אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הספורטיביים של קאוואסאקי מתעדכנים לקראת 2024
ראשי » דו-גלגלי » הספורטיביים של קאוואסאקי מתעדכנים לקראת 2024
קאוואסאקי ZX

הספורטיביים של קאוואסאקי מתעדכנים לקראת 2024

קאוואסאקי מעדכנת את משפחת אופנועי הספורט שלה עם טכנלוגיית יניקה משתנה ל-ZX-10RR וקאמבק של ה-ZX- 6R לאירופה אחרי שהותאם לתקינת יורו 5

אופיר דואק 12/06/2023 צלם: יצרן

מכירות אופנועי הספורט נמצאות בירידה עקבית מזה שנים, אך זה לא מונע מיצרניות האופנועים להמשיך ולשדרג את דגמיהם הקיצוניים, אם כי בקצב הרבה יותר מתון מאשר מרוץ החימוש וההספק המטורף שהתרחש עד תחילת שנות ה-2000. קאוואסאקי, ששלטה בעשור האחרון באליפות הסופרבייק העולמית, מציגה בימים אלו את ליין הדגמים הספורטיביים שלה לשנת 2024 ויש בו כמה בשורות מעניינות.

לאחר שרצף אליפויות הסופרבייק שלה נקטע לפני שנתיים, מקבל השנה ה-ZX-10RR הקיצוני שורת עדכונים. השדרוג המשמעותי ביותר הוא הוספת מערכת יניקה משתנה (AVI), שבה מנוע סרבו משנה את אורך הסעפת בהתאם לסל”ד, לשיפור יכולת הנשימה וההספק על פני קשת הסל”ד. המערכת מגביהה את גוסה צינור הסעפת ב-35 מ”מ, מה שפותח תעלות זרימה נוספות אל הצילינדר.

מערכת ה-AVI מגובה בתיבת אוויר חדשה ובמחשב ניהול מנוע חדש המותאם למירוצים, מה שאומר שהגרסה הזו מיועדת בעיקר למשתמשי מסלול, כאשר במצב כביש פעולת המערכת מבוטלת. בקאוואסאקי לא מפרסמים נתוני הספק עם מערכת היניקה החדשה, אבל היא צפויה לעזור ולחלץ עוד מספר סוסים ביחס למנוע בתצורתו הרגילה המספק 203 כ”ס או 213 כ”ס בשילוב מערכת ה-RamAir.

קאוואסאקי ZX


לצד השדרוג לגרסת העל במשפחת ה-ZX יש לקאוואסאקי בשורה השנה גם למשחיזים מתונים יותר עם חזרתו של ה-ZX-6R לשוק האירופאי לאחר היעדרות של 3 שנים. ההיעדרות של קאוואסאקי ZX-6R הייתה בעקבות הצורך לעמוד בתקינת יורו 5, מה שגרם לירוקים לוותר על המאמץ לבצע את ההתאמה הטכנית ולהתמקד בשווקים נוחים יותר כמו השוק האמריקאי. כעת כאמור קאוואסאקי ZX-6R חוזר לאחר שעבר את שורת התאמות התקינה הנדרשות, מה שפגע במעט בהספק המרבי של המנוע שירד מ-129 ל-123 כ”ס.

מעבר לכך לא נעשו באופנוע שינויים מהותיים ביחס לגרסאות של השנים הקודמות, כאשר הוא ימשיך להגיע עם מפרט הכולל מזלג קדמי מסוג SFF-BP ובולם אחורי בעלי כוונון, מערכת בלימה הכוללת קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מלפנים וחבילת מערכות עזר אלקטרוניות הכוללות  ABS הפועל גם תחת פניה, בקרת משיכה, קוויקשיפטר, מצמד מחליק ובורר מצבי רכיבה.

ZX-10RR ZX-6R סופרבייק קאוואסאקי קאוואסאקי ZX-10RR קאוואסאקי ZX-6R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד