אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת
ראשי » חדשות » בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת
מרצדס E קלאס

בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת

מרצדס מציגה דור חדש ואחרון למכונית הסאלון המצליחה שלה, שבזכות טכנולוגיה היברידית תמשיך להיות מוצעת עד סוף העשור עם מנועי בנזין ודיזל

אופיר דואק 30/04/2023 צלם: יצרן

המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית תאלץ אותנו להיפרד מלא מאד דגמים שנמצאים בזירה המוטורית כבר כמה וכמה דורות וכמה עשרות שנים. מרצדס E קלאס היא אחת מהדגמים הללו. כיום כבר מציעה מרצדס מכונית סאלון חשמלית משובחת בשם EQE, אך עבור מי שעדין לא מוכנים להיות תלויים בעמדות טעינה באופן מוחלט חושפת מרצדס את הדור החדש של E קלאס שיהיה גם הדור האחרון.

הדור החדש של מרצדס E קלאס (שם קוד W214) מחליף את הדור היוצא (W213) שנמצא בשוק מאז שנת 2016, והוא השישי בשושלת שהחלה בראשית שנות ה-90 לאחר שמרצדס הצמידה לראשונה את הכינוי “E קלאס” לסדרה W124 שקיבלה מתיחת פנים. עם זאת, השורשים של משפחת מכוניות הסאלון של מרצדס נמתחים עד לראשית שנות ה-50′, אבל על כך בפעם אחרת.

מרצדס E קלאס החדשה אמנם מוגדרת כדור חדש לחלוטין, אך היא מתבססת על פיתוח של פלטפורמת MRA המוכרת מהדור היוצא. המידות בהתאם לכך נותרו כמעט ללא שינוי עם תוספת של 2 ס”מ לבסיס הגלגלים שאורכו עומד על 296 ס”מ, מה שהגדיל את אורך המכונית ל-495 ס”מ. הרוחב צמח ב-3 ס”מ ל-188 ס”מ בסך הכל ואילו הגובה נותר ללא שינוי ועומד על 147 ס”מ.


גם העיצוב לא מביא איתו בשורה יוצאת דופן, והוא בעיקר מיישר קו כרגיל עם ה-S קלאס, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בזנב המעוגל וביחידות התאורה המשלבות את סמל הכוכב המשולש של החברה. החזית נראית מודרנית יותר וכמו בעבר ניתן יהיה לקבל את ה-E קלאס עם שבכה מרושתת קלאסית או עם שבכה בעלת סמל הכוכב במרכזה כחלק מחבילת AMG Line הספורטיבית, שתיהן אטומות לטובת האווירודינמיות בדומה לדגמי ה-EQ. זאת ושידוגים נוספים עוזרים להוריד את המקדם הגרר בדור החדש ל-0.23CD.

תא הנוסעים לעומת זאת מבצע קפיצה משמעותית קדימה. מערך מסכי ה-HyperScreen שהוצג ב-S קלאס לא הגיע לכאן, אבל במקומו ישנה גרסה מעט משונמכת הנקראת SuperScreen שבה עדין נשמר מסך לוח המחוונים בנפרד מחיפוי הזכוכית האחיד המהווה את עיקר לוח המכשירים ומשלב את מסך המולטימדיה והתפעול המרכזי לצד מסך נוסף לנוסע קדמי. ממשק ה-MUBX המוכר של מרצדס נמצא כאן בגרסתו העדכנית ובנוסף ישנה המערכת שמע חדש ומשודרגת.

Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Klasse

Mercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-Klasse

Mercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-Class2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-ClassPreview
מרצדס E קלאסמרצדס E קלאסPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-Class2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview

סיבת קיומה עדין של מרצדס E קלאס היא יחידות ההנעה העדכניות, בנזין ודיזל, מחציתן יהיו היברידיות נטענות והיתר בעלות תגבור היברידי קל. בשלב ראשון מוצגת מרצדס E קלאס החדשה עם ארבעה יחידות הנעה. המנועים הבסיסיים בהיצע יהיו טורבו בנזין (E200) וטורבו דיזל (E220d) בנפח 2.0 ליטר המספקים 204 ו-197 כ”ס בהתאמה, כאשר גרסת הדיזל תוצע גם עם הנעה כפולה.

הגרסאות היברידיות הנטענות (E300e ו-E400) הן בעלות מנוע טורבו בנזין בהספקים של 204 ו-252 כ”ס בהתאמה אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 129 כ”ס. סוללה בקיבולת של 25.4 קילוואט אמורה לספק טווח חשמלי של 95-115 ק”מ בהתאם לגרסה, כשהיא תומכת בטעינה מהירה של 50 קילוואט. גרסאות חזקות יותר ובפרט גרסאות AMG היברידיות אמורות להצטרף להיצע בהמשך הדרך. מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות עם יכולת נהיגה אוטונומית חלקית הוא סטנדרט, כאשר רשימת האופציות כוללת מתלי אוויר אדפטיביים והיגוי לגלגליים האחוריים.

מרצדס E קלאס החדשה תחל להימכר באירופה כבר בחודשים הקרובים ובישראל נראה אותה בראשית שנת 2024. דגמי קופה וקבריולה חדשים יוצגו גם הם לקראת 2024, אך בניגוד לעבר הן לא יקראו E קופה ו-E קבריו אלא ישתמשו בכינוי CLE.

E קלאס מכונית סאלון מרצדס מרצדס E קלאס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד