אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הספורטיביות הידניות לא מתות, לפחות לא בארה”ב
ראשי » חדשות » הספורטיביות הידניות לא מתות, לפחות לא בארה”ב
תיבת הילוכים ידנית

הספורטיביות הידניות לא מתות, לפחות לא בארה”ב

מכוניות ספורטיביות עם תיבה ידנית הולכות ונעלמות מהעולם, אבל דווקא בארה"ב הביקוש מצד חובבי ההגה לספורטיביות ידניות עולה

אופיר דואק 16/01/2025 צלם: יצרן, אופיר דואק

ככל שחולפות השנים תיבת ההילוכים הידנית הולכת ונעלמת, ולא רק בישראל. ההתפתחות הטכנולוגית של תיבות הילוכים אוטומטיות ותיבות כפולות מצמדים הפכו אותן ליעילות, מהירות וחסכוניות יותר מתיבות הילוכים ידניות, מה שגם עוזר ליצרניות הרכב לעמוד בתקני הזיהום והפליטה המחמירים. למעשה, תיבות ההילוכים האוטומטיות הפכו כל כך יעילות שגם במכוניות ספורטיביות הן הפכו להיות הבחירה המובילה ולא רק עבור הצרכנים.

בהתאם לכך ההיצע של מכוניות ספורטיביות עם תיבת הילוכים ידנית הולך ומידלדל, כשהתיבה הידנית שהייתה בעבר פריט חובה במכונית המתיימרת לפנות לנהג הפכה כעת לאופציה בתופסת תשלום לאנינים בלבד. אלא שמסתבר שלמרות שההיצע נמוך, לפחות בארה”ב רוכשי המכוניות הספורטיביות עדין רוצים תיבות הילוכים ידניות. זה מפתיע גם לאור העובדה שארה”ב התמכרה לתיבת ההילוכים האוטומטית עשרות שנים לפני שזו השתלטה על תעשייתה רכב.

בדיקה שערך אתר Motor1 מגלה כי בשנת 2024 בלא מעט מכוניות ספורטיביות, אלו שעדין מציעות אפשרות לקבלת עם תיבה ידנית, אחוז הרוכשים של מכוניות ספורטיביות ידניות היה גבוה בהרבה מהצפוי, בניגוד להצהרות של לא מעט יצרניות שהפסיקו להציע תיבות הילוכים ידניות כיוון שאין להן מספיק ביקוש. הנתונים מתייחסים לדגמים שבהם מוצעת בחירה בין תיבה אוטומטית לידנית, כשעדין ישנם דגמים בודדים כמו הונדה סיוויק טייפ R שמוצעים רק עם תיבת הילוכים ידנית. את המספרים הצלבנו עם נתוני המכירות בשוק האמריקאי בשנה החולפת והתוצאות בהחלט מעניינות.


אחת המכוניות בהן אחוז הידניות היה מהגבוהים ביותר היא לוטוס אמירה, ש-86% ממכירותיה בשנה החולפת בארה”ב היו בגרסה הידנית, אך מדובר בכל מקרה המכונית שנמכרה במאות בודדות בלבד. בקרב הדגמים הספורטיביים העממיים יחסית המשפרים משמעותיים הרבה יותר. סובארו מככבת בז’אנר כאשר בשנה שעברה מכרה יותר מ-18 אלף יחידות מה-WRX כאשר 86.7% מהן היו עם תיבת הילוכים ידנית. גם ה-BRZ הצטיינה עם 77.8% של ידניות מתוך 3,345 יחידות שנמכרו.

אחותה של ה-BRZ, טויוטה GR86 רשמה מספר מרשים יותר של כ-11.5 אלף מכירות אך רק 53% מהן היו ידניות. מספרים מרשימים יותר רשמה טויוטה סופרה עם 65% של ידניות מתוך 2,615 מכוניות שנמכרו בארה”ב. טויוטה התחילה להציע ב-2024 את הקורולה GR בארה”ב עם תיבה אוטומטית, אבל הקהל הצביע ברגל שמאל כשעדין 97% ממכירות הקומפקטית הקרבית היו של הגרסה הידנית. מצד שני רק 30% מהרוכשים של יונדאי אלנטרה N בחרו בתיבה ידנית ו-20% מהרוכשים של אקיורה אינטגרה.

עוד מספרים מרשימים רשמה מאזדה MX5 כשכמעט 70% מתוך 8,103 היחידות שנמסרו בארה”ב היו ידניות, ו-45% מדגמי ה-JCW של מיני קופר. הנתונים ההלו מראים שעדין יש ביקוש לספורטיביות ידניות, אבל גם 41% ממכירות הגולף GTI ו-52% מהמכירות של גולף R לגרסאות הידניות לא שיכנעו את פולקסווגן שהסירה לחלוטין את האופציה הידנית מהקומפקטית החמה שלה השנה.

גם בקרב המכוניות הספורטיביות היותר חזקות ויקרות נרשם ביקוש גבוה לתיבה הידנית. בקאדילאק 50% מגרסאות הבלאקווינג היו ידניות. המכירות של פורשה 718 בוקסטר וקאיימן זינקו בשנה האחרונה ליותר מ-6,000 יחידות בארה”ב, כש-43% מהן היו ידניות. בדגמי ה-911 שכן מציעים אופציה ידנית בחרו בה 37% מהרוכשים. בב.מ.וו 65% מתוך 2,169 יחידות של ה-Z4 היו ידניות, כשגם דגמי ה-M רושמים אחוזים מפתיעים: 50% מדגמי ה-M2, ואיתם 20% מדגמי ה-M3 ו-15% מדגמי ה-M4 נמכרו עם תיבה ידנית.
מגמה בהחלט חיובית, אם כי המספרים האבסולוטיים לא כל כך גדולים. ועדין, זה כנראה לא יספיק כדי להציל את תיבת ההילוכים הידנית.

ב.מ.וו M2 גיר ידני טויוטה סופרה מכוניות ספורט ידניות סובארו BRZ ספורטיביות ידניות פולקסווגן גולף GTI פורשה בוקסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד