יותר משנתיים לאחר שהוצג לראשונה, הדור השני של סובארו BRZ נוחת בישראל סוף סוף. מכונית הקופה הספורטיבית המשותפת של סובארו וטויוטה (אצלם היא נקראת GR86) היא מכוניות מהסוג שהולך ונהיה נדיר יותר בימינו: קופה ספורטיבית, עם הנעה אחורית, תיבה ידנית ואפילו מנוע אטמוספרי. הדור הקודם בערוב ימיו זכה להצלחה נאה בזכות תמחור אטרקטיבי עם כמה עשרות יחידות שנמכרו ממנו בכל שנה, ובסמלת מקווים לשחזר את ההצלחה בזכות מחיר שהוא עדין אטרקטיבי ביחס למה שמקובל כיום והיעדר תחרות ישירה.
סובארו BRZ שומרת למראה קלאסי של מכונית קופה, אך לוקחת אותו צעד קדימה עם הופעה מודרנית ונחשקת יותר. התפריט מעורר תיאבון וכולל כמובן הנעה אחורית, מתלים ספורטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה Torsen, בקרת יציבות עם מצב ייעודי למסלול בה ניתן לנתק את בקרת האחיזה. משקל עצמי נמוך של כ-1,300 ק”ג וחלוקת משקל 53:47 אמורים לתרום גם הם ליכולת הדינמית וחווית הנהיגה.
הדגם החדש מצויד במנוע הבוקסר המסורתי של סובארו שנפחו צמח ל-2.4 ליטר ונותר באופן נדיר ללא הגדשה, כאשר לצד תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העבר מוצעת תיבת הילוכים אוטומטית כאופציה שלטעמנו צריכה להיפסל על הסף. ההספק עלה ל-228 כ”ס ו-25.5 קג”מ, מה שמקצר את הזינוק מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6.3 שניות (6.8 שניות באוט’) כשהמהירות מרבית היא 226 קמ”ש (216 באוט’).
תא הנוסעים לא מיישר לשמחתנו קו עם האופנה הנוכחית, ומציע אווירה ספורטיבית מהסוג של פעם, במובן החיובי כמובן, ללא שימוש מוגזם במסכים (יש מולטימדיה “8 ושילוב מסך צנוע יחסית בלוח המחוונים), ותפעול נוח יותר של שלל מערכות הרכב עם מתגים “אמיתיים”. אבזור הרכב כולל חישוקי “18 קלים, ספוילר אחורי, תאורת LED ראשית, מושבים ספורטיביים מחוממים עם תפירה באדום, גלגל הגה בעל 3 חישורים, ידית הילוכים ובלם יד מצופים עור ומשולבים תפירה אדומה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפולת אזורים וקישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto.
אבזור הבטיחות מאכזב בגרסה הידנית וכולל 7 כריות אוויר, מצלמת רוורס, מערכת לניטור שטחים מתים והתראה על תנועה חוצה מאחור, כאשר הגרסה האוטומטית מצוידת יותר וכוללת גם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב (לא אקטיבית), בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוט’ גם ברוורס, התראת ערנות הנהג, החלפת אורות אוטומטית ועוד.
מחיר סובארו BRZ החדשה נמוך מעט מהתחזיות המוקדמות ויחל ב-230 אלף שקלים עבור 150 יחידות המוקצות כרגע לישראל. עדין מדובר בהתייקרות משמעותית לעומת ה-BRZ היוצאת, אך בהתחשב בהתייקרות הכוללת של המכוניות כיום עדין מדור בתמחור אטרקטיבי (מאזדה מיאטה למשל יקרה בכמה עשרות אלפי שקלים). מדובר אגב במחיר הגבוה רק ב-10,000 שקל ממחירה הבסיסי של המכונית כשהגיעה אלינו לראשונה ב-2012. לפני כשנה, הגיעו לארץ כמה יחידות בודדות של הדור החדש בחסות היבוא המקביל במחיר מחירון של 295,000 שקלים, מחיר שמוכיח לנו שוב שהיבוא המקביל לא בא באמת להוזיל לנו את מחירי הרכבים, אלא בעיקר למקסם רווחים.