המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית תאלץ אותנו להיפרד מלא מאד דגמים שנמצאים בזירה המוטורית כבר כמה וכמה דורות וכמה עשרות שנים. מרצדס E קלאס היא אחת מהדגמים הללו. כיום כבר מציעה מרצדס מכונית סאלון חשמלית משובחת בשם EQE, אך עבור מי שעדין לא מוכנים להיות תלויים בעמדות טעינה באופן מוחלט חושפת מרצדס את הדור החדש של E קלאס שיהיה גם הדור האחרון.
הדור החדש של מרצדס E קלאס (שם קוד W214) מחליף את הדור היוצא (W213) שנמצא בשוק מאז שנת 2016, והוא השישי בשושלת שהחלה בראשית שנות ה-90 לאחר שמרצדס הצמידה לראשונה את הכינוי “E קלאס” לסדרה W124 שקיבלה מתיחת פנים. עם זאת, השורשים של משפחת מכוניות הסאלון של מרצדס נמתחים עד לראשית שנות ה-50′, אבל על כך בפעם אחרת.
מרצדס E קלאס החדשה אמנם מוגדרת כדור חדש לחלוטין, אך היא מתבססת על פיתוח של פלטפורמת MRA המוכרת מהדור היוצא. המידות בהתאם לכך נותרו כמעט ללא שינוי עם תוספת של 2 ס”מ לבסיס הגלגלים שאורכו עומד על 296 ס”מ, מה שהגדיל את אורך המכונית ל-495 ס”מ. הרוחב צמח ב-3 ס”מ ל-188 ס”מ בסך הכל ואילו הגובה נותר ללא שינוי ועומד על 147 ס”מ.
גם העיצוב לא מביא איתו בשורה יוצאת דופן, והוא בעיקר מיישר קו כרגיל עם ה-S קלאס, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בזנב המעוגל וביחידות התאורה המשלבות את סמל הכוכב המשולש של החברה. החזית נראית מודרנית יותר וכמו בעבר ניתן יהיה לקבל את ה-E קלאס עם שבכה מרושתת קלאסית או עם שבכה בעלת סמל הכוכב במרכזה כחלק מחבילת AMG Line הספורטיבית, שתיהן אטומות לטובת האווירודינמיות בדומה לדגמי ה-EQ. זאת ושידוגים נוספים עוזרים להוריד את המקדם הגרר בדור החדש ל-0.23CD.
תא הנוסעים לעומת זאת מבצע קפיצה משמעותית קדימה. מערך מסכי ה-HyperScreen שהוצג ב-S קלאס לא הגיע לכאן, אבל במקומו ישנה גרסה מעט משונמכת הנקראת SuperScreen שבה עדין נשמר מסך לוח המחוונים בנפרד מחיפוי הזכוכית האחיד המהווה את עיקר לוח המכשירים ומשלב את מסך המולטימדיה והתפעול המרכזי לצד מסך נוסף לנוסע קדמי. ממשק ה-MUBX המוכר של מרצדס נמצא כאן בגרסתו העדכנית ובנוסף ישנה המערכת שמע חדש ומשודרגת.
סיבת קיומה עדין של מרצדס E קלאס היא יחידות ההנעה העדכניות, בנזין ודיזל, מחציתן יהיו היברידיות נטענות והיתר בעלות תגבור היברידי קל. בשלב ראשון מוצגת מרצדס E קלאס החדשה עם ארבעה יחידות הנעה. המנועים הבסיסיים בהיצע יהיו טורבו בנזין (E200) וטורבו דיזל (E220d) בנפח 2.0 ליטר המספקים 204 ו-197 כ”ס בהתאמה, כאשר גרסת הדיזל תוצע גם עם הנעה כפולה.
הגרסאות היברידיות הנטענות (E300e ו-E400) הן בעלות מנוע טורבו בנזין בהספקים של 204 ו-252 כ”ס בהתאמה אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 129 כ”ס. סוללה בקיבולת של 25.4 קילוואט אמורה לספק טווח חשמלי של 95-115 ק”מ בהתאם לגרסה, כשהיא תומכת בטעינה מהירה של 50 קילוואט. גרסאות חזקות יותר ובפרט גרסאות AMG היברידיות אמורות להצטרף להיצע בהמשך הדרך. מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות עם יכולת נהיגה אוטונומית חלקית הוא סטנדרט, כאשר רשימת האופציות כוללת מתלי אוויר אדפטיביים והיגוי לגלגליים האחוריים.
מרצדס E קלאס החדשה תחל להימכר באירופה כבר בחודשים הקרובים ובישראל נראה אותה בראשית שנת 2024. דגמי קופה וקבריולה חדשים יוצגו גם הם לקראת 2024, אך בניגוד לעבר הן לא יקראו E קופה ו-E קבריו אלא ישתמשו בכינוי CLE.