בתחילת 2023 דלפו לרשת תמונות של אופנוע ספורטיבי חדש של QJ מוטור המיועד להתחרות בקטגוריית הבכירה של אופנועי הליטר הספורטיביים. התמונות הלא רשמיות עוררו לא מעט השערות לגבי האופנוע החדש והיומרני, בהן גם הערכה כי QJ מוטור לא תפתח עבורו מנוע מדף חלק, אלא תיעזר ב-MV אגוסטה.
הרעיון של אופנוע ספורט סיני עם מנוע של אקזוטיקה איטלקית נשמע מופרך, אבל אחרי כמעט שנה הוא יהפוך בקרוב לעובדה מעשית. בתערוכת מילאנו האחרונה הציגה QJ מוטור קונספט בשם SKR1000 RC שנראה כמו אבטיפוס כמעט מוגמר. העיצוב שונה מזה של ה-SKR1000 RR שהודלף לפני כשנה, כשהוא מתאפיין במסכת חזית פלסטית שקופה ומחודדת שהיא גם המשקף עצמו, יחידות תאורת LED זוויתיות, קווי גוף מודרניים ונקיים יותר וחידת מושב זנב מפוסלת עם דוד מפלט קצרצר וגבוה מכל צד.
המנוע כאמור מגיע מ-MV אגוסטה אשר העדיפה לשמור מסיבות ברורות את מנועי הדור האחרון שלה לעצמה, ובמקום זאת לנדב את מנוע ה-1,078 סמ”ק ששימש את הברוטלה 1090 שכבר לא מיוצר. אחרי התאמה לתקן יורו 5 מספק המנוע 144 כ”ס ו-11.3 קג”מ, נתונים צנועים יחסית לאופנועי הליטר הספורטיביים מהדור האחרון, אבל עדין אמורים להעניק ל-RC ביצועים שטרם נראו באופנועים סיניים.
יתר המכלולים ההיקפיים גם הם ברמה לא אופיינית לכלים סיניים והם הצהרת כוונות שה-RC הוא לא רק מנוע. השלדה עשויה אלומיניום וכך גם הזרוע האחורית החד צדדית. המתלים מלפנים ומאחור הם מתוצרת מרזוקי וכוללים אפשריות כוונון מלאות ואילו מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת קאליפרים רדיאליים מסדרת Stylma הנחשבת. את החבילה משלימים צמיגי פירלי קורסה רוסו על חישוקי אלומיניום קלים. עכשיו נותר לראות אם כל אלו יגיעו לדגם הסדרתי שיצא לשוק ב-2024.