לצד ההשקעה בטכנולוגיות הנעה ירוקות עתידיות, במאזדה לא שוכחים לקרוץ גם לעבר במטרה לחזק את הייחודיות של החברה הקטנה והעצמאית בתעשיית הרכב. דוגמא לשילוב בין שתי המטרות ראינו לא מכבר עם חזרתו של מנוע הואנקל המזוהה עם מאזדה, הפעם כגנרטור מאריך טווח ל-MX-30 המוזרה.
אלא שבמאזדה ממש לא מספקים בכך ומתכוונים לשלב את המנוע הרוטורי גם בדגמים עתידים נוספים של החברה, כולל מכוניות ספורט. רמז עבה לכוונות הללו ניתן למצוא בדגם התצוגה Iconic SP אותו מציגה מאזדה בתערוכת יפן מוביליטי (תערוכת טוקיו) שנערכת בימים אלו. ה-SP היא מכונית ספורט קומפקטית באורך של 418 ס”מ, כ-12 ס”מ יותר מאשר מאזדה 2, עם בסיס גלגלים דומה באורך של 259 ס”מ.
הפרופרציות של המכונית הן של מכונית ספורט קלאסית עם חרטום ארוך ונמוך שמתאפשר הודות לשימוש במנוע ואנקל. קל למצוא אזכורים בעיצוב ה-SP מהדור האחרון של מאזדה RX7 (FD) החל מקווי הגוף המעוגלים, השמשה הקדמית הפנורמית ומבנה השמשה האחורית המחודדת והנמתחת לאחור. אל אלו מצטרפים יחידות תאורה קדמיות דקות עם כיסוי נשלף, פרשנות מודרנית לפנסים הקופים שנעלמו מן העולם, כאשר על הפן האקזוטי אחראיות דלתות ברבור הנפתחות קדימה וכלפי מעלה בו זמנית.
יחידת ההנעה של ה-SP מבוססת על שתי יחידות רוטורים שנועדו לייצר חשמל עבור הסוללה שתזין את המנועים החשמליים בהספק 370 כ”ס שיניעו את המכונית. לטענת מאזדה הרוטורים מסוגלים לפעול גם על דלק ביולוגי ומימן ובכך יחד עם ההנעה החשמלית ניתן להשיג איזון פחמני.
המיקום הנמוך של הרוטורים מאחורי ציר הגלגלים הקדמי מאפשר להשיג חלוקת משקל כמעט מאוזנת של 50:50, וגם המשקל הכולל של המכונית הוא לא גבוה יחסית למכוניות בעלות הנעה חשמלית ועומד על 1,450 ק”ג., מה שאומר שיש ל-SP יחס משקל/הספק מצוין של 3.9 ק”ג לכ”ס.
עכשיו נותר לקוות שאם וכאשר ייוצר הדור הבא של ה-RX הוא יראה בדיוק כך.