אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הנסי מציגה את המכונית החזקה ביותר בעולם עם תיבת הילוכים ידנית
ראשי » חדשות » הנסי מציגה את המכונית החזקה ביותר בעולם עם תיבת הילוכים ידנית
הנסי ונום F5

הנסי מציגה את המכונית החזקה ביותר בעולם עם תיבת הילוכים ידנית

הנסי מציגה מהדורה מיוחדת ומוגבלת של ונום F5 עם תיבת הילוכים ידנית ו-1,817 כ"ס שהופכים אותה למכונית הידנית החזקה ביותר בעולם

אופיר דואק 16/09/2024 צלם: יצרן

מאז סוף שנות ה-90 החלו מכוניות העל לוותר על תיבת הילוכים ידנית מאז הודות להתפתחותן של תיבות הילוכים רובוטיות חד-מצמדיות שהגיעו ממרוצי הפורמולה 1. לאחר מכן הצטרפו גם תיבות הילוכים כפולות מצמדים כאשר המטרה לבצע החלפות הילוכים מהירות ככל האפשר עמדה בראש סדר העדיפויות של המתכננים, אלא שהאפשרות להציע מצב של העברת הילוכים אוטומטית הנגיש את מכוניות העל לקהל רחב יותר שהוא לא בהכרח חובב נהיגה (אבל בהחלט חובב פוזה), והפך אותן לקלות יותר לשימוש יום-יומי.

למרות המעבר הגורף לתיבות רובוטיות שכאלו, בשנים האחרונות החלה חזרה למקורות כאשר חלק מיצרניות מכוניות העל מנסות להתבלט כשהן מציעות מהדורות מיוחדות עם תיבת הילוכים ידנית. אסטון מרטין עשתה זאת עם הואלור ועם הואליאנט שהוצגה לאחרונה, פגאני עשתה זאת גם עם מהדורה מיוחדת של האוטופיה רודסטר וכעת גם סדנת הנסי הטקסנית עושה זאת עם מכונית העל שלה ונום F5.

אלא שעם כל הכבוד, הנום F5 נמצאת ברמה אחרת של ביצועים מופרעים. במהדורתה האחרונה עושה המכונית שימוש במנוע V8 בנפח 6.6 ליטר עם צמד מגדש טורבו ענקיים בעלי קוטר מניפה של 76 מ”מ ושסתומי טיטניום. המנוע הזה מפיק 1,817 כ”ס ב-8,000 סל”ד ומומנט של כמעט 165 קג”מ. עד כה צוידה הונום בתיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית בעלת 7 יחסי העברה, אך כעת בגרסה הידנית ישנה תיבת הילוכים מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה. השילוב הזה הופך את הנסי ונום F5 למכונית הידנית החזקה ביותר ביצור כיום.


עם זאת, קשה לקרוא לייצור הזה ייצור סדרתי. הנסי הצהירה כי תבנה רק 99 יחידות מכל דגמי הונום F5, מתוכן 30 יהיו במרכב הרודסטר. הנסי תבנה את הגרסה הידנית של ונום F5 על בסיס מרכב הרודסטר המדליק שלה, עם גג הניתן להסרה ידנית וסנפיר אווירודינמי ארוך החוצה את המכונית ממרכזה ונמתח לאחור. השוני העיקרי הוא בתא הנוסעים שבוע ישנה קונסולה חדשה מסיבי פחמן בעלת מסילות לשילוב ההילוכים, כאשר ידית ההילוכים שהיא אחת מהיפות שראינו עשויה אלומיניום מכורסם ומלוטש.

רק 12 מתוך ה-30 של הונום F5 רודסטר יהיו מהגרסה הידנית, כך שמדובר בסדרת ייצור מצומצמת מאד ונדירה בפני עצמה. מצד שני, הייחודיות הזו היא בדיוק מה שמחפשים לקוחות ששילמו לפחות 2.65 מיליון דולר על הנסי ונום F5 הידנית, שעדין לא הופכים אותה למכונית הידנית היקרה ביותר בעולם (על התואר הנ”ל שומרת פגאני אוטופיה רודסטר). עם זאת, מכיוון שהונום חצתה באופן רשמי במבחנים את רף ה-400 קמ”ש מדובר ככל הנראה גם המכונית הידנית המהירה ביותר אי פעם. בכל מקרה זה לא ממש רלוונטי עבורנו כיוון שכל 12 היחידות שייוצרו ממנה כבר נמכרו מראש.

Hennessey Vanom F5 MT 07Hennessey Vanom F5 MT 07Preview
Hennessey Vanom F5 MT 13Hennessey Vanom F5 MT 13Preview
Hennessey Vanom F5 MT 01Hennessey Vanom F5 MT 01Preview
Hennessey Vanom F5 MT 02Hennessey Vanom F5 MT 02Preview
Hennessey Vanom F5 MT 03Hennessey Vanom F5 MT 03Preview
Hennessey Vanom F5 MT 04Hennessey Vanom F5 MT 04Preview
הנסי ונום F5הנסי ונום F5Preview
Hennessey Vanom F5 MT 06Hennessey Vanom F5 MT 06Preview
Hennessey Vanom F5 MT 08Hennessey Vanom F5 MT 08Preview
Hennessey Vanom F5 MT 09Hennessey Vanom F5 MT 09Preview
Hennessey Vanom F5 MT 10Hennessey Vanom F5 MT 10Preview
Hennessey Vanom F5 MT 11Hennessey Vanom F5 MT 11Preview
Hennessey Vanom F5 MT 12Hennessey Vanom F5 MT 12Preview

הידנית החזקה בעולם הנסי הנסי ונום הנסי ונום F5 ונום F5 תיבת הילוכים ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד