אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המשומשות הכי מבוקשות: סקודה, יונדאי, מיצובישי וטויוטה
ראשי » חדשות מקומיות » המשומשות הכי מבוקשות: סקודה, יונדאי, מיצובישי וטויוטה

המשומשות הכי מבוקשות: סקודה, יונדאי, מיצובישי וטויוטה

דו"ח חדש מגלה ירידה כי גם שוק המכוניות המשומשות נפגע בעקבות המלחמה. עם זאת ישנם מותגים ששומרים על רמת ביקוש גבוהה ואף גדילה במספק עסקאות היד השניה

אופיר דואק 23/07/2024 צלם: יצרן, יובל לוי

שוק הרכב הישראלי עבר טלטלה בתשעת חודשים האחרונים מאז פרוץ המלחמה, והדבר נכון גם לשוק המכוניות המשומשות. משתנים כמו אי ודאות כללית וכלכלית, מצב רוח לאומי ועלויות הריבית משפיעים על ההחלטה לרכוש מכוניות חדשה ומשומשת. מצד שני, שוק המכוניות המשומשות הופך להיות משמעותי יותר בהיקפו.

מחלקת המחקר של חברת המימון “מימון בקליק” פרסמה לאחרונה דו”ח הבודק את ההשפעות המלחמה ואת הנעשה בשוק המכוניות המשומשות מאז השביעי באוקטובר. הדו”ח בדק את כמות עסקאות היד השניה במגרשי הרכב הגדולים, והשווה אותן עם כמות וגובה הבקשות למימון. התוצאות בהחלט מעניינות.

כצפוי גם שוק הרכב המשומש נפגע במהלך תשעת חודשי המלחמה עם ירידה משמעותית בכמות העסקאות, כמו גם ירידה משמעותית בשוויה ממוצע של כל עסקה. כל מותגי הרכב הפגינו ירידה בשווי הממוצע של העסקאות, כאשר הירידות הנמוכות ביותר היו במותגי מאזדה (0.94%), ניסאן (3.3%), מיצובישי (4.8%) וקיה (5.8%). שווי ההלוואה הממוצעת לרכישת רכב משומש על פי “מימון בקליק” עמד מאז אוקטובר האחרון על 104 אלף שקלים.


למרותה מצב, על פי הבדיקה סקודה מובילה עם מספר עסקאות היד שניה הגבוה ביותר בשוק מאז פרוץ המלחמה, כאשר אחריה נמצאות יונדאי, טויוטה וקיה. לא מפתיע שאלו המותגים המבוקשים על ידי רוכשי המכוניות המשומשות בהתחשב בכך שמדובר בארבעת המותגים המובילים במכירות בשוק הרכב בעשור האחרון. בהמשך העשיריה הראשונה ניתן למצוא את ב.מ.וו, מאזדה, מרצדס, סיאט ורנו. עם זאת, באופן מעניין ובניגוד להצלחה בשוק החדשות, מותגים סיניים ומותגי מכוניות חשמליות עדין מהווים נתח זניח בשוק היד השניה ונראה שיצטרכו עוד זמן כדי להגיע לנפח עסקאות משמעותי.

כמעט כל מותגי הרכב הציגו ירידה במספר העסקאות שבוצעו וכפועל יוצא מכך גם ירידה בשווי העסקה הממוצע הכולל. רק שלושה מותגים הפגינו עליה במספר עסקאות היד השניה בזמן המלחמה והם יונדאי עם עליה של כ-15% בכמות העסקאות, מיצובישי עם עליה של 8.65% וטויוטה עם עליה קלה של 0.6%. סקודה שכאמור מובילה בכמות העסקאות בשוק רשמה ירידה מתונה של 2.4%.
מצד שני, המותגים שספגו את הירידה המשמעותית ביותר בכמות עסקאות היד השניה הם פולקסווגן, ג’יפ ומרצדס.

טויוטה יד 2 יונדאי מיצובישי מכונית יד שניה מכונית משומשת סקודה שוק הרכב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד