזוק עם הספק שעלה מ-190 ל-204 כ”ס, כשהוא גם אמור להיות חסכוני מבעבר הודות לשימוש בשיטת “מחזור בודק” שפיתחה פולקסווגן כדי לייעל את מחזורי העבודה של המנוע.
שינוי מהותי יותר נעשה בגרסת ה-RS הספורטיבית (או ליתר דיוק vRS) שמחזיקה מזה שנתיים בתואר המכונית הספורטיבית הנמכרת ביותר בישראל בפער ניכר. בדומה לגולף GTI המחודשת שנחשפה לאחרונה (וגם לאאודי S3 המחודשת שתיחשף בקרוב) זכתה לתוספת כוח נאה. סקודה אוקטביה RS המחודשת תעשה שימוש באותו מנוע 2.0 ליטר טורבו, אשר יפיק מעתה 265 כ”ס, תוספת של 20 כ”ס לעומת ה-RS היוצאת, ו-37.6 קג”מ. כמו במקרה של הגולף GTI, תיבת ההילוכים הידנית נשמטת מההיצע, ואוקטביה RS תגיע מעתה רק עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. נתוני ביצועים רשמיים לא פורסמו, אך ניתן לצפות לשיפור קל בנתון התאוצה ל-100 קמ”ש.
מעבר לכך, סקודה אוקטביה RS זכתה בנוסף למרכב המונמך ב-15 מ”מ למערכת היגוי פרוגרסיבית בעלת יחס העבר המשתנה, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ומערכת פליטה ספורטיבית חדשה כסטנדרט האמורה לספק צלילים נוכחים יותר, בטח בסביבה של מכוניות חשמליות ההולכות ומתרבות. תא הנוסעים של ה-RS יכלול גלגל הגה תלת חישורי ואופציה לשתי אפשרויות מושבים ספורטיביים וגימור פנים בשילוב בצעים שחור-אדום. סקודה אוקטביה RS המחודשת תוצע גם בעבר גם בגרסת סטיישן שימושית ומדליקה, אך זו כמו בעבר לא תגיע לישראל.