קטגוריית מכוניות הסופרמיני עומדת בשנים הקרובות בפני בעיה לא פשוטה, כאשר מצד אחד הדרישה לעמידה בתקני זיהום אוויר מחמירים מייקרת אותן מאד, ומצד שני ייצור מכוניות סופרמיני בעלות הנעה חשמלית יהפוך אותן ליקרות עוד יותר. עד שיצרניות הרכב יצליחו לפענח את הדרך לייצר מכונית סופרמיני זולה הופך פתרון ההנעה ההיברידית לרלוונטי מאי פעם.
במצב שכזה ניצלה MG את ההזדמנות והציגה מכונית סופר מיני חדשה, יורשת ל-MG3, ובחרה בניגוד למגמת החשמל הסינית לצייד אותה דווקא בהנעה היברידית, מתוך אותה הבנה שלפחות כרגע מכוניות סופרמיני חשמליות הן כרגע מוצר לא רווחי לייצור. הבוקר (יום ג’) החל שיווקה של MG3 החדשה בישראל בניסיון להשיג דריסת רגל משמעותית בקטגוריה שהייתה עד לא מכבר אחת הפופולאריות בשוק.
MG3 היא מכונית חדשה לחלוטין שתוכננה לפי הנוסחה המקובלת בז’אנר. המידות ממוצעות לקטגוריה עם אורך של 411 ס”מ ובסיס גלגלים של 257 ס”מ והעיצוב עדכני, אך לא פורץ דרך כשאפשר לזהות אלמנטים מיונדאי i20 או מאזדה 2. תא הנוסעים מיישר קו עם המקובל כיום עושה שימוש בלוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול של 10.25 אינץ’ שמרכז בתוכו את קוב תפעול המערכות השונות עם מספר מתגים פיזיים כקיצורי דרך. בדומה ללא מעט דגמים חשמליים, גם MG3 מגיעה עם אפליקציה ייעודית המספקת לנהג מידע מרחוק על מצב הרכב ומאפשרת לתפעל פונקציות שונות.
הבשורה המעניינת היא ביחידת ההנעה ההיברידית של MG3 שהיא שונה בתצורתה מזו של היאריס הפופולארית, ובמידת מה דומה דווקא ליחידה ההיברידית של הונדה ג’אז. בבסיס המערכת מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי הפועל בשיטת מחזור אטקינסון ומספק 102 כ”ס -13 קג”מ. עיקר משימתו של מנוע הבנזין הוא כגנרטור המייצר חשמל עבור סוללת 1.83 קוט”ש המזינה מנוע חשמלי בהספק של 136 כ”ס ו-25.5 קג”מ שיניע את המכונית באופן ישיר.
בנוסף המנוע החשמלי מסוגל להניע את הגלגלים במשולב עם מנוע הבנזין (הנעה היברידית פרללית) אז מתקבל הספק משולב מרשים של 194 כ”ס שהולם יותר קטנות חמות מאשר קטנות חסכוניות. במצב זה נעזר מנוע הבנזין בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחסי העברה כדי להתאים את מהירות הסיבוב שלו לזו של המנוע החשמלי. התוצאה היא ש-MG3 מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-8 שניות זריזות, כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-170 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת על ידי היצרן עומדת על 22.7 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת.
בישראל תשווק MG3 בשתי רמות גימור, כאשר כבר בזו הסטנדרטית תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי מלא, הנעה בכפתור, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג במושב האחורי, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ’. ברמת הגימור הבכירה “לוקשרי” מצטרפים מספר פריטים לא אופיינים לקטגוריה בהם מצלמות 360 מעלות, חימום למושבים הקדמיים וגלגל ההגה ותאורת LED ראשית מלאה. מפרט הבטיחות כולל מערכות שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומגביל מהירות חכם, כשברמת הגימור הבכירה נוספות מערכות התרעה על תנועה השטחים מתים ועל רכב חוצה בנסיעה לאחור.
מחיר המחירון של MG3 מתחיל ב-127 אלף שקלים עבור רמת הגימור הבסיסית שתיועד בעיקר עבור ציי רכב ו-128 אלף שקלים עבור רמת הגימור הבכירה – מחיר הנמוך בכ-8,000 שקלים מטויוטה יאריס ההיברידית. במהלך תקופת ההשקה יעמוד מחיר שני הדגמים על 118 ו-122 אלף שקלים בהתאמה. לכל הדגמים אחריות יצרן חריגה יחסית למקובל של 7 שנים לצד אחריות של 8 שנים על הסוללה.