חברת דלק מוטורס מתחילה בימים אלו לשווק בישראל את ב.מ.וו i5 – מכונית הסאלון החשמלית של ב.מ.וו ואחותה צורכת הזרם של סדרה 5 החדשה. באופן מעניין, ב.מ.וו i5 מגיעה ארצה לפני סדרה 5 החדשה שמועד הגעתה ארצה עדין לא ידוע כרגע. כמו במקרה של ב.מ.וו i7 וסדרה 7 החדשה, גם שתי האחיות הסאלוניות הן למעשה אותה מכונית החולקות אותה פלטפורמה וחלקי מרכב, כאשר הגרסה החשמלית זוכה למיתוג ושם שונה כדי להשתייך למשפחת הדגמים החשמליים של ב.מ.וו.
ב.מ.וו i5 מגיעה לישראל בשתי גרסאות הנעה. לגרסה הראשונה המכונה eDrive40 מנוע חשמלי אחורי בהספק של 340 כ”ס ומומנט של 40.8 קג”מ, כאשר במצב boost נוספים 3 קג”מ נוספים, מה שמאפשר לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-6 שניות בדרך למהירות מרבית של 193 קמ”ש. הגרסה השניה M60 xDrive מגיעה עם הנעה כפולה וצמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 601 כ”ס ומומנט משולב של 81 (83.6 במצב boost), אשר מקצרים את הזינוק ל-100 ל-3.8 שניות בלבד ומאפשרים לטפס למהירות מרבית של 230 קמ”ש.
לשתי הגרסאות סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 83.9 קג”מ המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 550 ק”מ בגרסה הרגילה ו-497 ק”מ בגרסת ה-M60. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 205 קילוואט, מה שמאפשר להגיע לטעינה של 80% בחצי שעה. הגרסה הבכירה מגיעה כשהיא מצוידת בחבילת M הכוללת מתלים אדפטיביים, היגוי אחורי אקטיבי, מערכת בלימה משודרגת וחישוקי 20 אינץ’ עם צמיגי 245/40 מלפנים ו-275/35 מאחור.
ב.מ.וו i5 מצוידת כסטנדרט במערך העדכני ביותר של מערכות בטיחות אקטיביות שיש לב.מ.וו על המדף, הכוללת מערכת שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי תנועה בשטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי, בלימת חירום גם בנסיעה לאחור והתרעה מפני תאונה צידית עם אפשרות לתיקון היגוי אוטונומי. אל אלו מצטרפת מערכת חניה אוטונומית המקביל ובניצב, עם אפשרות לזיכרון של עד 50 מטר בנסיעה לאחור. מחירה של ב.מ.וו i5 מתחיל ב-620 אלף שקלים לגרסת ההנעה האחורית.