אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הסאלון החשמלי של אאודי: אאודי A6 איטרון בישראל
ראשי » חדשות » הסאלון החשמלי של אאודי: אאודי A6 איטרון בישראל
אאודי A6 איטרון

הסאלון החשמלי של אאודי: אאודי A6 איטרון בישראל

אאודי מתחילה לשווק בישראל את מכונית הסאלון החשמלית שלה על בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה, עם טווח של עד 727 ק"מ וגם בגרסת S6 ספורטיבית ואופציה למרכב סטיישן

אופיר דואק 11/05/2025 צלם: אופיר דואק, יצרן

כחלק מתהליך רענון הדגמים המקיף של אאודי, טיפה החברה גם במכונית הסלון של ה-A6 שפוצלה לשני דגמים נפרדים. הראשון הוא A6 איטרון החשמלית שהושקה בסוף 2024, כשלאחרונה הצטרפה אליה A6 בעלת מנועי בעירה פנימית – שתי מכוניות הפונות לפלח שוק דומה ולחולקות מאפייני עיצוב קרובים, אך כל אחד מהם מתבסס על פלטפורמה נפרדת שפותחה במיוחד.

שינוי והבדל מעניין נוסף הוא שאאודי A6 לא מגיעה בתצורת הסדאן המסורתית בקרב מכוניות הסאלון, אלא בתצורת ליפטבק עם דלת אחורית חמישית שימושית המכונה “ספורטבק” בלשון אאודי. וכן, יש גם תצורת סטיישן בשם אוואנט שתוצע גם בישראל, אך רק בגרסת ה-S6 הספורטיבית. מעבר לכך, הפלטפורמה עליה מתבססת אאודי A6 איטרון מכונה PPE ופותחה בשיתוף פורשה, כשהיא משמשת בין היתר את דגמי ה-Q6 איטרון שכבר משווק בישראל ואת פורשה מקאן החשמלי.

הפלטפורמה הייעודית שבה הסוללה מותקנת ברצפת הרכב היא בתצורה בסיסית שבה ישנו מנוע חשמלי אחורי המניע את הגלגלים האחוריים, הפעם הראשונה שלאאודי יש מכונית סאלון עם הנעה אחורית מאז עברה להנעה קדמית בראשית שנות ה-70 עם אאודי 100 המקורית. הגרסאות החזקות יציעו מנוע חשמלי נוסך מלפנים והנעה כפולה. בנוסף, הפלטפורמה היא בעלת אריכטקטורת 800V ותומכת בטעינה מהירה עד קצב של 270 קילוואט.


סגירת מעגל חשמלי: נהיגה ראשונה באאודי A6 איטרון

בישראל תוצע אאודי A6 איטרון בשתי תצורות הנעה עיקריות: בתצורה הבסיסי ישנו מנוע בהספק של 285 כ”ס (326 כ”ס במצב Boost) בשילוב סוללה בקיבולת של 75.8 קוט”ש. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-6 שניות ובעלת טווח נסיעה של 650 ק”מ על פי נתוני היצרן. בגרסה החזקה יותר המנוע החשמלי מספק 367 כ”ס (380 כ”ס במצב Boost) ומותקנת סוללת 94.9 קוט”ש. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.4 שניות ובעלת טווח נסיעה מוצהר מרשים של 727 ק”מ. בנוסף היא מגיעה ארצה במפרט הכולל מתלי אוויר אדפטיביים.

מחירה של אאודי A6 איטרון מתחיל ב-525 אלף שקלים לגרסה הסטנדרטית, כשמחיר הגרסה החזקה ואורכת הטווח עומד על 650 אלף שקלים כשברשימת האבזור שלה כוללים גם סגירת ואקום לדלתות, מערכת שמע משודרגת של B&O, גלגל הגה מחומם ומתכוונן חשמלית, חימום למושבים האחוריים ותאורת לד מטריקס אדפטיבית בחזית.

לצידן ומעליהן תוצע גרסת ה-S6 הספורטיבית שלה מנוע חשמלי נוסף מלפנים, הנעה כפולה והספק משולב של 505 כ”ס (550 כ”ס במצב Boost), זאת בנוסך למראה ספורטיבי יותר וכיול מתלים ושלדה תואם. אאודי S6 איטרון מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות בלבד, מגיעה למהירות מרבית מוגבלת של 240 קמ”ש ובעלת טווח נסיעה של עד 650 ק”מ. מחירה של ה-S6 איטרון על 850 אלף שקלים, כאשר בתוספת של 15 אלף שקלים ניתן לקבלה גם בתצורת סטיישן שימושית ויפה להפליא.

A6 איטרון A6 איטרון ספורטבק S6 איטרון אאודי אאודי A6 איטרון אאודי S6 איטרון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד