משפחת הדגמים החשמליים של קיה מתרחבת בקצב מואץ, כאשר היא חושפת היום את הדגם השלישי במשפחת EV. מדובר בגרסה הסדרתית של ה-EV5, אשר הוצג לפני כחצי שנה כקונספט בסמוך להצגתו של קיה EV9 המגודל. חשיפת שני הדגמים בסמיכות לא הייתה מקרית שכן EV5 אימץ את הקו העיצובי של EV9 הקובייתי ונראה כגרסה מוקטנת שלו. הדבר נכן גם לגבי הגרסה הסדרתית של קיה EV5 שנחשפת עתה שעברה שינויי עיצוב קלים בלבד ביחס לדגם התצוגה.
כפי שנרמז משמו EV5 הוא קרוסאובר משפחתי קומפקטי ומידותיו ממצבות אותו על משבצת דומה לזו של הספורטאז’, אם כי הוא מעט גדול יותר. אורכו של קיה EV5 עומד על 461 ס”מ (10 ס”מ יותר מהספורטאז’), עם בסיס גלגלים של 275 ס”מ שקצר במפתיע ב-15 ס”מ מה-EV6. EV5 לעומת זאת גבוה משמעותית ומתנשא ל-171.5 ס”מ שמשלימים את צללית ה-SUV שלו.
תא הנוסעים מעוצב לפי הגישה אותה אימצה קיה בדגמיה החדשים, עם צמד מסכים צמודים זה לזה ומשולבים כיחידה אחת מעל לוח המכשירים. בקיה ויתרו על קונסולה מרכזית גבוהה או צפה כדי לאפשר חלל נרחב ופתוח בין הנהג לנוסע, ובמקום זאת בחרה במשענת יד המששלבת את משטח הטעינה לטלפון האלחוטי שהיא חלק אחיד ממושב הנוסע, מה שמקנה מהצד מראה של ספסל רוחבי. תא הנוסעים שופע פטנטים לאכסון ורצפת תא המטען אף יכולה להפוך לשולחן מתקפל.
קיה EV5 מתבסס על פלטפורמת E-GMP המודולארית והמשובחת של קבוצת יונדאי הייעודית לרכב חשמלי. זה אומר שגם ב-EV5 ישנה טכנולוגיית 800 וולט ותמיכה בטעינה אולטרה מהירה, לצד טכנולוגיית V2L המאפשרת למכונית להפוך לספקית כוח למכשירי חשמל חיצוניים. בשלב ראשון תציע קיה את EV5 בתצורה של הנעה אחורית עם מנוע אחורי בהספק של 218 כ”ס, כאשר בהמשך צפויה להצטרף גם גרסת הנעה כפולה חזקה יותר עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים.
נכון לעתה בקיה לא חושפים מידע על הסוללה וטווח הנסיעה, ובכל מקרה זה לא מש רלוונטי נכון לעתה כיוון שבתחילה צפוי EV5 להימכר בסין שם התקן המקומי שונה ומקל יותר מתקן WLTP הנהוג במדינות המערב. השיווק בשאר מדינות העולם צפוי להיעשות במהלך שנת 2024, ואז נוכל לעדכן לגבי המפרט והנתונים המלאים של קיה EV5.