מכירות אופנועי הספורט נמצאות בירידה עקבית מזה שנים, אך זה לא מונע מיצרניות האופנועים להמשיך ולשדרג את דגמיהם הקיצוניים, אם כי בקצב הרבה יותר מתון מאשר מרוץ החימוש וההספק המטורף שהתרחש עד תחילת שנות ה-2000. קאוואסאקי, ששלטה בעשור האחרון באליפות הסופרבייק העולמית, מציגה בימים אלו את ליין הדגמים הספורטיביים שלה לשנת 2024 ויש בו כמה בשורות מעניינות.
לאחר שרצף אליפויות הסופרבייק שלה נקטע לפני שנתיים, מקבל השנה ה-ZX-10RR הקיצוני שורת עדכונים. השדרוג המשמעותי ביותר הוא הוספת מערכת יניקה משתנה (AVI), שבה מנוע סרבו משנה את אורך הסעפת בהתאם לסל”ד, לשיפור יכולת הנשימה וההספק על פני קשת הסל”ד. המערכת מגביהה את גוסה צינור הסעפת ב-35 מ”מ, מה שפותח תעלות זרימה נוספות אל הצילינדר.
מערכת ה-AVI מגובה בתיבת אוויר חדשה ובמחשב ניהול מנוע חדש המותאם למירוצים, מה שאומר שהגרסה הזו מיועדת בעיקר למשתמשי מסלול, כאשר במצב כביש פעולת המערכת מבוטלת. בקאוואסאקי לא מפרסמים נתוני הספק עם מערכת היניקה החדשה, אבל היא צפויה לעזור ולחלץ עוד מספר סוסים ביחס למנוע בתצורתו הרגילה המספק 203 כ”ס או 213 כ”ס בשילוב מערכת ה-RamAir.
לצד השדרוג לגרסת העל במשפחת ה-ZX יש לקאוואסאקי בשורה השנה גם למשחיזים מתונים יותר עם חזרתו של ה-ZX-6R לשוק האירופאי לאחר היעדרות של 3 שנים. ההיעדרות של קאוואסאקי ZX-6R הייתה בעקבות הצורך לעמוד בתקינת יורו 5, מה שגרם לירוקים לוותר על המאמץ לבצע את ההתאמה הטכנית ולהתמקד בשווקים נוחים יותר כמו השוק האמריקאי. כעת כאמור קאוואסאקי ZX-6R חוזר לאחר שעבר את שורת התאמות התקינה הנדרשות, מה שפגע במעט בהספק המרבי של המנוע שירד מ-129 ל-123 כ”ס.
מעבר לכך לא נעשו באופנוע שינויים מהותיים ביחס לגרסאות של השנים הקודמות, כאשר הוא ימשיך להגיע עם מפרט הכולל מזלג קדמי מסוג SFF-BP ובולם אחורי בעלי כוונון, מערכת בלימה הכוללת קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מלפנים וחבילת מערכות עזר אלקטרוניות הכוללות ABS הפועל גם תחת פניה, בקרת משיכה, קוויקשיפטר, מצמד מחליק ובורר מצבי רכיבה.