כמידי תחילת שנה, חברת מטרו מוטור ערכה את האירוע המרכזי שלה בו סקרה את השנה החולפת בשוק הדו-גלגלי והציגה את חידושיה הצפויים לשנה הקרובה. בדומה לנעשה בענף הרכב, גם ענף הדו”ג הצליח להתאושש ככל שהתקדמו הימים ממצב המלחמה ולחזור לשגרה, כאשר בסיכום הכולל אף נרשם גידול קל ברמת המכירות וחצה שוב את רף ה-20 אלף כלים חדשים בשנה, אך עדין רחוק בכ-1,000 כלים משיא המכירות של שנת 2022.
את סקירת השוק המלאה של 2024 בענף הדו-גלגלי עם המספרים המלאים של איגוד היבואנים עוד נביא לפניכם בימים הקרובים, אבל אם נתייחס לנעשה במטרו מוטור בשנה החולפת נגלה כי המצב הכללי נותר פחות או יותר על כנו. מטרו מוטור נותרה היבואן הדו-גלגלי הגדול בישראל כאשר מסרה 8,752 כלים חדשים, ירידה קלה של כמה עשרות כלים לעומת 2023. בסיכום הכולל סאן יאנג נותרה בצמרת ואף הציגה עליה של כ-8% במכירות, כאשר ימאהה וקאוואסקי לעומת זאת הפגינו ירידה קלה של כמה עשרות כלים כל אחת לעומת 2023.
שנת 2025 אמורה להיות מעניינת ועמוסה במיוחד עבור מותגי הדו”ג אותם מייבאת מטרו מוטור. בשנה הקרובה צפויים להגיע יותר מ-35 דגמים חדשים וגרסאות חדשות של אופנועים וקטנועים ממותגי ימאהה, קאוואסאקי וסאן יאנג, כאשר באמצעותם מקווים במטרו לשמור ואף להגדיל את כוחם מול התחרות המתגברת בנישות השונות של השוק הדו-גלגלי, בעיקר בגלל מותגי אופנועים סיניים שנכנסו לענף בשנים האחרונות.
רוב החידושים של 2025 יגיעו מכיוון ימאהה, שמציינת השנה 70 שנה לתחילת ייצור כלים דו-גלגליים, כאשר השנה כל דגמי ימאהה יזכו לאחריות גדולה מאי פעם של 3 שנים. החידושים המשמעותיים של ימאהה הוצגו בתערוכת מילאנו האחרונה ויתחילו להגיע ארצה בהדרגה במהלך הרבעון השני של 2025.
הזה אחר זה צפויים להגיע ימאהה MT07 החדש המציע עיצוב עדכני בהשראת ה-MT09 שהוצג בשנה שעברה, מערכות עזר אלקטרוניות משודרגות ומתלים משופרים. ה-MT07 הוא מהדגמים הראשונים של ימאהה שקיבלו את תיבת ההילוכים הרובוטית/אוטומטית Y-AMT שתוצע גם בישראל. מחירו של ימאהה MT07 אמור להישאר תחרותי ולהתחיל ב-59 אלף שקלים.
ימאהה טרייסר 9 החדש ינחת בארץ בארסנל מלא הכולל את הגרסה הרגילה או את גרסת ה-GT המאובזרת, כאשר כל גרסה תציע כאופציה את תיבת ה-Y-AMT. כמו כן תגיע גם גרסת ה-GT פלוס שמגיע רק עם התיבה האוטומטית ועם מערכות בטיחות מתקדמות מבוססות רדאר. המחיר של טרייסר 9 אמור להתחיל ב-85 אלף שקלים לגרסה הסטנדרטית ולהגיע עד לכ-110 אלף שקלים לגרסת פלוס.
לטובת המשחזים יגיע סוף סוף ימאהה R9 המדובר בעל מנוע הטריפל של ה-MT09, עיצוב ספורטיבי, מתלים מתכווננים ומערכות אלקטרוניות מתקדמות לרוכב. המחיר צפוי לעמוד על 93 אלף שקלים. אל שלושת אלו אמורים להצטרף הטנרה שעבר מתיחת פנים קלה ומחירו יתחיל ב-75 אלף שקלים. באגף הקטנועים צפוי להגיע גם הטימקס 560 המחודש וה-NMAX 125 בגרסתו העדכנית.
קאוואסאקי תנחית בארץ כבר בשבועות הקרובים את דגמי הורסיס 1100 והנינג’ה 1100 החדשים שהם למעשה מתיחת פנים עם מנוע מוגדל לדגמי ה-1000 היוצאים. המנוע המשודרג מספק מעתה 135 כ”ס ו-11.4 קג”מ ומותאם לתקינת זיהום האוויר העדכנית. בנוסף שני הדגמים קיבלו שינויים עיצוביים, מערכת בלימה משופרת ושדרגו למערכות האלקטרוניקה. כל דגם יוצע בגרסה רגילה ובגרסת SE מאובזרת. המחירים אמורים להתחיל ב-90 אלך שקלים לורסיס 1100 וכ-100 אלף שקלים לנינג’ה 1100.
מספר חודשים לאחר מכן יגיע גם קאוואסאקי Z900 המחודש שקיבל השנה עיצוב מודרני ואגרסיבי יותר, שיפור למערכות האלקטורניקה והתאמה תקינת יורו 5 פלוס. ה-Z900 יגיע בגרסה רגילה או בגרסת SE עם בולם אחורי מתכוונן מתוצרת אוהלניס. המחיר יתחיל ב-70 אלף שקלים.
גם בסאן יאנג צפויה להיות שנה מעניינת. היצע קטנועי האדוונצ’ר צפוי להמשיך לגדול עם הגעתו ברבעון השני של ה-ADX 400 המסקרן שמצויד במנוע של המקסים 400, מזלג קדמי הפוך והינע סופי באמצעות שרשרת. מחירו יעמוד על כ-45 אלף שקלים. לפניו יגיעו גם גרסת ה-200 סמ”ק של הג’ט איבו שמחירה יעמוד על 20 אלף שקלים וקטנוע חדש וייעודי לשליחים בשם Mika 4 שיוצע במחיר של 16.5 אלף שקלים וינסה להדיח את קימקו מובי הנצחי ממעמדו בקטגוריה.
עוד אמור להצטרף במועד שעדין לא ידוע סופית גם קרוזים 400 החדש והמאובזר וה-TTLBT508 התיורי בעל העיצוב הלא שגרתי שאמור להיות מהדגמים היקרים של סאן יאנג בישראל.